Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

alternátor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: po září 07 2015, 19:18    Předmět: Citovat

1, 2. Nevím, který ignorant začal používat výraz "Rázový šroubovák" pro pneumatický nebo elektrický utahovák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Klob1



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 321

PříspěvekZaslal: čt červenec 28 2022, 18:35    Předmět: Citovat

Nedávám odpověď, jen abych nezakládal nic nového.
Z jakého důvodu slabounce svítí kontrolka dobíjení a možné měření jsem provedl. Ale k nápravě nic nespěje. jednou jsem již měnil proseklou diodu. Měla by to být dioda, jako kdysi, ale žádná při zátěži v pohodě všechny.
Altík nabíjí, ale při zátěži v autě spadne napětí. Stále kontrolka žhne při běhu motoru, je to slaboučký. To bych řekl můstek. Ale venku je snad v pohodě.

Tak mě napadá jedna věc na tom můstku nevím co to je a k čemu to je. jediné mě napadlo jestli to prostě není jen proopoj. Změřit to nejde, tedy nevím jak to má fungovat a k čemu to je, je to ten černý obdelníček.

Měření Regulátor spíná v 14,2V vypíná 14,7V
vinutí rotoru 3,4 Ohm, kroužky mají už drážku. uhlíky skoro celé.
Diody 479ohm vodí jednim směrem. Zkoušel jsem 13Vstř. místo vinutí se žárovkou a Volmetr na SS. diody makaj 21W žárovka. Pak zkoušel SS místo vinutí oboje i přepolování, diody také makaj.
stator vinutí také v pohodě.
napětí mezi Bat+ D+ je 2,5V
kostra alt a Bat- je 0,1V

ALT je Ford Transit r.v 96 Ten usměrňovač můstek RL-06H. celkem 6diod


Altík byl před 1,5rokem na GO opravě právě kvůli té jedné diodě, tehdy měnil, co dělá čistě altíky tak měnil vše. Tak se mi nezdá, že by po tak krátké době byli drážky v kroužcích. A tak brzy altík měl mít závadu?

Teď mě hlavně zajímá ten černý obdelníček co to je a jak má makat? Možná tam je problém. Díky



Můstek.jpg
 Komentář:
Ten černý obdelníček. Viz šipky
 Velikost:  238.83 kB
 Zobrazeno:  94 krát

Můstek.jpg



IMG_20220727_122207.jpg
 Komentář:
značení Diodového můstku.
 Velikost:  279.12 kB
 Zobrazeno:  59 krát

IMG_20220727_122207.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: čt červenec 28 2022, 20:16    Předmět: Citovat

citace:
Regulátor spíná v 14,2V
Nevím přesně, co to znamená, až do vypnutí by mělo napětí na výstupu stoupat stejně jako na vstupu.
Sice píšou 6 diod, ale někde by tam měly být ještě 3.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Klob1



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 321

PříspěvekZaslal: čt červenec 28 2022, 20:59    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
citace:
Regulátor spíná v 14,2V
Nevím přesně, co to znamená, až do vypnutí by mělo napětí na výstupu stoupat stejně jako na vstupu.
Sice píšou 6 diod, ale někde by tam měly být ještě 3.


Tak regulátor mi spíná 14,2V a vypíná při 14,7V.
Jen se mi teď jedná o to černý co to je a jak toto má fungovat na tom diodovým můstku.
Nevím, ale diod jsem našel jen těch 6. Jestli to černý třeba nemá také nějakou funkci diod, jestli to není trioda? Tak mě napadlo, že by to mohlo být a třeba to má fungovat jako tři diody? To by pak mohla být ta závada, proč žhne kontrolka na přístrojovce a proč při zátěži spadne napětí a neudrží?

Zkoušel jsem to zase rozdělat. Tak se to opravdu chová jako tři diody, nahrazují ty budící. Je to skutečně Trioda. Na jedné nožce to má jiné hodnoty nežli ty dvě, jinak všechny tři nohy jsou v PN přechodu to je OK jeden směr vodí druhý ne. Tak jestli nebude toto problém, že ta jedna má jinou hodnotu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 29 2022, 14:02    Předmět: Citovat

Ty jseš taky trioda... Když, tak maximálně trojdioda. Triodu nahrazuje v polovodičový technologii tranzistor, ty blumo. Taky bylo jistý období, kdy se mu tak i naprosto odborně říkalo - "krystalová trioda".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Klob1



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 321

PříspěvekZaslal: pá červenec 29 2022, 14:30    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Ty jseš taky trioda... Když, tak maximálně trojdioda. Triodu nahrazuje v polovodičový technologii tranzistor, ty blumo. Taky bylo jistý období, kdy se mu tak i naprosto odborně říkalo - "krystalová trioda".


To existovala i Pentoda, to byli elektronky..

Tak zde! Autoelektrikář, co dělá jen čistě altíky atkp také to dnes tvrdil, že se to takto jmenuje. Tak nevím! Ale neměl to.

Jen jsem ho dotazoval, co je toto. Ostatní ne.

https://www.elancar.cz/hledani/?search=trioda

A myslím, že to nahrazuje právě ty tři Budící, které tu víše nenašel. A také tak má fungovat. Jenže tu přesnou nemají a hodnoty žádné nikde nejsou, popř, aby se nahradili.

Takže švestky si nechte u sebe. Stejně asi neznáte odpověď na to další podstatné možná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 29 2022, 16:55    Předmět: Citovat

Týýýý brďo, další automechanik, kterej bude elektroniky učit jak se má co správně jmenovat ... Už jsme tady měli "digitální zesilovače" (třída "D nebo "T", což sice je v principu PWM, ale kde jsou impulsy, tam to přeci "musí bejt digitální"), pak taky "fantomy" ("vysoce odborně po automechanicku" přejmenovaný jednopólový napájení anténního zesilovače v autě po svodovým koaxu) a teď jsme se dočkali ještě triod!!! Kam tu slávu zapsat???

Už vím - křídou ze slisovanýho pyrolitickýho rezidua karbonizačního procesu pevný biomasy to zapíšeme na vnitřní stěny vertikálních dutin sloužících k odvodu plynnejch zplodin spalování z lokálních tepelnejch zdrojů na pevný nebo kapalný paliva v individuálních ubytovacích zařízeních naší civilizace ...

A švestky si nenechám, ty blumo blumovitá - to se spíš ty dočkáš minimálně dočasnýho košíku jižního ovoce od admina ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Klob1



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 321

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2022, 7:59    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Týýýý brďo, další automechanik, kterej bude elektroniky učit jak se má co správně jmenovat ... Už jsme tady měli "digitální zesilovače" (třída "D nebo "T", což sice je v principu PWM, ale kde jsou impulsy, tam to přeci "musí bejt digitální"), pak taky "fantomy" ("vysoce odborně po automechanicku" přejmenovaný jednopólový napájení anténního zesilovače v autě po svodovým koaxu) a teď jsme se dočkali ještě triod!!! Kam tu slávu zapsat???

Už vím - křídou ze slisovanýho pyrolitickýho rezidua karbonizačního procesu pevný biomasy to zapíšeme na vnitřní stěny vertikálních dutin sloužících k odvodu plynnejch zplodin spalování z lokálních tepelnejch zdrojů na pevný nebo kapalný paliva v individuálních ubytovacích zařízeních naší civilizace ...

A švestky si nenechám, ty blumo blumovitá - to se spíš ty dočkáš minimálně dočasnýho košíku jižního ovoce od admina ...


Modrá hlavo a kde jsi tu Trojdiodu viděl? Když ji a ani elektronici a elekrikaři, co znám neviděli??? Pán net to také nezná??? Nebo ty ji někde vidíš? Já tak max. 3ks diod zapojené. Nebo jen max. dvojtou diodu, která se dá koupit. Trojdiodu kde???

Stejně jeden chytrý člověk, co stejně neví, ale jen dělá, že jako ví?

Pepík9 hned napsal a zaregoval, že mu tam něco chybí, že to tam nevidí. A tím upozornil, že tam nebylo něco, co jinde je a mělo by to tam být. A to přesně je. Jsou lidé, že tu umí myslět a sdělit důležité informace a jsou hold lidé, co jen dělají , ale ve výsledku ví sai prd. pak jsou lidé, že se optají a nemusí dělat chytráky a umí to přiznat.

Vidím, že zbytečně ztráta času s někým se zabývat. To se o Pepíkovi9 říci nedá, ten hned zcela správně dal informaci, která to posunula správným směrem..
Zelený moz, se přebarvil? Tak bacha..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2022, 8:47    Předmět: Citovat

Laughing
Jinak si zkus tu češtinu trochu spravit, bolí z toho i hlava. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5151
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: so červenec 30 2022, 10:18    Předmět: Citovat

Číst to, co tu klob vyklobal je k Na posrání ...
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Klob1



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 321

PříspěvekZaslal: po září 26 2022, 23:31    Předmět: Citovat

Klob1 napsal(a):
Nedávám odpověď, jen abych nezakládal nic nového.
Z jakého důvodu slabounce svítí kontrolka dobíjení a možné měření jsem provedl. Ale k nápravě nic nespěje. jednou jsem již měnil proseklou diodu. Měla by to být dioda, jako kdysi, ale žádná při zátěži v pohodě všechny.
Altík nabíjí, ale při zátěži v autě spadne napětí. Stále kontrolka žhne při běhu motoru, je to slaboučký. To bych řekl můstek. Ale venku je snad v pohodě.

Tak mě napadá jedna věc na tom můstku nevím co to je a k čemu to je. jediné mě napadlo jestli to prostě není jen proopoj. Změřit to nejde, tedy nevím jak to má fungovat a k čemu to je, je to ten černý obdelníček.

Měření Regulátor spíná v 14,2V vypíná 14,7V
vinutí rotoru 3,4 Ohm, kroužky mají už drážku. uhlíky skoro celé.
Diody 479ohm vodí jednim směrem. Zkoušel jsem 13Vstř. místo vinutí se žárovkou a Volmetr na SS. diody makaj 21W žárovka. Pak zkoušel SS místo vinutí oboje i přepolování, diody také makaj.
stator vinutí také v pohodě.
napětí mezi Bat+ D+ je 2,5V
kostra alt a Bat- je 0,1V

ALT je Ford Transit r.v 96 Ten usměrňovač můstek RL-06H. celkem 6diod


Altík byl před 1,5rokem na GO opravě právě kvůli té jedné diodě, tehdy měnil, co dělá čistě altíky tak měnil vše. Tak se mi nezdá, že by po tak krátké době byli drážky v kroužcích. A tak brzy altík měl mít závadu?

Teď mě hlavně zajímá ten černý obdelníček co to je a jak má makat? Možná tam je problém. Díky


Tak hlavně, že na to přišel, opravil a jezdí. Dobíjí jak má. Takže žádná křeč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund