Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt leden 11 2024, 17:18 Předmět:
Moje řeč. Teď dodělávám rozvody a při tom různé drobnosti, na které narazím. Z opravy se trochu stala renovace. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Jo člověk musí vědět zase, co si nechat na jindy. Mám teď takhle v garáži ještě jiný auto. Koupil jsem výhodně, kastle zachovalá, motor hezkej, ale zanedbaný, začalo to výměnou startéru a všech filtrů a kapalin a už mám dole sání, komplet chladicí systém, výměna chladče, zadřený sahary, oprava poškozené kabeláže, dobíjení, oprava uhnilých kontaktů na kostře motoru, měření kompresí, výměna svíček, přetěsnění převodovky, rozvody, zadní brzdy, nějaké ty seperetičky do interiéru jako kamera apod. no a pak zase vyjedu. Jen mě serou s tím E10. Leju do všech svých aut VIF, ale i tak, ale zase se mi nechce tankovat třeba do takový 2.0mpi octavie drahou Verva 100 na běžné ježdění. Snad ten VIF, když ho přidám víc, vyruší účinky té pojebané biosložky. A do aut, co tolik nejezdí dávám jen Vervu 100, ale ono to stejně potřebujou kvůli vyšším kompresním poměrům a naladění (přímo na víčku nádrží mám RON 98 ). Až to bude všecko v kupě, tak bude na silnici zase o pár puntíčkářů víc.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt leden 11 2024, 18:46 Předmět:
To E nepřepere nic. A novějším autům to nevadí, nám ale jo..
U mne jsou všechny modely od pravěku schopné provozu s tím šmejdem. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá leden 12 2024, 7:25 Předmět:
E (biosložka) shoří taky, ale má menší spalné teplo. Takže pro stejný výkon se ji prostě musí dodat víc do válce Čím víc postupem času bude mít palivo biosložky, tak tím půjde výkon toho paliva na litr níže. Jestli biolíh sám škodí součástem palivové soustavy nevím, kdyby to byl methyl tak neřeknu, ale u biolihu se mi to moc nezdá. Ano natahuje do sebe vzdušnou vlhkost, takže by to mohlo způsobit snad někde korozi. Ale přijde mi to jako přehnané. I na E10 to bude jezdit, možná lidi zjistí že jim trochu stoupla spotřeba. Nevím proč z toho média zase dělala humbuk že starý auta pozdechaj.
Já osobně jezdím na benzíny s ETBE, protože u LPG mi ten benzín zůstává v nádrži déle. A klasicky benzín s biosložkou má skladovatelnost jen 30 dní. Jednou sem před zimou zapomněl v motorce vypustit karburátory a po zimě jsem si mohl střihnout jejich kompletní rozborku do mrtě a vypucování všeho od vysrážené sračky.
Dál jsem pokračující diskuzi četl jen tak zběžně. Nouzový start není až takový problém, pokud není teplota pod 0°C. Tam už se fakt Butan v palivu neodpařuje. Sám netuším jestli vůbec jednotka umožní nouzový start pod 0°C na reduktoru. U KME jsem to nezjišťoval a starý LandiRenzo IGS to pod 5°C s nouzovým startem na LPG přepínal za 30s zpět do benzínu (tehdy mi samo motor vždy zdechnul, protože mi umřelo čerpadlo v nádrži. Ale opakovanými starty sem trochu pohnul s teplotou reduktoru a doskákal domů )
Jo a adaptace +7,8% a +8,6% to už spíš ukazuje že někde není něco úplně v pořádku. Aditivních +7,8% bych řekl ok na volnoběh někde něco drobně nesedí to je i ok, ale multiplikativních +8,6% za zvýšených otáček a jizdy to už na něco ukazuje. Nevím jak jiné značky ale třeba VW říká že povolený rozsah je +-10%, co je mimo rozsah je vada. Sám mám na benzín v té staré 1.8 20V -5%/+1% a k tomu sem ladil i plyn aby měl +- stejné korekce.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá leden 12 2024, 15:31 Předmět:
Údajně to narušuje těsnění z nějakých materiálů použitých za starých časů. Mechanicky to nic nedojebe.
Normálně mi nasazujete brouka do hlavy. Tak dalece jsem do LPG nešťoural, spoléhám na plynaře. Hlavní když to plnou kládu nevypne. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
To budem chodit nakupovat benzín do drogérie jako za dob mýho dědy ne? A nebo ještě líp, budeme si ho vyrábět doma z načerno dovezené ropy Ta Verva 100 je asi řešení, ikdyž dražší, ale stejně tankuju 98 a nebo jsem četl zajímavý návod - nalejt do té 95 trochu vody, nechat to odstát, aby se voda navázala na tu biosrágoru lihovou a pak se to prej usadí a zbyde benzín a ty blbosti a dá se to oddělit, ale už vidím, jak doma přelejvám v kuchyni 60L benzínu a hraju si na alchymistu.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so leden 13 2024, 17:58 Předmět:
Dnes jsem konečně dodělal rozvody. Pitomý Vanos dolaďování. Ale zas to tak nevadí, v zimě, respektive když není slunce a suchá silnice stejně nejezdím. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Njn Vanos v BMW nebo ty nastavovače v Audi jsou kokotina navíc a radši bych oželel ty koně, který to přidá i optimalizaci charakteristiky motoru a měl tu strojovnu jednodušší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne leden 14 2024, 16:00 Předmět:
Vanos u bawa nepřidá koně, ale posune větší krouťák k nižším otáčkám. Což je pěkné, těžko poznatelné. A uspoří do 2? deci paliva. Které zmizí za dvě pořádný šlápnutí na plyn _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po leden 15 2024, 11:19 Předmět:
Hezky shrnuto. A motory krásně dodatečně zesložití a prodraží servis + opravy. Prostě pokrok. Američani zvyklí na primitivní V6 a V8 OHV když vidí TFSI tak je to pro ně složité jak raketový motor s otevřeným cyklem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 15 2024, 14:12 Předmět:
Nakadah napsal(a):
... Američani zvyklí na primitivní V6 a V8 OHV když vidí TFSI tak je to pro ně složité jak raketový motor s otevřeným cyklem.
Máš v tom hoklej - rakeťák s otevřeným cyklem je jednodušší než s uzavřeným, protože vyexpandovaný médium z pohonu turbočerpadel vyfukuje mimo. Uzavřenej "spotřebovává" plyn vyexpandovanej z turbočerpadel v dalším spalovacím cyklu, což je technologicky o dost náročnější. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.