Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

elektromobilita
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 61, 62, 63  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 10:27    Předmět: Citovat

Taky jsem horoval proti automatu. Nikdy Very Happy Ale pár let ho mám a na stará kolena je to pohoda. Nemám žádné vychytávky jako vy, prostě pětistupňový s hydroměničem. Možnost volby sport, kdy točí do omezovače s ručním řazením. A protože mám větší motor, rozjíždí se normálně na trojku a 60kou jede na 1100 otáček. Ten variator je dle znalců hrozný, monotónní zvuk, nic pro petroheady.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 13:30    Předmět: Citovat

Variátor v automatu naopak nemá chvilku otáčky stejné, ale pořád se mění. Monotónnost je u ostatních aut, zde ne. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 14:14    Předmět: Citovat

To záleží na programu, jestli je nastavenej na stálou rychlost nebo stálý otáčky a kdy se přepíná z jedný charakteristiky na druhou...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 14:22    Předmět: Citovat

Jo, záleží na tomhle taky. Ale není to prostě normální převodovka, točí v oblasti max momentu. Syn to má ve služební tojotě ,hybrid a je to divný proti normálnímu autu. Ale třeba má greta radost.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 15:21    Předmět: Citovat

Nevím o jakém programu mluvíte. Já mám program nastaven na sešlápnutí plynu. Když ho sešlápnu, auto zrychluje a když ho povolím auto zpomaluje. Neexistuje tam žádná konstantní rychlost nebo konstantní otáčky. Shocked
Řídicí jednotka jen vyhodnocuje jak moc má měnit otáčky, aby optimalizovala výkon/akceleraci. Je to to samé jako DSG, ale s nekonečně mnoha rychlostmi. DSG jich má dnes 8? Já měl starého Tourana ještě se 6 ti kvalty - auto nalítalo půl milionu km.

Jo, program na konstantní rychlost tam je. Jmenuje se tempomat.
Á propo, variátor od Toyoty neznám. Mě převodovka točí v oblasti minimálního momentu. Pokud sešlápnu plyn na podlahu, "převodovka" začne být regulována na max moment.


Naposledy upravil Cust dne so duben 13 2024, 15:54, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6070
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 15:53    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
Variátor v automatu naopak nemá chvilku otáčky stejné, ale pořád se mění.
Mluvíme o tom samém? Moje představa je, že když při rozjezdu sešlápneš plyn na podlahu, tak variátor drží motor na např. cca 3500 rpm a to se nezmění, dokud má ještě kam variovat nebo dokud nepovolíš plyn. A to je ta “nepřirozená” monotónnost.
DSG není to samé - tam se při tom otáčky motoru v rámci jednoho konkrétního převodového stupně mění, je to taková nemonotónnost per partes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 15:57    Předmět: Citovat

@tomasjedno, ne tak to u mě nefunguje...
Mě se mění otáčky plynule, nikdy jsem neviděl, že by se ručička otáčkoměru někde na chvíli zastavila. Klidně tam vytočím 5000 ot./min.
Možná, kdybych držel plyn na podlaze z 0 km/h, tak se zastaví otáčky někde na 5000 rpm, jelikož tam někde bude maximum výkonu/momentu. Ale to nevím, na 100 km/h jsem za pár vteřin a většinou jezdím spíše jako důchodce než jako závodník.


Naposledy upravil Cust dne so duben 13 2024, 16:02, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6070
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:00    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
Pokud sešlápnu plyn na podlahu, "převodovka" začne být regulována na max moment.
Předpokládám, že tím míníš max. moment na vstupu do převodovky, ne na jejím výstupu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:02    Předmět: Citovat

Tak to se budeš muset zeptat v Japonsku. Nevím, ale myslím, že závislost moment na vstupu a výstupu převodovky bude monotónní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6070
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:09    Předmět: Citovat

Asi mi nerozumíš.
Regulace na max. moment na vstupu znamená na otáčky max. momentu motoru, např. 3500 rpm.
Regulace na max. moment na výstupu je vlastně regulace na max. výkon, tzn. na otáčky max. výkonu motoru, např. 5000 rpm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:37    Předmět: Citovat

Aha, no to ti nepovím, netuším, já tu melu jen, jak to vidím očima uživatele. Jak to je naprogramované a co si to přesně měří netuším.

Ale našel jsem tuto recenzi: https://www.novinky.cz/clanek/auto-test-mitsubishi-outlander-20-schopny-rodinny-dostavnik-ale-ne-bez-chyby-40274489
kde se píše: Když po autě na okreskách chci nějakou pořádnou dynamiku, musím pedál plynu razantně přišlápnout - to abych vybudil k činnosti převodovku. Je to sice CVT, tedy převodovka s plynule měnitelným převodovým poměrem, ale konstantní jekot motoru při zrychlování nečekejte. Převodovka svým chováním kombinuje dojem z CVT a z klasické automatické převodovky, takže je jízda docela příjemná. Má i virtuální převodové stupně, takže když chci brzdit motorem, pádly pod volantem cvaknu jedničku nebo dvojku a na brzdy nemusím sáhnout.

Takže už vám rozumím, většina variátorů funguje naprd, tento se chová "normálně". Já znám jen tento jediný.


Naposledy upravil Cust dne so duben 13 2024, 16:40, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:39    Předmět: Citovat

Takže při jízdě konstantní rychlostí pořád hledá optimum nebo co?
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:40    Předmět: Citovat

ano, hledá optimum, takže klidně na rovné cestě jde na otáčkoměru měřit velikost zvlnění silnice, pokud udržuju konstantní rychlost tempomatem

Naposledy upravil Cust dne so duben 13 2024, 16:43, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:42    Předmět: Citovat

Strašné Very Happy
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6323
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: so duben 13 2024, 16:51    Předmět: Citovat

A nejstrašnější na tom je, že auto dostaneš klidně do stavu, kdy ti ručička na otáčkoměru klesá a na rychloměru stoupá, tedy auto při tom pěkně zrychluje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 61, 62, 63  Další
Strana 58 z 63

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund