Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 616 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út květen 24 2022, 15:05 Předmět:
termit256 napsal(a):
To je pekna hovadina. Po 8 letech bude baterie po smrti nebo v nepouzitelnem stavu. Nebo si myslis, ze podle tve matematiky vydrzi baterie 32let?
Vazne?
Copak jsi nikdy nemel dobijeci baterii treba v mysi.
Bohužel, nemám křišťálovou kouli. Ano, je mi známo, že baterie degradují nejen cykly, ale i časem. Proto píšu o "cyklické" životnosti. A protože výrobci jsou optimisti, dělím jejich číslo dvěma.
Příklad - manželka má mobilní telefon, asi 3,5 roku (njn, jsme prostě divná rodina). Baterka už není úplně v kondici, ale pořád funguje. Odhadovaná kapacita (podle času výdrže) může teď být tak půlka původní kapacity. A to jde o telefon ze spodní části cenového spektra (Xiaomi).
Nedávno jsem viděl inzerát na e-Golfa, kde majitel před prodejem nechal změřit kapacitu baterie. To je dost přesný údaj, protože to není vyčtení nějakého odhadu z BMS, ale opravdové změření kapacity nabitím a vybitím. Výsledná čísla: 7 let stáří, 193 000km, degradace 19%.
Abychom si rozuměli - jsme na odborném fóru. Nesnažím se vás přesvědčit, ale pokud vás něco zajímá, mohu se vám pokusit odpovědět (pokud budu vědět).
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4914 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: út květen 24 2022, 15:14 Předmět:
Lenže pri batériách nejde iba o zníženie kapacity o nejakých 20%, ale aj o nárast vnútorného odporu. Potom sa pri záťaží takáto batéria odpája už pod 50% kapacity. Takže reálne ostáva použiteľná medzi 80% a 50% nabitím, čiže 30% z pôvodnej. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 616 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út květen 24 2022, 15:18 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Dáš do zásuvky - ale KDE TU ZÁSUVKU NAJDEŠ NA SÍDLIŠTI, KDYŽ NAVÍC POKAŽDÝ MUSÍŠ PARKOVAT NA JINÝM MÍSTĚ A KE VŠEMU JEŠTĚ ANI NEMÁŠ JISTOTU, ŽE SE VEČER NA TO SÍDLIŠTĚ NĚKAM VŮBEC VEJDEŠ? A o úspoře parkovnýho můžou mluvit zas jen prajzi - to samý s dálničkou, my tady v Perníkovickým kraji doposud máme jen asi 20km dálnice, vedoucí odnikud nikam -
...
Ekkare, klid. Měl jsem tě za pragmatičtějšího člověka...
Tak už jsem to psal - napíšu to znovu: Nemyslím si, že elektropohon je všelék a hodí se pro každý povoz. Stejně jako akumulátorové nářadí je fajn, ale bourací kladivo je lepší s kabelem a vibrační deska je lepší na benzín.
Ale jsou situace (třeba ta moje), kdy to má svoje místo na slunci.
Popravdě jsem stejný kecy poslouchal jako malý kluk, když si táta nechal přestavět Formana na LPG. V té době jsme ještě PB čerpali doma z lahví, protože čerpačky nebyly. A v Norsku v 1998 když jsme sháněli LPG, tak po otevření kapoty místní farmář sprintoval za obzor, že to brzo bouchne. A dneska na LPG lidi pořád jezdí (i když ne všichni). Tedy je tu pořád dost lidí, co si myslí, že LPG není takový nesmysl.
Takže, pokud vás něco zajímá z reálných zkušeností, můžete se mě zeptat. A když se budete vyskytovat v Karlíně, můžete mě za svezení pozvat na kafe. Ale nejsem z těch, co by museli svoje okolí přesvědčovat o "své" pravdě.
EKKAR: ani já ani _luky_ ti tu netvrdíme, že to auto je vhodné do města. A že oba nabíjíme v rodinných barácích a tam je to super. Co se cestování přes celou republiku týče... Na dovolenou je pro mě snazší zajet na letiště do Ostravy. A vychází to i levněji. A minule než bych jel naftou otočil jel jsem Brno na otočku elektromobilem... divný a asi i nepochopitelné když nafta stojí doma že? Navíc to EV máš s plnou nádrží přistaveno 99% času.
Jinak jezdil jsem s 7 let starým Fiatem 500e a nějaká ztráta kapacity nebyla znát. Nelze srovnávat baterky v mobilech a podobně s tím co je v EV.
Naopak dnešní spalováky jsou spotřebák, ale automobilismus žije pořád v době kdy kralovala jedničková Ovce v Tdi na hlínách...
Vodík v autodopravě je jen hodně mokrý sen _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 616 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: st květen 25 2022, 9:52 Předmět:
termit256 napsal(a):
_luky_ napsal(a):
...Nedávno jsem viděl inzerát na e-Golfa, kde majitel před prodejem...
No, kecum v inzerci pri prodeji aut se da fakt verit
Realita se spis bude blizit tvym osobnim zkusenostem s mobilem.
V tomto případě to byl soukromník, nikoli bazar. A ptal jsem se ho na detaily kolem toho měření. Předpokládám, že první, co by nový kupec chtěl vidět by byl protokol ze servisu - tedy nevidím důvod, proč by si měl vymýšlet. A tak nějak to odpovídá všeobecnému povědomí, že ta kapacita klesá kolem 2-6% ročně.
A 50% výdrže u mobilu je kombinace poklesu kapacity a zasekaného SW, co má větší spotřebu. Takže to vidím docela optimisticky.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 974 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: st květen 25 2022, 12:46 Předmět:
Typický příklad, jak si někteří upravují realitu je tady:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/majitel-si-nechal-zmerit-kolik-kapacity-baterek-ztratila-jeho-tesla-po-3-letech-a-130-tisicich-km-vysledek-je-zklamani/
Tam jako tragédii líčí, kterak po 137 tisících km klesla POUŽITELNÁ kapacita o 11%. Co mám zkušenost u současných spalovacích "koncernových" služebních aut, tak takový nájezd znamená necelou polovinu životnosti vozu. Tyhle km najezdil původní majitel za tři roky, což je solidní, nadprůměrný nájezd, který musel dobíjet minimálně obden, tedy reálně takových 500 neúplných cyklů.
Já ztrátu 11% v necelé polovině životnosti baterie za tragédii nevidím. Je ovšem otázka, jak moc lineární ten úbytek bude v druhé polovině životnosti baterie.
Aktuálně jsem ze dne na den musel řešit náhradu nejmenšího vozu v rodinné flotile. Moje představa byl Duster v LPG, za 320kKč. Kdyby ten Spring nebyl za 500 kKč, ale tak do 380 kKč, dal bych přednost jemu. Nicméně situace na trhu je taková, že jsme byli ještě rádi, že jsme odcházeli s benzínovým Dusterem za 330 kKč s nechtěnou výbavou, protože LPG nejdříve v listopadu, a to bez garance termínu a ceny...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 22 2023, 18:58 Předmět:
Jo, v podstatě využívají toho faktu, že "mají trakční baterku" a tak se na ně i pohlíží. Co na tom, že na tu baterku ujedou jen pár kilíků a když si ji nedají nabít (bo nemají kde, bo parking u chodníku), tak stejně i z tý obytný zóny ráno vyrážejí ve full spalovacím režimu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 22 2023, 19:24 Předmět:
Jo, jenomže to ji a) musejí mít plně nabitou externí zabíječkou, protože z motoru za jízdy ji nikdy palubní elektronika nabít natolik nenechá, bo ekofašouni, CO₂ a Brusel a zároveň b) taková cesta musí bejt po rovině za sucha, sluníčka, 20°C aby nebylo poptřeba topit, klimovat, stírat ani šplhat někam do hor ... Pak se fakt docela klidně i může stát, že se započítáním sjezdu z posledního 12km dlouhýho klesání to bez nastartování spalovacího motoru ujede celejch 46 kiláků ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.