Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt březen 07 2024, 22:35 Předmět:
Pozerám, že tu sú inžinieri.
Tá žiarovka v pivnici, čo má vlákna v sérii, je ešte nehalogenová. Pamiatka minulosti. Písal som to.
Pred pár rokmi som špekuloval vyriešiť denné svietenie, vtedy ešte u Favorita, tak, že by som dal diaľkáče do série. Ale asi sa to nepozdávalo žandárom, ani STK. Viď homologizácia. Denné svietenie si tiež nemôžem len tak namontovať. Papiere.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6066 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt březen 07 2024, 22:46 Předmět:
Homologované lampy pro DRL si namontovat můžeš, třeba na toho Favorita.
Ale denní svícení podžhavenými dálkovými je, mám takovou tuchu, homologované u aut určených pro americký trh, a v Evropě se moc nenosí.
V knize o opravách Favorita od Haynese jsou fotky s pravostranným řízením a je tam i nějaká krabička na snížení svítivosti světel pro funkci denního svícení. Je možné, že to tam dodělával prodejce v Anglii.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 08 2024, 9:52 Předmět:
Stavěl jsem to cca rok zpátky pro kámoše, kterej má fotra na Slovači. A ten fotr má felinu, kde tohle denní měl a odešlo mu, tak se stavělo nový - s 555 a MOS-FETama, PWM na efektivku cca 7,5V pro dálkový vlákno H4. Údajně tam s tím normálně prochází technickou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá březen 08 2024, 11:01 Předmět:
Je to o tom, že cez deň, keď máš slnko za chrbtom, aby ťa videl ten oproti tebe. Diaľkové neoslňujú natoľko, ako keď je noc, ale musíš byť viditeľný. Pri tom mnohé autá majú denné svietenie niekde na úrovni hmloviek. Takže zase niečo, lebo aby bolo, ale účel je druhoradý. Klasika.
Už dávno mám fábiu, ovšem pri mojom nájazde, cca 2k/rok, to neriešim.
Ekkare, palubné napätie by malo byť 14,5V. Nebolo jednoduchšie tie H4 dať do série? Stačí jednoduchá reléová logika. A keď už tam má PWM, neruší to rádio? Alebo tam máte tlmivky?
Naposledy upravil Duvsan dne pá březen 08 2024, 11:16, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19523 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá březen 08 2024, 11:08 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
...denní svícení podžhavenými dálkovými je, mám takovou tuchu, homologované u aut určených pro americký trh, a v Evropě se moc nenosí.
V Německu se s DRL modulem jako nadstandardní výbavou prodávaly Suzuki (nadstandardní proto, že je tam denní svícení nepovinné). Samozřejmě to muselo být zapsané ve velkém techničáku. Pro Skandinávii byly v základní výbavě moduly dva: DRL a DIM-DIP (obdoba dnešního automatického přepínání denních/normálních světel).
No to vše jsou na kabelovém svazku konektory se zasunutými propojkami místo těch modulů.
První DRL připojovaly jen výkonový odpor do série se žárovkami (ten odpor byl v dobře větraném krytu a montoval se nahoru těsně pod kapotu na stěnu motorového prostoru). Později, tuším od ročníku 1992, ten odpor snížili a místo relé tam byl FET.
S nástupem homologovaných LEDkových denních svícení už to ztratilo smysl.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá březen 08 2024, 11:30 Předmět:
Jo, PWM. Dají se nastavovat různé blbinky v licht modulu. DRL + parkovačky, podsvícenín bliken třeba po vzoru US. Jinak tohle DRL je normálně od výrobce, stačí aktivovat. A protože je to v návodu k obsluze, který je bůh, nelze to napadnout. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 08 2024, 14:46 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Je to o tom, že cez deň, keď máš slnko za chrbtom, aby ťa videl ten oproti tebe. Diaľkové neoslňujú natoľko, ako keď je noc, ale musíš byť viditeľný.
...
Ekkare, palubné napätie by malo byť 14,5V. Nebolo jednoduchšie tie H4 dať do série? Stačí jednoduchá reléová logika. A keď už tam má PWM, neruší to rádio? Alebo tam máte tlmivky?
Nebylo. To napětí je nastavený zpětnou vazbou do časovacího RC-článku, aby drželo 7,5V už od napětí baterky/zdroje 9V a nehejbalo se až do maxima cca 18V. V podstatě je to spínanej stabilizovanej step-down. Na vstupu je tlumajzna na feritu, za ní elyty, kmitočet je někde kolem 250 Hz, vzhledem k tepelný setrvačnosti vláken je to dostatečný. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17754 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá březen 08 2024, 15:03 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Dálkový, protože musejí svítit i trochu nahoru (≥+10º).
Hmm, zajímavý, Citróni co jsem měl a dokud neměly Ledky na denní svícení tak vždy svítili tlumenejma. Změnit se to nedalo, bylo to daný řídící elektronikou. Prostě jak blafnul motor, rozžehnou se tlumený a celej zadek. Taky se dal nastavit automat pro tunel, v některých zemích není denní poviný ale musí se rozsvítit tlumený při prudkým poklesu okolního světla. _________________ Jirka
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá březen 08 2024, 15:09 Předmět:
Tohle má výhodu, že ty dálkový jsou "doživotní" a svítit xenonama ve dne je blbost. Tak to dali na dálkový. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá březen 08 2024, 15:13 Předmět:
Udělal jsem to taky na čtyřkolku a dobrý, každý stejně houby pozná. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.