Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

výměna filtrů Octavia II

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Olchor



Založen: Nov 18, 2009
Příspěvky: 1638
Bydliště: Blansko

PříspěvekZaslal: út březen 19 2024, 16:40    Předmět: výměna filtrů Octavia II Citovat

Omlouvám se, není to o elektrice, ale je tu spousta chytrých hlav, snad někdo poradí.
Mám benzin Octavia II 1,6 FSI 85kW z roku 2005. Chtěl bych vyměnit olej, filtr, filtr vzduchu. Servisní příručka cudně mlčí. Na netu jsem našel spoustu návodů, ale ten můj typ motoru ne, mot. prostor vždycky vypadá jinak. Tuším, že olej filtr bude bazmek viz zelená šipka a že vzduch. filtr bude pod deklem s nápisem FSI. Ale jak ten dekl sundat? Je to plast a nerad bych něco urval. Bez sundání se nedostanu ani k tomu olej. filtru.
Dík za rady.



motor.jpg
 Komentář:
 Velikost:  143.38 kB
 Zobrazeno:  54 krát

motor.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
decmen



Založen: Sep 25, 2013
Příspěvky: 597
Bydliště: Chlumec n.C.

PříspěvekZaslal: út březen 19 2024, 17:16    Předmět: Citovat

Normálně za to zaber, je to natlačený na takovejch šteftech. Mám sice O1 ale je to na všech ovcích asi stejný. Pak to tam zase zacvakneš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 661
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: út březen 19 2024, 18:30    Předmět: Citovat

Presne tak, vpravo hore by to malo byť nasadené ešte na vstupe do škrtiacej klapky, zvyšné rohy držia na kolíkoch. Keď sa bojíš, skús dvoma rukami silno nadvihnúť napr. len jeden roh toho krytu (EDIT: len na zistenie ako sa to správa, potom samozrejme vycvaknúť zvyšok).
Keď to budeš mať demontované, z opačnej strany by mal byť dekel na torxoch a pod ním samotný filter vzduchu.
Olejový filter je len vložka, tam kde si to označil.
Prípadne skús pozrieť aj nejaké videá na youtube, mohlo by to tam byť (How to remove engine cover 1,6 FSI)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Olchor



Založen: Nov 18, 2009
Příspěvky: 1638
Bydliště: Blansko

PříspěvekZaslal: st březen 20 2024, 7:28    Předmět: Citovat

Díky, nenapadlo mě to hledat pod VW 1,6FSI Golf Smile , ale vypadá to, že motor je stejný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1530
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: st březen 20 2024, 7:53    Předmět: Citovat

Olchor napsal(a):
1,6FSI
Ten motor má snad nějakej kód.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st březen 20 2024, 10:30    Předmět: Citovat

Má. BLF
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 20 2024, 11:24    Předmět: Citovat

Olchor napsal(a):
Díky, nenapadlo mě to hledat pod VW 1,6FSI Golf Smile , ale vypadá to, že motor je stejný.
Je to "koncernovej motor", to znamená, že s minimálníma konstrukčníma změnama, spočívajícíma třeba ve tvaru přípojnýho potrubí, ve tvaru konzoly pro silentblok, na kterým motor je zavěšenej a v dalších součástkách, tvořících cosi jako "meziksicht" mezi motorem a mírně odlišnýma podvozkama a kastlema jednotlivejch značek, ho jinak v identický podobě najdeš pod kapotou škodovek, folkswágnů, seatů i audin. Dokonce se může při jinak mechanicky úplně shodný konstrukci vyskytovat pod jiným 3-nebo 4-písmenným kódem (dřív, cca do roku 2010, byla většina KONCERNOVEJCH kódů 3-místná, potom jsou kvůli potřebě odlišit vícero variant 4-místný) - to pak buď znamená jinou výkonovou variantu, nebo třeba i při jinak stejnejch parametrech výkonu/krouťáku jinou ekologickou specifikaci nebo i jen jinej zástavbovej set (odlišná kinematika poháněný nápravy = jiný zavěšení jinak stejnýho motoru). Odlišnost může bejt i jen v softwaru ŘJ - příkladem budiž motor 1,4 litru ve fábuli. Byl dostupnej jako 44 nebo 50kW verze - to byl prastarej škodováckej OHV 3x uloženej motor, koncepčně pamatující prvorepublikovýho Populára, a ten měl kód AZE nebo AZF ve 44kW verzi a AME, AQW a ATZ v 50kW verzi. Vedle něj se prodávala i 16-ventilová jednotka s 5x uloženou klikou, pocházející z německý konstrukce, která měla buď 55kw - AUA, BBY, BKY, anebo 74kW - AUB a BBZ. Poslední výrobní verze plnily €uro 4, předchozí jen €uro 3. Po roce 2003 skončila výroba "ohavy" a u "čtrnáctistovky" se přešlo na verzi BXW, což byl výkonovej kompromis mezi předchozíma verzema 55 a 74kW - výsledek byl papírovejch 63kW a €uro 4, přičemž od faceliftu v roce 2010 se do fábulí a roomsterů montovala "inovovaná" verze "jednačtyřky" - mechanicky komplet shodná s předchozí, ale s jiným softem v ŘJ, plnící €uro 5 a tím pádem s kódem CGGB. Obdobně to bylo u motorů 1,2TSI, kde výkonová varianta 63kW nesla kód CBZA a verze se 77kW byla CBZB - a montovaly se obě dvě křížem krážem přes celej koncern v Česku, Německu i Španělsku. Je v tom prostě děsnej bordel, když objednáváš ND, je úplně nejlepší zadat prodejci VINko auta, ať si to dohledá sám (ty velký firmy jako ELIT, KELLY a jim podobní mají databáze, ze kterejch zjistí co v jakým autě je z výroby). Nejhorší je, že na rozdíl od zbytku €uropastánu u nás si škodověnka prosadila jinak naprostej nesmysl - že totiž když chceš nahradit v jejich autě motor jiným, musíš dodržet nejen obsah a výkon, ale i kód - takže po případným zavaření nebo jiným fatálním poškození motoru plnícího €uro 4 ho nesmíš nahradit verzí s €urem 5, i když se do stejnýho typu auta postupně montovaly obě verze ... Všude jinde po světě tahle výslovná buzerace samozřejmě neplatí a v některejch státech si do kastle škodovky můžeš legálně namontovat třeba motor z vrtulníku - pokud s tím auto pojede rovně a nebude z něj za jízdy nic upadávat, dostane otypování ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: út březen 26 2024, 17:13    Předmět: Citovat

Ještě jsi zapomněl na 1,2 TSI 81 kW.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 26 2024, 18:46    Předmět: Citovat

Nezapomněl, přehlíd jsem ho. Byl v trojkový fábuli 8/14-06/21 66kW CJZC a 81kW CJZD a v rapidu ty samý kódy a výkony 05/15-12/19 - já nekoukal na produkci modernější než F-II/R, tzn. po roce 2015.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: út březen 26 2024, 19:27    Předmět: Citovat

Laughing
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 26 2024, 20:23    Předmět: Citovat

Prostě díváš se jen vocaď-pocaď a nedojde ti, že by se něco podobnýho mohlo montovat ještě pozdějc - pod dojmem jak atmosférickejch, tak i oturbenejch litrovejch trojhrnců v trojkový fábuli mi prostě nedocvaklo, že v tu dobu se ještě mohly používat i €urochujstánem a Bruselí do základu prokletý čtyřválce ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: st březen 27 2024, 9:21    Předmět: Citovat

V pohodě.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund