Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út únor 27 2024, 19:23 Předmět: Napětí lambda sondy
Zdravím.
Na autě mám širokopásmovou λ sondu Bosch LSU4.9, a je tam pouze jedna, a to ZA katalyzátorem, a nějak se mi nelíbí průběhy napětí. Blbne i regenerace DPF, což si myslím, že s tím souvisí.
Něpětí naběhne až za několik minut po nastartování,(do té doby 0,00V) což by asi němělo,(mezitím se spustí regenerace, ikdyž je motor studený) protože je to vyhřívaná λ sonda. Napětí je při plném zatížení 0,7V, a po úplném ubrání je 1,1V. Na volnoběh je napětí 0,8-0,9V
Čidlo teploty výfukových plynů ukazuje dobře, DPF je vyčištěné, snímač dif. tlaků je nový, hodnoty v řj resetovány diag. Xentry. Chyby ŘJ motoru nejsou.
Co si myslíte vy o tý λ sondě? Nějak se v tom ztrácím.
Auto je MB GLK, s motorem OM642 165kW. Díky _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 28 2024, 6:35 Předmět:
Nejlíp asi poradí Jirka Blecha ze Svítkova = GeorgeB tady na Bastlírně. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 28 2024, 11:05 Předmět:
Zaky napsal(a):
Funguje vyhřívání, tedy je přítomno napětí a protéká topením proud?
No, věc se má takhle. Měl jsem sondu venku a měřil odpor tělíska, a naměřil jsem odpor v řádu několika Ω, už nevím přesně, protože jsem toto řešil už dříve, ale nyní mi zdravotní stav nedovolí se rejpat v autě, takže nezměřím jestli napětí je přítomno. Asi na to zatím prdim, protože ten výhřev bude asi zásadní.
EKKAR: Jojo, vím o Jirkovi B. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6081 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st únor 28 2024, 11:46 Předmět:
Měl by jsi to změřit osciloskopem, lambda by měla cyklovat kolem 0,5V (v intervalu cca 0,2-0,9V), jestli zůstává viset nad 0,8V, tak je zamrzlá, nebo to jednotka neřídí a je v nouzovém režimu.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 28 2024, 15:45 Předmět:
Právě že si nejsem jistej, jestli širokopásmová lambda má mít průběh jako skoková, co máš namysli...Ono totiž u toho auta je to takový divně udělaný, protože před katem neni žádná sonda, ale je za katem ta širokopásmová, která se normálně používá před katem. Buď je to takto divně koncipovaný, nebo mi uniká, jak to výrobce vůbec myslel. Ba i v katalogu je ta sonda uváděná pro použití před katem, ale fyzicky je za katem, a na explozivním nákresu je opět za katem, viz obrázek.
45 je kat
5 DPF
570 je λ sonda
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6081 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st únor 28 2024, 16:30 Předmět:
Kdyby nešlo vyhřívání, tak by to asi hlásila řídící jednotka.
Hlásí diagnostika nějaké chyby ?
Já jsem teď musel dát v Oktávce šidítko místo vyhřívání termostatu.
Je to tam na prd, ale když je to přerušený, tak to rozsvítí chybu motoru.
27R/3W píchnutej do konektoru u termostatu to spravil
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 28 2024, 19:22 Předmět:
Pokusím se s manželčinou pomocí něco naměřit. Diag chyby nehlásí.
Tak to máš OII, ta už uměla příhřev hlásit. U O1 jsem nikdy hlášku nikdy nezaznamenal. Tam to prostě nehřálo, a hotovo. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt únor 29 2024, 11:29 Předmět:
Uvedu na pravou míru pár pojmů:
Funkce lambda sondy u nafťáka je jiná než u benzíňáka. Funkce katalyzátoru je jiná u nafťáka než u benzíňáka.
Benzin: Lambda sonda reguluje (koriguje) optimální směs paliva se vzduchem pro zajištění minimálních emisí CO a HC. Katalyzátor napomáhá úpravě škodlivých výfukových plynů na neškodlivé. Lambda sonda širokopásmová je vždy před katalyzátorem a skoková za katalyzátorem jen pro test funkčnosti katu.
Diesel: Lambda sonda měří jakoby přebytek kyslíku ve výfuku kvůli korekci kouřivosti. Katalyzátor je tzv. "oxidační" a slouží pro podporu funkce filtru pevných částic. Takže lambda sonda může být i za katalyzátorem. Jelikož nafťák pracuje vždy s přebytkem kyslíku, tak i hodnota přebytku kyslíku λ je vždy větší než 1 a to změří jedině širokopásmová lambdasonda (skoková by nefungovala).
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt únor 29 2024, 11:56 Předmět:
Tak bys , prosím Tě mohl hodit řádek , co udělá jednotka nafťáku , když dostane signál , že kyslíku něto ? A druhák funguje při běžném zatížení nebo jen vypalování ?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6609 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 29 2024, 12:16 Předmět:
Stačí se podívat, co máš u dieselu za akční členy, za něž může ŘJ "tahat". Je to EGR a případně škrtící klapka. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6609 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 29 2024, 12:34 Předmět:
Něco se ti nezdá? Dodávku paliva máš danou požadavkem na výkon, objem nasávaného vzduchu máš daný obsahem motoru, čím bys chtěl ovlivnit množství kyslíku? Recirkulací, nepo přiškrcením sání? Ještě něčím? Jedině snad proměnným časováním ventilů, což tedy nevím, zda se někde používá? Každopádně nikoli u vetšiny motorů. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.