Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Renault Megane 3 nabíjení baterie za jízdy

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3306
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 10:46    Předmět: Renault Megane 3 nabíjení baterie za jízdy Citovat

Zdravím, jdu s dotazem na vůz Renaultr Megane 3 r.v. 2010, 1.6, 74kW. Na autobaterii která je 2 roky stará, Varta, je při nastartovaném aute na bateri 12,7-13V, se zap. spotřebiči nebo bez. Je to málo. Automechanik vyjmul z auta alternátor který předal na kotrolu někomu kdo servisuje a opravuje altíky. Ten řekl že je alternátor v pořádku. Automechanik že kabeláž je taky ok a že řízení nabíjení řídí ještě řídící jednotka vozidla a že tam bude problém. Je to pravda?
U moderních aut je power management který nevím jak si přesněji vysvětlit, jeho funkci. Děkuji s přáním hezké a klidné neděle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 11:17    Předmět: Citovat

Pokud to má opravdu Powermenegment, to poznáš zda má na mínus pólu krabičku s drátem vyvedeným někam do svazku. Tedy pokud ano, tak bych vyndal baterku a mimo auto ji naplno nabil. Potom diagnostikou “nakódoval” k autu jako novou baterii. Tím řídící jednotce sdělíš informaci jak má s baterkou nakládat. Normálně se to chová tak, že po nastartování vyleze napětí v síti na 14,7V a postupně klesá na zhruba 13V. Už mě to taky vytrestalo, proto mám v zapalovači nabíječku mobilu s displejem, kde vidím co se děje… 🤓
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3306
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 12:37    Předmět: Citovat

Celé to začalo tím že auto občas nechtělo nastartovat. Nemá klíček ale tlačítko a na dotaz zda auto jen cvakalo nebo byl slyšet i startér nebyla přesná odpověď. Baterka šla na automatickou nabíječku Bosch a po hodině a půl hlásila nabito takže zas tak mrtvá nebyla. Těch cca 13V tam je okamžitě po nastartování auta a tato hodnota tam byla do vypnutí motoru což bylo asi 15 minutový test. Včerejší zjištěnní, auto stálo dva dny, start na brnk, poté jízda si 10km, k tomu nějaké stání s nastartovaným motorem. Po asi dvou hodinách zkouška startu, auto nenastartovalo, zrovna jsem telefonoval a byl dál od auta. Druhý pokus už auto nastartovalo ale bylo to takové jiné, než předtím, poslechem ten startér nebyl tak akční. U mého auta Renault Laguna 2 je taky start tlačítko a když baterka spadne na nějakou nizkou hodnotu při startu tak startér nezatočí a cvaká nějaké relé. Je možné že u toho Meganu může být chycený i startér ale to je akce až se vyřeší to nabíjení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 14:49    Předmět: Citovat

Nj, tak zřejmě RJ ztratila povědomí o stavu baterie (nabito, vybito), tak jak jsem už psal. Diagnostikou srovnat… rozladit systém dokáže i nabíjení aku v autě jen tím, že kabel nabíječky se připojí přímo na mínus pól aku. Správně má být na kostru, aby byl v cestě snímač proudu dodaného do baterky nabíječku.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 18:07    Předmět: Citovat

Souhlasim s Jodrem, pokud to má powermanagement tak pomocí diag je potřeba resetovat jednotku - říct jí že má auto novou baterku.

Navíc pokud jsi dal baterku na nabíječku a byla po 1,5h nabitá neznamená že je v pořádku - možná naopak. Je potřeba ji změřit buď chytrým testerem nebo aspoň zátěžákem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3306
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 19:48    Předmět: Citovat

" pokud to má powermanagement" Tohle bych rád věděl. Dva roky nebyl žádný problém. Že baterie nemusí být v dobré kondici může být, Varta už není co bývala. Otestovat ji mohu. Když ale bude po nastartování napětí na svorkách baterie do 13V tak to testování problém nevyřeší a zlomí to i úplně zdravou baterii.
Hledal jsem na netu ohledně mého problému a narazil jsem jen na vadný alternátor, špatné ukostření, svorky a pod. Ale nikde nic o nějakém donastavení přes diagnostiku. Někde bylo že se dá přes diagnostiku otestovat nabíjecí okruh s různě sešlapnutým plynem a zapínáním spotřebičů. To bude to stejný jako s fousama multimetru na svorkách autobaterie.

Edit: Dva roky s baterii Varta.....


Naposledy upravil robo dne ne říjen 16 2022, 20:10, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2022, 20:02    Předmět: Citovat

Tak zjistíš to podle té krabičky na mínus pólu baterky. Buď tam je nebo není. Osobně bych viděl jako možnost silové kabely k baterii nebo právě ukostření motor-kastle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3306
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 17 2022, 10:35    Předmět: Citovat

před chvíllí jsem se dozvěděl že je 13V přímo z alternátoru. Kousek od baterie je řídící jednotka vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po říjen 17 2022, 10:43    Předmět: Citovat

robo napsal(a):
před chvíllí jsem se dozvěděl že je 13V přímo z alternátoru……

Z alternátoru to mají všechna auta, ale co ten alternátor budí? Už jsi se namáhal podívat, zda máš tu krabičku na mínusu??

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po říjen 17 2022, 11:09    Předmět: Citovat

A těch 13V je proti motoru nebo proti baterii?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3306
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 17 2022, 16:35    Předmět: Citovat

auto stojí u mechanika a jsem v prácí. zítra to zjistím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 636

PříspěvekZaslal: út říjen 18 2022, 8:40    Předmět: Citovat

Důležitá informace je jestli "cvaká" startér. V poslední době jsem dvakrát řešil vadný "silový" spínač na startéru. Oba případy byli na nových autech. (r.v. 2017 a 2010) Po důkladné zpovědi majitele jsem se dozvěděl, že při startování kontrolky nepohasnou. Po výměně baterie za čerstvě nabitou (majitel vozil sebou) auto nastartovalo normálně. Na doporučení automechanika koupil baterii a alternátor za cca 10k Kč, potom přijel ke mě. Informaci, že startér cvakne jsem dostal jako poslední. Po výměně "stykače" na startéru za 600 Kč je vše OK.

P.S. Moderní benzínové motory mají startér velikosti motorku od stěračů. Cool
P.P.S. Napětí dobíjení měřím při cca 2000 až 2500 ot. motoru a vždy se snažím
aby bylo min. 14,4V.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 18 2022, 12:09    Předmět: Citovat

První "BIG PROUBLEM" je batery managorment, kterej podle ekofašounskejch regulí nechává auto nejdří baterku vycucat skoro do mrtě, než ji vůbec dovolí začít dobíjet. V autech bez tohohle debilismu je pak hlavním viníkem slabší "tahací cívka" startéru,, většinou vinou mezizávitovýho zkratu. Následně se vyhřeje kontaktní můstek, prohne se a nespíná jak by měl. Systém stop-start to ještě zhoršuje ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3306
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út říjen 18 2022, 19:58    Předmět: Citovat

Okolo mínus pólu jsem žádnou krabku nenašel, je vidět jen jedna hlavní, bude někde zašitá. Na buzení alternátoru se ss napětí nenašlo. Bez zapojeného buzení vyběhne v autě nějaká chyba takže ten tenký kablík bude zapojen a i funkční. Z toho kablíku buzení usuzuji že tam bude asi PWM regulace a tedy že probíhá komunikace mezí řízením regul. alternátoru a vedlejší řídící jednotkou vozu. Nezdá se mě že by i tohle odbavovala jen hlavní jednotka vozu a že tam asi bude někde další podjednotka. Nechat to jen na hlavní je v případě vážné poruchy alternátoru hazard. Cena hlavní ř.j. muže být v řádu desítek tisíc korun.
Edit: Držel jsem se 14.5V ale alternátory dělají různí výrobci a s tím souvisí i napětí. I těch současných 13.5-14V májí i jiné značky a nikoho to nepřekvapuje. Je to víc jak napětí autobaterie? Je, takže požadavek el. spotřebičů alternátor pokryje. Baterie je v háji takže se koupí nová a bude po problému, snad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund