Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení 4pin váhy vzduchu (MAF) na 5pin v Audi A4 B5

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 9:28    Předmět: Zapojení 4pin váhy vzduchu (MAF) na 5pin v Audi A4 B5 Citovat

Zdravím,

váha vzduchu (Mass Airflow Sensor) pro můj motor 1.8T AEB se 4pin od BOSCH se už nevyrábí a není k dispozici. Koupil jsem "co nejpodobnější", ale řeším zapojení. Už jsem pohledal schémata a vypadá to následovně:

kabel v autě do ŘJ
piny u 4 pin konektoru:
1 - GND
2 - GND pro signál
3 - +12V napájení
4 - signál ze senzoru

Nová váha vzduchu BOSCH 0 280 218 373
piny:
1 - nezapojeno
2 - +12V napájení
3 - GND
4 - +5V referenční napětí
5 - signál ze senzoru

Jak vyřešit ten pin 4 s +5V referencí, kterej není kam v autě připojit? Mám mu udělat nějaký stabilizovaný zdroj 5V, nebo by mohlo projít nezapojit ho vůbec?
Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1962

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 9:33    Předmět: Citovat

Schema jsem nevidel, ale teoreticky muze vadit spojeni signalove a napajeci GND. Asi bych zkusil odpor mezi nima.

5V referenci muzes asi udelat stabem (pokud je to vstupni signal)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 9:54    Předmět: Citovat

Propojení těch zemí by snad vadit nemělo. Tady je vidět princip funkce na zapojení https://www.farnell.com/datasheets/69647.pdf Není to přesně ta váha vzduchu, ale řekl bych, že by to mohlo být dost podobné.

K té referenci +5V. Stará váha měla asi nějakou vnitřní, kterou si sama vyrobila z těch 12V, a tahle očekává od řídící jednotky. Tak už hledám, kde koupit součástky na výrobu napěťové reference +5V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 501

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 9:59    Předmět: Citovat

A proč trváš na BOSCH?

Ty čidla jsou od nějakých levných výrobců až po lepší.
Podle mě raději jiného výrobce, jak riskovat, že 5 pin od bosch bude posílat malinko jiné hodnoty a pak furt budeš řešit, proč to jede blbě, nebo to hodně žere.
Chudá směs ti zase může podpálit ventily.

Vůbec bych se nebál třeba tohoto https://autodilos.cz/autodily/audi/a4-b5-8d2/1.8-t-110kw/priprava-paliva-priprava-smesi-meric-mnozstvi-hmotnosti-vzduchu/snimac-mnozstvi-protekajiciho-vzduchu-252355905
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 10:11    Předmět: Citovat

Pierburg jsem měl. Měřilo to krásně. Asi 500km, pak to odešlo a výstup signálu při měření dává nějaký "šum nad zemí (GND)". Přitom stará váha BOSCH, která ale v zátěži už "houpe", tam funguje dlouhodobě v pohodě. A dočetl jsem se, že BOSCH to dělal nějak líp a všechny dnešní náhrady stojí za kuloví, což se mi potvrdilo. Už jsem toho zkoušel víc a ne a ne to fungovat.

Můžu použít tuhle šikovnou součástku? Napěťová reference 5V 0.2% TO92 Linear Technology LT1029ACZPBF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 11:41    Předmět: Citovat

Audi ho má pořád skladem...

https://shops.audi.com/en_GB/web/tradition/p/air-meter-058133471a-10?search_term=058+133+471A

Chceš nahradit HFM2 typem HFM5? No budeš muset předrátovat, dodat 5V referenci a upravit mapu MAF v ECU. Protože HFM5 sice má výstup 0-5V ale v rozsahu 0-1V měří zpětné proudění. Navíc to má jinou křivku průběhu průtok/výstup.

Náhrady třeba od MagnettiMarelli za 1400 a tak si už zkoušel, nebo proč trváš na originálu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 11:50    Předmět: Citovat

Zajímavé, že na Audi mají skladem. Tam jsem přímo nehledal, jen google podle čísla dílu a výrobce BOSCH. Zkusil jsem už SKV Germany, MagnettiMarelli dle jednoho článku s měřením, který jsem četl, "funguje" úplně stejně (měří to blbě) a Pierburg fungoval jenom chvíli. Uvidím, jestli na reklamaci něco zjistí, protože by mě zajímalo, proč a co na něm odešlo.

Takže tu 280 217 373 tam dávat radši vůbec nemám?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 11:58    Předmět: Citovat

Pierburg ma oproti Boschi jiny napeti signalu proti zemi, nekdy se lisi i zapojeni pinu samotnych.

Posledni instance kdyz hledam nejaky dily co uz bezne nemaji nahrady jinde skladem je prave Audi Tradition. Akorat se casto musi pocitat s peknou palkou.
Co se toho cisla tyce, kdyz zadavas origo cislo Bosch asi ti to uz nic noveho nenajde, protoze u Bosche to vybehlo davno z vyroby. Leda ti to vyhodi nejaky dily z vrakacu a podobne. Nebo mozna ty nahrady co nechces.

058 133 471A je cislo dilu dle ETKY, podle toho sem to hledal na AudiTradition jestli jeste neni skladem. No a je, ale zase palka jak svine.

Ja mam jeste stary Motronic M3.2, takze by ti tezko asi byla na pokusy moje 3pin vaha. U 4pinu pro Motronic M3.8.1 pribyla samostatna zem pro signal, pro presnejsi mereni. Uz se to netaha pres kostru auta. Stejne jako prisly lambdy s vlastni napetove dedikovanou zemi (4pin).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.11 sekund