Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

elektromobilita
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6068
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:05    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
ano, hledá optimum
Ještě tak vědět, optimum čeho.
Ze tvého popisu chování tvého variátoru to na mne dělá dojem, že reguluje na konstantní otáčky motoru - a to na hodnotu danou mírou sešlápnutí plynu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:20    Předmět: Citovat

Ne, nejedná se o regulaci na konstantní otáčky.
Jsem v rychlosti 0 km/h. Když sešlápnu plyn (na půlku) a udržuju ho v konstantní poloze. Auto se dá do pohybu a začnou narůstat otáčky vysoko. Jsem na 80 km/h a autu začnou otáčky klesat a stále nabírám rychlost.

Bude se spíše jednat o to, že plynem určuju potřebný výkon na kolech a řídicí systém, při tom reguluje otáčky na minimum.


Naposledy upravil Cust dne so duben 13 2024, 17:25, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:21    Předmět: Citovat

Divný. Moment i výkon roste s otáčkami. Takže to klesá aby byl větší krouťák a fiktivně se zdá, že lépe zrychluje. Není nad to stlačit plyn a kickdown, dva kvalty dolů a otáčkoměr letí nahoru. Ale každému se líbí něco jiného.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:23    Předmět: Citovat

Jo, výchozí hodnotou je poloha pedálu, resp. spíš směr a rychlost jeho pohybu - z toho "robot" usuzuje, jestli chce řidič zrychlovat nebo udržovat dosaženou rychlost. V momentě, kdy se pohyb pedálu zastaví, elektronika začne optimalizovat výkon, tzn. měla by se zastavit na hodnotě otáček maximálního krouťáku = nejoptimálnějšího využití paliva dodanýho do motoru = nejlepší účinnosti.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:24    Předmět: Citovat

Nechci robot Evil or Very Mad
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:34    Předmět: Citovat

Přizpůsubuje se to charakteru řidiče, tj když jezdím jak prase, převodovka se naučí tomu způsobu, naopak zase při klidné jízdě je letargická? Jde jen soft, samozřejmě, ale jestli je primárně zaměřena jen na spotřebu.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:34    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Není nad to stlačit plyn a kickdown, dva kvalty dolů a otáčkoměr letí nahoru. Ale každému se líbí něco jiného.
Ale ono se to tak chová, jen kickdown neexistuje, jelikož to nemá rychlosti. Jede převod plynule dolů a otáčky letí nahoru. Mě se to líbí moc.
Jedna nevýhoda je tempomat, řídicí systém má v některých pasážích problém s regulací a při nastavení tempomatu při vysokých otáčkách může dojít k značným překmitům - musel jsem si na to zvyknout. Prostě Japonec neumí pořádně naprogramovat nelineární řídicí systém typu MIMO. Tohle není složité, jen se to na vysokých školách v základním programu moc neučí, takže inženýři jsou tím dost často nepolíbení. SW na toto bych zvládl udělat mnohem lépe levou zadní. Tak za to mají u mě mínus. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:38    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Přizpůsubuje se to charakteru řidiče, tj když jezdím jak prase...
Kamarád má ASXko a dost to študoval. Údajně řídicí jednotka umí poznat řidiče. Asi jeho od jeho ženy. Myslím, ale že toto se pro korekce řidícího systému motoru neuvažuje. Kdyby to tak bylo, asi by k tomu byla patřičná marketingová masáž a mě v autosalonu nikdo nic takového neříkal. Ale, zase, já se umím vypnout a třeba pár minut nevnímat. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:41    Předmět: Citovat

Nevím co je ASX, ale můj 24letý křáp to umí. Prostě se to naučí, převýchova mu zas pár desítek km trvá.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6068
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:46    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
Bude se spíše jednat o to, že plynem určuju potřebný výkon na kolech a řídicí systém, při tom reguluje otáčky na minimum.
Tak jednoduché to taky nebude. Takovýhle algoritmus by znamenal, že motor jede furt na např. 1600 rpm, dokud mu krouťák stačí, a nad tyto otáčky by šel jen pod plným plynem (tím nemyslím pedál, ale skutečné dávkování směsi).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:52    Předmět: Citovat

jo, musí tam být nějaké rozumné kritérium, nějaká heuristika zvolená člověkem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17788
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 17:52    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
A nejstrašnější na tom je,

Nejstrašnější na tom je, že tohle vše uměl už starej DAF 600 v roce 1959 a od tý doby se na tý technice až tak moc nezměnilo. Pamatuju jak jsem si ho jednou o prázdninách v sedmdesátkách stopnul a pak už jen čuměl, protože o variátorový převodovce jsem neměl ani tucha.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!


Naposledy upravil Celeron dne so duben 13 2024, 18:11, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 18:05    Předmět: Citovat

Za komunistů to taky měli kombakny SK-4, on je ten variátor takový dříč.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1461
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 19:30    Předmět: Citovat

A teď blbý dotaz člověka který jezdí na co nejnižší spotřebu. Mám Renolta. Jezdím tak, že prakticky nepoužívám brzdy. Na technické jsem byl upozorněný, že mám orezlé přední kotouče protože nebrzdím. Průměrnou spotřebu mám cca 5/100km. Jak se dá jezdit s automatem na spotřebu? Nebo v případě.. Když mám na automat tak spotřebu neřeším..? Smile
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 19:56    Předmět: Citovat

Pokud chceš jezdit na spotřebu, tak potřebuješ auto, které to umožňuje. Nejlépe na tom bude elektromobil.

Mám dvě auta, zmiňovaný Outlander, super do města, jezdí skoro na volnoběh, ale je těžký jak kráva a je to dvoulitrový benzíňák. Sežere toho dost. V druhém malém Kia Rio jedu skoro o třetinu s nižší spotřebou a nemusím se hlídat (ve městě to bude pro Rio horší). Když započítám pravidelný servis, pojišťění, pneumatiky..., tak s Riem jezdím v podstatě za polovinu.
Tedy, pokud jedu sám na delší trasu, jezdím s malým autem (má 5 rychlostí v manuálu). Pokud beru celou rodinu, tak Riem delší vyjížďka je utrpení. Když potřebuju přibalit kufry je to Riem téměř nereálné. Když máme na návštěvě další děti, obsadím 7 míst v Outlanderu a jedu s nimi na koupák. V Riu nereálné. Teď jsem si byl koupit lahvinku červeného vína do 5 km vzdáleného obchodu, vzal jsem si Rio.

Ještě něco? Smile

PS: Outlander má pádla a dá se rozumně brzdit motorem přes pádla, ale u tak obrovského auta budu mít pořád větší spotřebu než ty, když to budeš honit do červeného...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63  Další
Strana 59 z 63

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund