Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 16 2024, 15:20 Předmět:
No já nevím, proč zrovna tady chceš porovnávat starý křápy od Rocketdyne, který se používaly třeba v prvních sériích Atlasu = LOx + RP1, otevřenej cyklus (turbopumpy pohání tlakovej plyn získanej extra spalovací komorou z paliva + okysličovadla) s něčím modernějším, jako je třeba SSME ze Shuttlu = LOx + LH2, uzavřenej dvojitej cyklus (nízkotlaký pumpy paliva i okysličovadla pohání plynnej H₂ získanej z regenerativního chlazení spalovací komory, vysokotlaký pumpy mají každá svoji předspalovací komoru a turbínu, pracující s plynem s redukční charakteristikou, výfukovej plyn z obou turbín jde následně jako "palivo" do hlavní spalovací komory, kde se sekundárně spaluje s přibližně 70% zbejvajícího okysličovadla)? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 16 2024, 17:04 Předmět:
Nový amer. motory už nejsou primitivní. A auta umí i zatáčet. Jo, ty starý V8, OHV, jednoduchost.
Nevím, zda to shrnutí bylo na mne, ale ten můj V8 je na dnešní poměry primitiví a má jen tři kurvítka. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá leden 19 2024, 18:14 Předmět:
Asi to nebude u tebe tak hrozný U mne mimo vanos čerpadlo sekundárního vzduchu, ale to dělá jen chvíli kravál (a nejde odpojit, poněvadž to DME pozná) a elektronicky řízený termostat. To je hrůza největší, poněvadž při malé zátěži má motor teplotu 107stC (ušetří to dvě kapky benzínu) a teprve při velké zátěži klesne pod 100stC. Řídí to topný element v termostatu-oblbne ho. Jenomže časem odejde a řidič jezdí furt přes těch sto stupňů a neví to, páč se to hned neprojeví, pouze na diagnostice. Takže v chladící soustavě tlak a pak praskají hadice. Soudní člověk hned přehodí za normální termostat. Nevím, zda tuhle prasárny používají i ostaní automobilky, ale asi nezůstali pozadu. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Elektricky řízený termostat mají i některý Octavie. Ta moje naštěstí ne, jinak bych to taky dal do hajzlu. Hrozná kravina a kde je ta ekologie? Ušetříme pár kapek benzínu, a pak íme celej motor, kterej musí někdo znovu vyrobit? Klepu si u toho na čelo vždycky. Čerpadlo sekundárního vzduchu je taky kravina jak vrata. Rovnák na vohejbák. Rvát obtokem kyslík do svodů a zároveň pouštět do válců extra bohatou směs, abych zahřál rychlejc katalyzátor... Uff. Taková ta snaha udělat to blbuvzdorný, protože uživatel mnohdy nemá pro techniku cit. Když už nastartuju tuhle strojovnu, tak proto, že s tím hodlám ujet aspoň 50-100km, ale když to pak někdo startuje, aby dojel 2km na nákup, chcíp a pak znovu, to je těžký. Dokud jsem netušil, na co ten vysavač pod kapotou na 50A pojistce je dobrej, bral jsem to v pohodě. Jak jsem to zjistil, chtěl bych to ze všech aut dát pryč, ale jde to těžko, bez zdrojáků k ECU. Ale je to úsměvný, udělá se motor, ten dobře jede, pak úředník nařídí vohejbák, takže se na motor přibastlí kravina, co je tam kvůli 20 sekundám po startu, aby to tam pak bylo 99,9% provozu k hovnu, naprogramuje se na to firmware v jednotce, aby to obsluhoval a kontroloval, no a šikovný lidi pak zase koumají rovnák, jak to s co nejmenším zásahem s použitím reverzního inženýrství opravit zpátky, aby to fungovalo. Jestli lidstvo někdy skončí, tak to bude na tyhle kraviny.
