Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení - výměna baterky u novejch aut
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 14:46    Předmět: Citovat

vypadá to jako klasický regulátor, ale není Shocked

Toto je například lidové vozidlo Škoda Octavia / Superb



thumb.jpg
 Komentář:
 Velikost:  96.51 kB
 Zobrazeno:  24 krát

thumb.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31960
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 14:48    Předmět: Citovat

Přesně, funkci klasickýho "regleru", byť polovodičovýho, v autech po roce 2015-2016 převzala celá ŘJ, která vyhodnocuje jak napětí na baterce, tak i megatunu dalších parametrů - teplotu motoru (olej i vodu), úhel otevření škrticí klapy/polohu plynovýho pedálu = řidičem požadovanej výkon, aktuální otáčky motoru a dopřednou rychlost, zařazenej rychlostní stupeň ... a z toho vyhodnotí, jestli je požadavek jet ustálenou rychlostí, zrychlovat nebo zpomalovat, případně "plachtit". A jedině v momentě, kdy dochází k brždění motorem, nebo když už je baterka vyždímaná na s bídou 30% kapacity pak aktivuje buzení altíku, takže v ten moment se začne nabíjet baterka - jenomže poměr doby nabíjení a vybíjení je takovej, že auto jezdí s trvale vybitou baterkou, která občas dostane "ránu do zátylku" v podobě proudovýho kopance, kterej ji má udržet při živoření. Jak dlouho takovej život vydrží je jasná věc - jenže to nikoho netrápí, nejdůležitější je vykázat, že v labáku takový zacházení s dobíjením přináší "úsporu AŽ 0,3litru paliva na 100km jízdy".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6544
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 17:05    Předmět: Citovat

To je ale pokrok! Smile
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jasnap



Založen: Apr 03, 2023
Příspěvky: 36
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 17:07    Předmět: Citovat

Je to ještě horší - brzdění motorem nestačí, s nohou na brzdě teprve dobíjí, zato plným výkonem altíku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31960
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 17:30    Předmět: Citovat

Ne, to není to nejhorší. Nejhorší je to, že těch 0,3l/100 je AŽ - takže jedině v ideálních podmínkách a v labáku. V běžným provozu to je 0,1-0,2l/100 maximálně. Při běžným objemu palivový nádrže 40-50l to znamená, že auto musí najet ASPOŇ 25 000 AŽ 50 000km aby tahle zkurvysynovská vymrdávka skutečně uspořila plnou nádrž. To spousta uživatelů neujede ani za 2 roky, ale jejich baterka je za tu samou dobu minimálně 1x na výměnu. Takže když se porovná množství CO₂, který za tu dobu motor auta nevypustí kvůli "ušpórovanýmu" palivu s množstvím toho samýho skleníkovýho plynu, který vznikne při získávání surovin a výrobě náhradní baterky za tu zbytečně zničenou, toho kdo odsouhlasil tuhle funkci povinně zavádět do aut bych zahrabal do mraveniště s kolíčkem na nose a špuntama v uších ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne út leden 16 2024, 19:15, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7949
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 18:20    Předmět: Citovat

To jasnap, už nepřeháněj. Mám v autě voltmetr a tak vím přesně kdy dobíjí.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1348
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 19:13    Předmět: Citovat

Dobíjí to 14,4V když jede auto z kopce ,bez plynu.Jak přidám ,okamžitě ubere na 12,8.Ošidit se to dá jen tím,že se vsugeruje řídící jednotce,že je baterka vybitá pod únosnou míru.Snížením napětí z Hallova čidla odporovým děličem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7949
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 19:56    Předmět: Citovat

Nj jenže pak ji bude zase přebíjet. PS Hallovo čidlo pro měření napětí?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 20:10    Předmět: Citovat

Pikofarad napsal(a):
Ošidit se to dá jen tím,že se vsugeruje řídící jednotce,že je baterka vybitá pod únosnou míru.Snížením napětí z Hallova čidla odporovým děličem
Tím snímačem nejspíš měří jak nabíjení, tak vybíjení, takže jediné, co jí vsugeruješ, je že má sníženou kapacitu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 20:30    Předmět: Citovat

Pikofarad napsal(a):
Dobíjí to 14,4V když jede auto z kopce ,bez plynu.Jak přidám ,okamžitě ubere na 12,8.Ošidit se to dá jen tím,že se vsugeruje řídící jednotce,že je baterka vybitá pod únosnou míru.Snížením napětí z Hallova čidla odporovým děličem


Vw/Škoda nemá žádnou halovu sondu. Ta kostka u minus pólu je - světě div se - další ŘJ s komunikací po LIN bus. Tam odporem na datovém kabelu nic nevyřešíš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33967
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 20:40    Předmět: Citovat

Dnes sme vyberali vybitu (4,4 V) bateriu z Audi A5 - celkom vtipne, kedze je v kufri a ten bez baterie otvoris len znutra. Nasledne treba vybrat rezervne koleso a odmontovat vsetky plasty okolo (v jednom z nich je reprak - asi integrovany subwoofer). Vonku v zime chutovka Very Happy

Tam je na + pole nasadeny nejaky orloj s bocnikom - idu z toho dva hrube kable a este nejake tenke. Bateria ma navyse do horneho krytu pripojenu hadicku na odvetravanie. AGM 95Ah, povodna (10 rokov?).

Som zvedavy, ci pojde este nabit/ozivit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1268
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 17 2024, 9:49    Předmět: Citovat

Tak stará a tak vybitá, to je asi marný boj... V opačném případě to bude zázrak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4050
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st leden 17 2024, 10:52    Předmět: Citovat

V rámci šetření ji můžeš zkusit nabít a vrátit. Baterka do týdne zdechne znova a celou rozborku můžeš dělat znova. Ale novou baterku budeš moct koupit o týden později Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33967
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st leden 17 2024, 11:32    Předmět: Citovat

Vybita je preto, ze sa s autom takmer vobec nejazdi (porucha prevodovky).

Automaticka nabijacka to bola ochotna nabit len asi do 6,8V, pretoze to povazovala za 6V bateriu. Tak som to dal na 12V z PC zdroja cez H4 ziarovku a tenke kabliky. Neskor som ziarovku vyradil a nechal len odpor kablikov. Ked to doslo nad 10,5V, prepojil som to na nabijacku a uz spolupracuje. Momentalne 11,2V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4050
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st leden 17 2024, 11:56    Předmět: Citovat

Jestli byla vybitá klidovým odběrem auta na 4,4 V, tak bude pěkně zasulfatovaná. Dále určitě poradí EKKAR.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 4 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund