Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení - výměna baterky u novejch aut
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 18:43    Předmět: Citovat

Pokrok nezastavíš Embarassed Zajímavé, že já na 24 let starém autu takový kokotiny nemám, ale alternátor Bosch je na to připraven, má pin pro komunikační sběrnici.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 19:11    Předmět: Citovat

Ani před deseti lety jsem neměl v KIA "inteligentní" dobíjení a start-stop.Baterka vydržela 7 let.A můžeme být rádi že euro 7 prošlo v ořezané podobě proti požadavku EU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33944
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 19:15    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Vůdcové starých diktatur by se divili, co všechno neuměli nařídit a zakázat.

Vtedy na to neboli technologie. Dnes uz su, Cina ich vo velkom vyuziva. EU nechce byt pozadu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 19:25    Předmět: Citovat

2 badoch:
U Rapidu se (alespoň v mém případě) deaktivovalo řízené dobíjení při zapnutých potkávacích světlech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 20:14    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Cina ich vo velkom vyuziva. EU nechce byt pozadu.

Malej rozdíl je v tom, že číňan díky technologiím hraje čím dál větší roli ve světě a díky tomu se číňan (řadovej) má nesrovnatelně jinak než číňan v montérkách za Maa co se týče života a svobod. V EU si tím vývojem svobod za poslední roky nejsem až tak jist. Resp. zákazů a nařízení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 21:11    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Pokrok nezastavíš Embarassed

Souhlas. Mám zkušenost, že mladší auto bylo vždy lepší než to starší. U současného skoro 10-letého mám všechny ty vychytávky a nějak je neanalyzuji a ani mi nevadí. Jen asi před 4 lety jsem se nechal zblbnout podobnou diskusí na tomto fóru a vyměnil jsem 6-letý akumulátor, aby mne náhodou nezradil. Asi předčasně. A moje první Š-105 byla po 6 letech celá rezavá. Šla pryč, i když možná líp nabíjela, ale zas hůř startovala. Dnešní auto startuje do 0,5 až 1 s, V porovnání s dřívějším protáčením by asi stačila poloviční kapacita aku, nebo to řízené nabíjení. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33944
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 21:38    Předmět: Citovat

Bernard napsal(a):
Mám zkušenost, že mladší auto bylo vždy lepší než to starší.

To platilo len do istej doby. Uz sme za vrcholom a spolahlivost ide dolu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17794
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne leden 07 2024, 22:31    Předmět: Citovat

Pikofarad napsal(a):
Ani před deseti lety jsem neměl v KIA "inteligentní" dobíjení a start-stop.Baterka vydržela 7 let.

V Xaře Picasso taky nebyly žádný hovadiny a origo baterka odešla až rázem na přerušenej článek po 13 letech, jak vyprávěl kámoš, co si Picasso ode mne po 9 letech vzal.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jimirek
Moderátor


Založen: May 06, 2013
Příspěvky: 636

PříspěvekZaslal: ne leden 14 2024, 2:25    Předmět: Citovat

Oddělen OT do samostatného vlákna, viz http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=105677. jimirek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 661
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: po leden 15 2024, 16:58    Předmět: Citovat

Odpojil som konektor z bočníka, ako bolo poradené. Skutočne sa ako vedľajší efekt deaktivoval Štart-Stop. V momente, keď mal zhasnúť motor pri zastavovaní na križovatke, sa na displaji medzi budíkmi ukázala hláška v zmysle "Porucha systému štart-stop", po niekoľkých sekundách zmizla, motor sa nevypínal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 628
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 9:44    Předmět: Citovat

Vážení, měl bych dotaz. O tomto nabíjecím nápadu říše vím jenom to co jsem si přečetl. Další kurvítko a zaplať. Pokud je regulátor alternátoru stále uvnitř statoru, musí napětí nabíjení ovlivnit něco co příjde po drátu. Pochybuju, že to bude něco digitálního. Nebyla by cesta odříznout kecání nějaké přiblblé řídící jednotky do napětí regléru v těchto místech. Někdo psal, že má osazen alternátor, který má přípravu na toto zvěrstvo a fungoval mu bez toho dalšího řízení. Možná jsem mimo mísu. Taková úvaha.
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 10:43    Předmět: Citovat

hajeklubos napsal(a):
Nebyla by cesta odříznout kecání nějaké přiblblé řídící jednotky do napětí regléru v těchto místech. .


Cesty jsou,jen vždy to počítač vyhodnotí jako závadu a rozsvítí kontrolku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 11:07    Předmět: Citovat

hajeklubos napsal(a):
Pochybuju, že to bude něco digitálního


Ano je to digitální, třeba LIN-Bus, nebo CAN. A není to nic aktuálně nového, ale používá se to už dobrých 15let i u aut střední třídy.

Škoda že jsem si neudělal fotku, měl jsem rozpitvanou jednu řídící desku (záměrně neříkám regulátor) a je v tom součástek jak v malé televizi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 628
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 12:39    Předmět: Citovat

Já nemluvím o řídících jednotkách. Já chci vědět co je v samotném "novém" alternátoru za reglér 14.2V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út leden 16 2024, 13:23    Předmět: Citovat

hajeklubos napsal(a):
Já nemluvím o řídících jednotkách. Já chci vědět co je v samotném "novém" alternátoru za reglér 14.2V.


No právě - žádný regler, ale komplet samostatná digitální ŘJ s funkcí regulátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 3 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund