Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pojezd ještěrek Still R70-16D
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt listopad 10 2022, 14:55    Předmět: Pojezd ještěrek Still R70-16D Citovat

Neřešil někdy někdo nefunkční pojezd na ještěrkách R70-15/R70-16 (taky značený 7011, 7031)?

Je tam elektromotor krmenej z motorgenerátoru, buzení generátoru je na 24 V a změna směru jízdy se zřejmě provádí změnou polarity buzení. Část systému (včetně startéru) běží jenom ze 12 V (z první akundy), pak tam je balanční deska, nejsem si jistej, esli nechybí, nebo je jenom odpojená (volně se tam válí 6pinovej konektor, co by měl být k tomu).

Dokundamentace k tomu je, byť dojčlandská, tak to bude trochu zpomalovat práci. Bohužel drtivá většina dokundamentace počítá s diagnostickou jednotkou, po 30 letech dost nesehnatelná věc asi. Jsou tam i postupny na kontrolu aspoň elektromechanickejch věcí růčo, i když to zas o cosi dýl trvá.

Našel sem jenom minimum informací, třeba něco na elektrodě https://www.elektroda.com/rtvforum/topic3077152.html a že to nebyla úplně vzácná závada, často vystřelily tranzistory v tom obraceču polarity, hlavně když se zkrátilo vinutí v tom motoru (nebo generátor, nevim) a žralo to podstatě větší proudy.

Tady navíc na deskách zřejmě chybí dekl, takže jsou poněkud víc vystavený povětrnostním vlivům. Asi řídicí dávali kamsi komusi na kontrolu, netušim, jsou tam vyměněný (některý) kondy, prej nějaký diody, jinak nevim, co na tom kontrolovat, jsou tam 30-35 let starý brouci, co už dneska asi nikdo nezná, podle blokáče tam budou, esli tomu dojčlandsky správně rozumím, A-D převodníky, digitální zpracování a pak zas analogový převodníky na řízení tranzistorů. Bez toho testeru asi blbý a na kontrolu funkci logiky desky už tuplem nic asi není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1761
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá listopad 11 2022, 10:53    Předmět: Citovat

Tak si myslím že tenhle krám a taky nepojízdný máme u chlebodárce. Motor asi z VW golfu generátor a hydraulické čerpadlo. Celé to krmí 10kg PB láhev. Koupená jeko starší. Používaná nepravidelně, jen při opravách. Po roce vyskočila chyba myslím že "199 kartáče". Přijel servisák a prohlásil zákaz používání, hrozí požár generátoru. Na generátoru jsou projeté uhlíky včetně komutátoru takže hrozí zkrat. Oprava cca 100k.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: pá listopad 11 2022, 12:29    Předmět: Citovat

uhlíky prej byly měněný, eště se musím zeptat kde, esli to nebyl jenom alternátor, ale nikdo soudnej to nedá těm magorům na výměnu kus za kus, to snad musí zvládnout jakákoli trochu slušná firma, co dělá repase elektromotorů a podobnejch věcí, za pár tisíc

za kilo máš dvě až tři celý plně funkční ještěrky tohodle stáří…holt něgde musí dojčlandi nakrást na to svoje žití nad poměry…

každopádně, servisák měl tamtu stařičkou diagnostickou jednotku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1761
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so listopad 12 2022, 8:11    Předmět: Citovat

Generátory a ss motory jsou na opravy náročnější.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: so listopad 12 2022, 13:05    Předmět: Citovat

náročnější snad neznamená, že to bude stát kilo

za tydle love ti i rejžák vyrobí půltuctu sad generátor+motor, za tím opravdu není nic jinýho, než nebetyčná korporátní nenažranost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so listopad 12 2022, 13:08    Předmět: Citovat

Akurat to nevydrzi 30 rokov ani dokopy...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1761
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so listopad 12 2022, 13:14    Předmět: Citovat

Když nám kleknul ss motor 45kw na stroji tak oprava kotvy ve svedu v Liberci byla hodně nad 100k. Levnější bylo dát st motor a měnič.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: so listopad 12 2022, 13:28    Předmět: Citovat

tady nemá 45 kW ani ten dehtovej hlavní motor tvl Laughing výpočtem elektromotor tak do 10 kW dle parametrů udanejch v tabulce, na to aby ještěrka jezdila po place tam a zpátky to v klidu stačí

samozřejmě pokud bude zkrácený vinutí, to nemá význam, měnit uhlíky snad ale nestojí takovýdle prachy

rnbw: soudruhu, todle taky nevydrželo 30 let ani dokopy, podle různejch starších vláken to bylo schopný vodcházet po 10-15, záleží zřejmě na nájezdu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 22:58    Předmět: Citovat

Vypadá to že tam je nějakej pozdější balancér, úplně nechápu, odkud se to vzalo, má to druhej 6pin konektor (proto tam asi ten jeden volně visí), je větší, s větším chladičem, proto na tom ani není dekl - nevejde se Rolling Eyes

zkontrolovali sme spínače od voliče směru jízdy, spínač ručky a že vodí vedení od plynu

eště sem do toho čučel a řikám si, zkusim změřit pojistku v regulaci buzení…samozřejmě spálená Very Happy nevim esli pan restaurátor toho regulátoru ju zapomněl vyměnit, shořela kvůli poruše, nebo jenom pže tam někdo chytřel dal 20A, zatímco podle dokundamentace by tam nemělo špičkově týct víc jak 30 A - no tak tam určitě dáme 30A žejo, a uvidí se
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 19:22    Předmět: Citovat

koukám že sehnat 30A není úplná prdel, je to BS88, ne úplně obvyklý pouzdro, mají všude 20A, 40A, všecko na objednávku, nebo pak Elkov že na vobjednání 32A, ale minimální odběr celý balení 20 ks Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2022, 22:22    Předmět: Citovat

docela peklo ty pojistky zehnat a eště stojí ranec, asi tam zkusim, aspoň na otestování, transplantovat ANL, mohla by vejít
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: ne leden 15 2023, 21:30    Předmět: Citovat

Tak se na ten obraceč polarity buzení konečně dala aspoň nějaká pojistka, na otestování, prej teď nejde ani nastartovat…možná se akuny mezitím vybily, co já vim, ale pokud to není tím (nabíjí se), tak co má obraceč polarity buzení generátoru společnýho se startováním? Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: po leden 23 2023, 21:15    Předmět: Citovat

Startování je jasný, jedna akuna (kterápak asi Laughing ) je prakticky mrtvá, naprázdno 12 V, v zátěži 5, to bude mít minimálně stovky miliohmů vnitřní odpor. Prej startovali s pomocnou nabíječkou, asi jak mluvit do zdi řikat že to startuje (a palubní systémy běží) na 12 V, takže rvát na obě 24 je k ničemu když jedna je skoro plně nabitá a nepustí v sérii proud. A eště vypálená svorka na gáblu z toho vozíku, takže sem jim kabel spravil a instruoval ať to nabijou 12 V a startujou s boostem na té jedné (a příště vemu ESR metr a změřím ju), tak další aktualizace až zas něco bude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: st leden 25 2023, 22:33    Předmět: Citovat

s novou akunou startuje, pojezd údajně pořád nejde, zjistíme esli pojistka zas shořela, nebo co teda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1761
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt prosinec 14 2023, 17:58    Předmět: Citovat

Tak došlo na nejhorší. Začínáme s kolegou rozebírat ten krám. Motor s generátorem musí ven. Já udělám GO generátoru. Kolega v motoru vymění olej a udělá rozvody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund