Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký olej pro GDi motory ?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: so duben 22 2023, 12:38    Předmět: Jaký olej pro GDi motory ? Citovat

V Hyundai i30 mám benzinový motor s přímým vstřikem GDi, v servisu Hyundai mi tam dávají Shell 5W-30, A5/B5. Pro krátké jízdy, což je můj případ, ale tento olej není údajně vhodný z důvodu možnosti karbonizace a lepší by prý bylo používat olej s klasifikací A3/B3, popř. C3. Tento názor ale někdo vyvrací, jelikož dnešní oleje mají vysokou čisticí schopnost. Spíš doporučují občas auto protáhnout delší jízdou po dálnici. Jaké máte zkušenosti ? Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so duben 22 2023, 13:29    Předmět: Citovat

Problem s karbonom je na nasavacich ventiloch. Kedze tade nejde benzin, nema ich co cistit. Tam ti dialnica nepomoze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 22 2023, 14:37    Předmět: Citovat

Přesně tak, přímej vysokotlakej vstřik (GDI = Gasoline Direct Injection) jde vstřikovačem přímo do válce jako u dehtu a neumejvá tak olejovou mlhu, která se na sací ventily dostává z odvzdušnění kliky a prostoru rozvodu, Myslím že Mazda zkoušela kombinaci přímejch a nepřímejch vstřikovačů, kdy přímý vstřiky jedou jen při požadavku maximálního výkonu, při odlehčení motor přechází na nepřímej vstřik, kterej účinnějc chladí sací trakt a hlavně ventily. Proti zakarbonování přímovstřikovýho motoru nepomáhá nic, karbon je po určitý době nutný po částečný demontáži motoru (palice dolů) nechat odstranit mechanicky nebo (částečně) i chemicky, častá je kombinace obojího (ultrazvuk v lázni s detergentem a případně i nějakým radiklálnějším organickým = nepolárním rozpouštědlem).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: so duben 22 2023, 15:38    Předmět: Citovat

Taky mám přímý vstřik,olej SAE 5W-30, ACEA C3 co 10kkm a hlavně neřadit podle nápovědy počítače.Ten nabádá k úspoře a podtáčení.Ty malé motory potřebují točit,ne dusit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 22 2023, 16:23    Předmět: Citovat

Prostě pro přímovstřikový motory pokud možno co nejmenší množství popelovin = nespalitelnejch minerálních částí v oleji. To označuje právě ta specifikace ACEA - čím vyšší písmeno a číslo, tím je těch nespalitelnejch složek míň ... Specifikace SAE určuje rozmezí tweplot, pro který je olej určenej - číslo u písmena "W" označuje hustotní index při zápornejch teplotách, volejáři tomu říkají "mez čerpatelnosti". Čím nižší číslo, tím je olej řidší za studena - prostě je to teplota, při který ještě olej nezhoustne chladem tak, aby šel čerpat běžným zubovým mazacím čerpadlem a šel pro protlačení filtrem natlačit během prvních dvou-tří otáček motoru na všecky mazaný místa, aby v momentě naskočení motoru byly nejkritičtější místa nejpozdějc ihned mazaný = klikový a pístní čepy, vačky a celej rozvod. I proto se má do motorů osazovat olejovej filtr s ventilem, kterej nedovolí po zastavení motoru vyprázdnění hlavního mazacího kanálu a jeho zavzdušnění. Natlakování je pak mnohem rychlejší.
Číslo za pomlčkou v označení SAE udává koeficient pro maximální teplotu, při který je olej ještě schopnej udržet mazací film bez nebezpečí "přetržení". Zase čím vyšší, tím je olej tepelně odolnější, ale většinou taky obsahuje víc těch popelotvornejch sloučenin, který po jeho shoření dělají karbonovou krustu - protože to jsou většinou organický soli kovů, který jen tak jednoduše jako čistý uhlovodíky spálit nejdou ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: so duben 22 2023, 19:19    Předmět: Citovat

Na Hyundai foru také doporučují YACCO LUBE GDI 5W30 , který snad omezuje tvorbu karbonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne duben 23 2023, 10:43    Předmět: Citovat

Mne přijde, že si poněkud všichni myslíte, že za karbon v motoru může olej. 99,9% karbonu v motoru je z paliva, pokud je motor v pořádku a nežere olej v řádu litrů na 1000km. Zrovna z C3 oleji bych si moc nehrál, pokud nejsou vyloženě doporučený výrobcem. Oni jak jsou to low saps oleje, tak hůře mažou na otěr. Takže olej ACEA A3 B3 je pro některý motory "lepší" než C3.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 23 2023, 10:49    Předmět: Citovat

Hlavně ty C3 oleje jsou určený pro motory osazovaný DPF filtrama částic - nižší specifikace je daleko dřív zasere a musí se buď častějc regenerovat, nebo i měnit, protože se už vypálit nedaj ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po duben 24 2023, 20:20    Předmět: Citovat

Také existují odlučovače karbonu, dá se to koupit na čínských shopech...


oil2.jpg
 Komentář:
 Velikost:  85.52 kB
 Zobrazeno:  70 krát

oil2.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: út duben 25 2023, 11:58    Předmět: Citovat

Tohle je filtr tlakového vzduchu, jaký je třeba u plazmy. Mohlo by to mít nějaký efekt třeba u podtlakového ovládání EGR, ale na zakarbonování oleje to nemá vliv.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 25 2023, 17:55    Předmět: Citovat

Pepo, GDi motory nemají problém se zakarbonováním oleje, ten znehodnocujou prakticky stejně intenzívně jako motory nepřímovstřikový nebo karburátorový - jejich problém je v zakarbonování spalovacích prostorů a sacího traktu, kterým prochází olejová mlha z odvětrání klikový skříně (a to i když jsou tam odlučovače, labyrinty a podobný zařízení, prostě 100% odfiltrování oleje by bylo technicky náročný tak, že by ho asi nikdo nezaplatil - nebo by se odvětrání nesmělo řešit do sání). Je to část motoru, kterou u karbců nebo nepřímejch vstřiků doslova omejvá palivová mlha, s výrazným tvořením karbonu se setkávají i majitelé motorů přestavěnejch na LPG/CNG, který najíždějí vysoký nájezdy v "nebenzínovým" režimu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: st duben 26 2023, 12:49    Předmět: Citovat

citace:
ale tento olej není údajně vhodný z důvodu možnosti karbonizace
Já to pochopil tak, že jde o olej. Karbon v sání nebývá problém odvětrání, ale EGR. Jedno moje auto je dost ojeté, ale olej mezi výměnami nedolejvám a škrtící klapka je naprosto čistá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund