Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

levá páčka pod volantem - audi, zapojení

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so srpen 22 2020, 7:56    Předmět: levá páčka pod volantem - audi, zapojení Citovat

Objednal jsem do synova Audi A4 (ročník 2003) novou levou páčku blinkrů protože nějak blbne. Je mě trochu divný že konektor na páčce má pouze 3piny. Jak je to v tom autě zapojené když se páčkou kromě blinkrů ovládá ještě přepínání dálkové/potkávací + světelná houkačka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: so srpen 22 2020, 17:11    Předmět: Citovat

3 piny by mohli být tak na tempomat Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: so srpen 22 2020, 17:29    Předmět: Citovat

Máš tam de facto jenom 2 dvojice funkcí, kdy je vyloučeno, že v rámci jedný dvojice půjdou obě funkce naráz. To by mohlo na 3 piny (dvojice + společnej) stačit. Takže tam může bejt přepínání různejch hodnot odporů, taky mě napadlo, že na společným máš obdélníkovou střídavinu a diodama uvnitř přepínáš polaritu. Ale taky by se mohlo jednat o napájecí, zem, data.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so srpen 22 2020, 19:41    Předmět: Citovat

no asi to bude ovládat jen nějakou řídící jednotku jinak to není možný (je to přesně to co je na fotce)


přepínač.jpg
 Komentář:
 Velikost:  24.28 kB
 Zobrazeno:  93 krát

přepínač.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: so srpen 22 2020, 20:25    Předmět: Citovat

Teorticky LIN? Napájení + 1 data.
U audi toho r.v. by mě to moc nepřekvapilo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: so srpen 22 2020, 21:19    Předmět: Citovat

Páčka príde zapichnúť rovno do podvolantovej jednotky, s ktorou komunikuje dátovo a tá zas debatuje s riadiacou jednotkou centrálnej elektriky cez CAN. Až ona rozbliká smerovky, či prepína svetlá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 9:47    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
To by mohlo na 3 piny (dvojice + společnej) stačit. Takže tam může bejt přepínání různejch hodnot odporů...

Takhle vypadá elektronika uvnitř té páčky - takže přepínání odporů. Příčina závady podle mě byla od kontaktů vydřená ta černá vodivá dráha.



IMG_4577.jpg
 Komentář:
 Velikost:  166.06 kB
 Zobrazeno:  46 krát

IMG_4577.jpg



IMG_4578.jpg
 Komentář:
 Velikost:  146.42 kB
 Zobrazeno:  44 krát

IMG_4578.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 11:11    Předmět: Citovat

Vymysliet taketo kurvitko aby sa usetril jeden drot, to musel byt geni(t)alny inzinier...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31792
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 12:20    Předmět: Citovat

Takovejch yndžynírů je automotive doslova plný - jak například může někdo tvrdit, že dotykový displeje jsou do auta lepší než klasický rotační/stiskací spínače a ovládače, než že to je naprosto vymatlanej de bil ???
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 12:30    Předmět: Citovat

A ked sa pouziju dotykove plochy na volante namiesto packy (vid Tesla), tak to musi byt lahodka...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 15:41    Předmět: Citovat

Jo s ploškama už se VW kaje a vrací k tlačítkům. Display se jen snaží prodat naleštěnou bídu, protože každé tlačítko stojí prachy a ten výborný výmysl to udělat v SW jen pár řádků kodu.
Měl sem čest nějakou OC IV a to je fakt horor z pozice řidiče nastavovat i stupidní klimu.
O výdrži toho displaye, co prý v nákupu stojí 27k (jen obražovka), ani nemluvě...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1205
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 18:08    Předmět: Citovat

Jsou to tzv "Multiplexní spínače". Tedy každý sepnutý spínač má přiřazenou určitou hodnotu odporu a kombinace sepnutých tlačítek dávají vždy další různou hodnotu. Takže mnohdy stačí jen 2 vodiče nebo 3 - pak to jsou zapojeny dva multiplexní okruhy nebo třetí je podsvícení spínače.
Dokud to funguje, tak je to v pořádku.

Ze zkušenosti: Ale je to mnohem více citlivé na různé přechodové odpory, oxidace ve spínačích atd. Typicky Fabie a zmoklý spínač stahování oken ve dveřích. Další problém nastává,pokud centrální jednotka má nějakým způsobem narušenou referenci. Mám v živé paměti problém a levým blinkrem a samo rozsvěcujícími se potkávacími světly na jednom bavoráku a příčina byla ve vadným snímači světlé výšky na nápravě - zatížil moc 5V referenční napětí a díky tomu byly rozhodovací úrovně i pro ostatní multiplexní spínače posunuty a blblo to. Docela oříšek to najít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2022, 18:28    Předmět: Citovat

Nieco ako mikrospinace v spotrebnej elektronike - na jednom analogovom vstupe procesora zapojenych niekolko paralelne cez rozne odpory na zem. Ked spinace zhniju, tak prechodovy odpor sposobi, ze spustaju inu funkciu ako by mali. Tam ale staci po 10-20 rokoch vymenit vsetky mikrospinace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund