Akorát když se ti ta černá skříňka potopí do hloubky jako třeba u Air France Flight 447 uprostřed Atlantiku, tak je ti ten zvukový maják celkem k ničemu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31997 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 22 2023, 14:10 Předmět:
HF_Tech napsal(a):
Akorát když se ti ta černá skříňka potopí do hloubky jako třeba u Air France Flight 447 uprostřed Atlantiku, tak je ti ten zvukový maják celkem k ničemu.
"Ping" toho akustickýho podvodního majáku je v moři speciálním hydrofonem s filtrem příslušnýho mezinárodně deklarovanýho kmitočtu zachytitelnej na vzdálenost desítek kilometrů - je to daný hustotou vody. Ano, vinou tepelnejch rozhraní je ten přenos částečně zkreslenej, ale protože takový akce se obvykle neúčastní jen 1 plavidlo nebo letadlo, není zase tak velkým problémem uskutečnit triangulaci a korekci podle vzájemnýho porovnání výsledků zaměřování. U havárie AF 447 byl problém hlavně v tom, že nebyla přesně deklarovaná trasa, kterou mělo letadlo letět a v době pátrání bylo potřeba globálně prohledávat oblast příliš velkou, aby se "ping" dal zachytit na první dobrou (záchranná akce začínala v oblasti několik stovek km od finálně zjištěný polohy právě proto, že společnost nebyla schopná záchranářům sdělit koridor, kterým měli piloti letět - jednoduše prostě proto, že i přes schopnost obousměrný satelitní komunikace s letadlem piloti neměli povinnost hlásit skutečnou hodnotu kursu, kterej si sami podle údajů o počasí nad oceánem měli možnost zvolit. Ta povinnost už dneska existuje, na jejím zavedení se podílela i ztráta letadla MH317 a její porušení letovým personálem mají aerolinky povinnost sankcionovat, bohužel když to (ne)udělá pilot pohybující se nad oceánem nebo neobydleným územím, je těžký ho okamžitě dostatečně citelně potrestat - už jen proto, že je v tu chvíli cca 10km vysoko a obvykle má za sebou několik stovek cestujících ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Šli do toho zcela vědomě. Je to sice hrozné, ale byla to čistě jejich volba. Nelezli do vlaku Vršovice - Benešov.
Já sám jako pravý zápecník si radši najdu podmořská videa od BBC než očumovat místo takové katastrofy okýnkem v plující rakvi nějakého nezodpovědného magora. Nebo si sednu nad stojatou tůňku a budu sledovat život.
Zásobu kyslíku už měli vyčerpat dnes kolem jedné našeho času. Pokud se někdo nerozhodl, že ji lépe využije sám...
Založen: Feb 17, 2008 Příspěvky: 199 Bydliště: Dačice
Zaslal: čt červen 22 2023, 16:28 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Černá skříňka z letadla maják má, ale když spadne do moře, je celkem k prdu.
Obsahuje ULB - Underwater Locator Beacon. Nouzový maják začne po ponoření do vody vydávat detekovatelné zvuky - opakované vteřinové "pípání" o frekvenci 37,5 kHz po dobu delší než 30 dní, od roku 2009 to zvedli na 90 dní.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31997 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 22 2023, 18:21 Předmět:
Přidej si k tomu ledárnu, v hloubce pod 1000m v severním Atlantiku je poměrně stabilní teplota mezi 2 a 4°C a v momentě, kdy dojde energie nebo když se porouchají elektrický přístroje je z ponorky lednička. Situace stresu, nedostatku kyslíku a chladu - usneš a už se neprobereš ...
Myslím, že se můžou začít sbírky na věnce a na pozůstalý - a jejich případný nepřátelé můžou začít bouchat šáňo ... Nemám k tomu slov, do toho málo vyzkoušenýho vehiklu bez zkušebních certifikací vlezli sami v honbě za něčím, "na co nikdo jinej nemá". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 09, 2020 Příspěvky: 314 Bydliště: jižní Morava
Zaslal: čt červen 22 2023, 19:17 Předmět:
Tak hurá, žádné dušení ve vlastních exkrementech, prostě je to ve vteřině rozpláclo na masokostní kaši pro hlubokomořské ryby. Tak uf, hotovo. A my, armáda klávesnicových generálů, si můžeme spokojeně pošoupnout nohama pod stolem, protože bychom do něčeho takového nikdy dobrovolně nevlezli.
Celkem nehostinné prostředí. Podle zpráv v hloubce 4km má být hydrostatický tlak 400 atmosfér, tj. 40MPa. Dnes 21h. našeho času, má být k tomu tisková konference USA Coast Guard.
Na to přeci nepotřebuješ zprávy. Co deset metrů, to atmosféra. To snad ví každej kdo prolezl osmou třídu.
Hele, zbyla jim nějaká provozuschopná ponorka? Doufám že tahle nebyla jediná. Ještě nabízeli od příštího roku prohlidku horkých vývěrů. To by mě zajímalo víc než Titanic.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.