Aditivních +7,8% bych řekl ok na volnoběh někde něco drobně nesedí to je i ok, ale multiplikativních +8,6% za zvýšených otáček a jizdy to už na něco ukazuje.
Jak to je s čtením těch údajů z OBD? Když je režim volnoběhu, tak ta jednotka ukazuje v měřených hodnotách na LTFT bank1/2 aditivní korekci a když jsou zvýšené otáčky, tak multiplikativní? Mě přišlo, že ta hodnota se nijak nepřepne, když přejdu na volnoběh a naopak. Jenom se plynule mění, až se ustálí tak, aby krátkodobé adaptace lítaly kolem 0%. Ja to správně číst?
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33992 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá leden 19 2024, 19:46 Předmět:
kybrex napsal(a):
Dokud jsem netušil, na co ten vysavač pod kapotou na 50A pojistce je dobrej, bral jsem to v pohodě. Jak jsem to zjistil, chtěl bych to ze všech aut dát pryč, ale jde to těžko, bez zdrojáků k ECU. Ale je to úsměvný, udělá se motor, ten dobře jede, pak úředník nařídí vohejbák, takže se na motor přibastlí kravina, co je tam kvůli 20 sekundám po startu, aby to tam pak bylo 99,9% provozu k hovnu, naprogramuje se na to firmware v jednotce, aby to obsluhoval a kontroloval
Tak jsem o víkendu dělal další pokus s nastavením. Po resetu ECU jsem si najel chvíli na dálnici na benzín, aby se ustálila dlouhodobá adaptace. Drželo se to kolem 10,4% (jindy to bývalo i 8%). Shodně na obou hlavách. Může to být "opotřebením benzínových vstřiků"? Mají přecijen 20 let.
Pak jsem přepnul na magic a najel jsem novou mapu benzínu. Na dálnici, s maximální přesností sběru datových bodů, v zátěži se to dalo držet na vyšší převodový stupeň několik sekund, takže jsem nasbíral ve spektru otáček 1750 - 3000 rovnoměrně body do mapy s minimální, střední i maximální zátěží. Pak jsem přepnul na LPG, chvíli jsem jel, aby se přizpůsobily dlouhodobé adaptace na LPG (vyrostly samozřejmě nahoru) a najel jsem mapu plynu opět v dálničním režimu. Pak jsem nasetoval model z těchto map, vyšel docela hezky, asi tím, jak ty body byly ve větším rozsahu zátěže, a následně jsem po nasetování modelu a automatickém smazání mapy lpg najel novou mapu lpg. Pak jsem přepnul na benzín, chvíli jel, zapnul na OBD monitoring adaptací a přepnul jsem na LPG, abych sledoval, co to udělá a nelíbí se mi to. Krátkodobé adaptace se hned rozletěly od sebe.
Na přiloženém obrázku adaptace1.jpg je vidět, jak na benzín jsou krátkodobé adaptace v údodní části grafu hezky kolem 0% a po přepnutí na LPG se to totálně rozhodí a následně je vidět na dalších obrázcích, jak hned začne docházet k úpravě těch dlouhodobých a srovnává se to. Zajímavý je, že Bank1 vyletí tak nahoru zatím co Bank2 jde se zpožděním dolů.
Za 2 minuty se dlouhodobé adaptace přizpůsobily tak (obrázek adaptace5.jpg), že se Bank1 i Bank2 na krátkodobých strovnaly na stejné - opět kmity kolem 0%, ale samozřejmě to rozsvítí MIL (check engine) a to mě štve. Na benzín to jede dobře - ikdyž s cca. +10% LTFT, což bych přisoudil těm opotřebovaným benzínovým vstřikům, nebo možná tlaku paliva? (Ten jsem ještě neměřil.) Ale ty kapalný prdy jsou nějaký divný. Může tohle dělat fakt to delší vedení k jedné sadě vstřiků a musím ty hadice zapojit jinak, aby byly stejně dlouhé?
To nasetování modelu pro lpg jednotku asi proběhlo docela dobře, protože LTFT na Bank2 je 12.5%, to je k těm 10.4% na benzín dost blízko, ale Bank1 má LTFT 19.5% a to je ustřelený hodně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 22 2024, 1:38 Předmět:
Jestli máš u každý řady válců jinak dlouhý vedení od plynovejch ventilků k jejich zaústění do sání, tak se nediv, že ti to na plyn hází k0k0tiny. Ono stačí, že palivová směs benzín+vzduch má o dost velký % nižší oktanový číslo, než palivová směs LPG+vzduch, takže ŘJ se snažej poladit si podle čidla klepání časování vstřiků i zážehů - a ty jim do toho ještě hodíš vidle s jinak dlouhýma hadicema ... Ano, vedení plynný fáze od "vstřikovacích" ventilků až k zaústění do sacího potrubí má bejt a) co nejkratší a zároveň b) všecky větve musejí mít stejnou dýlku, aby na jejich konci mělo výstupní čelo toho plynovýho "pšouku" stejný fázový zpoždění. Třetí požadavek je, aby to zaústění do sání bylo pokud možno co nejblíž k sacím(u) ventilu(úm), ale to je věc montážníka. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak to by mělo bejt ok. Já měl na mysli hadice z reduktoru, na kterých jsou ty koncový filtry a pak to jde k plynovým vstřikům. Hadičky do sání od jednotlivých vstřiků jsou dlouhé cca. 10-15cm a vedou přímo nad sací ventily u daného válce a jsou všecky stejně dlouhé.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 22 2024, 15:36 Předmět:
Fajn, je u toho potřeba si uvědomit, že z reduktoru (v principu odpařovač kapalný fáze s redukčním ventilem tlaku) přes případnej filtr plynný fáze (pokud není integrovanej v podobě výměnný vložky v reduktoru) jde LPGéčko plynulým proudem a pod stálým tlakem až k těm "valtekům", kde se to teprve "rozseká" na jednotlivý dávky - a ty už potřebujou mít od vlastního ventilku až k sacímu uventilu pokud možno stejnou dýlku vedení, aby se to dalo doladit - fyzikálně tam dochází k podobnýmu efektu, jako v dlouhým elektrickým vedení, který je na začátku buzený pulsem a na konci je otevřený do prostoru. Vznikají tam podélný rázový vlny, který mají mechanickou konstrukcí a vstupním tlakem nadefinovaný podmínky šíření, hlavně rychlost - a když se to vedení správně "nesfázuje", máš vidět, co to dokáže učunit za problémy ... Už jsem to tady nejednou psal, Berlingo 1,6 tuším 2006 nebo 2008 atmoska, montážník navrtal hadičky do plastovýho sání kde se mu hodilo každou jinak daleko od příruby, valteky na přepážku pod čelní sklo, všecky hadičky dlouhý jak Lovosice. Hlavně že to měl esteticky uspořádaný. Motor na plyn nejel, na volnoběh střílel do sání, přechody otáček jak když se za války jezdilo na dřevoplyn, po přidání plynu se rozbíhal jako by měl jen polovičku výkonu. Po přepnutí na beneli ticho, klídek, závady žádný, auto jelo. Dotyčnej montážník to v rámci reklamací ladil neúspěšně 2 měsíce, řek si za to nevímužkolik peněz navíc, nenaladil nic, musel to po něm jinej člověk předělat včetně výměny totálně zkurwenýho sacího potrubí. Po správně nastavený montáži včetně přesunu "valteků" na ubastlenej držák těsně vedle sání a posunutí konců LPG vývodů až těsně k přírubě hlavy už to možná nevypadá tak esteticky, ale hlavní je, že auto jede jak z praku od základního nastavení ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 22 2024, 16:28 Předmět:
kybrex Na tohle nemám chuť, jsi fakt perfekcionista. Já mám ale s touhle dokonalostí problém-může se to zvrhnout nějak naopak _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.