Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co jste přinesli zajímavého ze sběrného dvora 4
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 93, 94, 95  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 10:32    Předmět: Citovat

Rychlou myslím takovou, která dosahuje při přejezdu trasy čára - čára ve smyslu tranzitu přes území ČR vyšší průměrný rychlosti, než silniční vozidla. Kamión přejíždí republiku s průměrkou mezi 50 a 70km/h podle toho, jak často zastavuje a jakou trasou se pohybuje, spíš ale při tý dolní mezi. Aby se vlak vyplatil musel by dosahovat průměrku včetně započtení časů k nakládce a vykládce aspoň těch 70km/h, aby se přepravcům vyplácelo zaplatit za ten tranzit po kolejích a ne jezdit po svejch. Jenomže s výjimkou trasy Ova-Prg nevím o trati, která by na nákladu měla průměrku aspoň těch 60km/h ... a to ještě když nejsou nikde opravy s pomalou jízdou. Kapacitně na počet souprav na tratích je dnešní stav daleko pod hodnotama, na kterejch byl v půlce 80. let minulýho století. V tu dobu tady na trati 010 neuplynuly 3 minuty, aby v některým směru neprojel vlak - celodenně. Dneska kolikrát hodinu ani kolo, natož vlak. Ano, běží rekonstrukce kolem Brandejsa hopsa hejsa i mezi Letovicema a řídce obydlenou zatáčkou na trati Vídeň-Prágl, ale ty hodinový pauzy (a v noci i delší) už tady byly i před koronosráčem. Jasně, někdo bude argumentovat, že se z dráhy propustila nebo do důchodu odešla polovina lidí, vozidla jak hnací, tak vozy se prodaly nebo daly do šrotu, takže stavy jsou na zlomku předlistopadovejch, ale ty tranzitní soupravy by přeci nemusela pořizovat jen Česká dráha sama pro sebe - určitě by se hodily vícero státům €uropy, takže tranzit by klidně mohl vypadat i tak, že by se kamión naložil někde v Bari nebo podobným talyjánským přístavu, popojel by na železniční terminál, kde by najel na vagón, ten by se zapřáhnul za mašinu a jako vlak by dojel skrz Evropu dejme tomu do Polska - kde by z vagónu sjel a dokončil transport dejme tomu 100-150km daleko do místa, kam vlak nedojede nebo aspoň ne tak rychle. druhej kamión ze stejnýho přístavu by jel vlakem do Rotterdamu a odtama klidně do Belgie. Jenomže €urochujstánská Ůhnije se bude starat o to, aby lidem vnucovalo něco, co jim je k h0vnu jako elektromobily - a českej prdlament s fialovým premyjérem fčele jim k tomu bude tleskat ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
RayeR



Založen: Aug 02, 2009
Příspěvky: 1294
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 14:24    Předmět: Citovat

Pak se nabizi otazka, jestli by se z dlouhodobeho hlediska nevyplatilo dostavet potrebne kapacitni zeleznicni trasy na hranice ,nez kazdych par let opravovart obrazek_cenzura dalnice a silnice. Mozna ty naklady na opravy nejsou dostatecne zacenene, takze kdyby se patricne zvysil vyber myta, aby to pokryvalo ty opravy a vsechny naklasy sponene s omezenim dopra y, tak pak by treba ta zeleznice najednou vysla konkurenceschopnejsi. Tusim ze v dobach RVHP se tu toho vozilo po zeleznici vice. A myslim, ze i Skoda auto se dnes snazi hodne vyuzivat zeleznice, jsou k videni hodne dlouhe nakladni vlaky nalozene novyma autama...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 3996
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 15:06    Předmět: Citovat

Co mi říkal člověk od železnice, tak je naše železnice vytížená na max a další navýšení přepravy je nemožné. Síť máme sice nejhustší na světě, ale chybí další souběžné koleje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
RayeR



Založen: Aug 02, 2009
Příspěvky: 1294
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 15:11    Předmět: Citovat

ZVUK2000 napsal(a):
Co mi říkal člověk od železnice, tak je naše železnice vytížená na max a další navýšení přepravy je nemožné. Síť máme sice nejhustší na světě, ale chybí další souběžné koleje.

Dobre, tenhle argument chapu, jen opakuju vyse, jestli by se teda nevyplatilo radsi dostavet dalsi koleje nez porad latat dalnice...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 3996
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 15:24    Předmět: Citovat

Ale nové průmyslové parky, průmyslové zóny, velkosklady .......
jsou postaveny většinou u dálnic nebo periferií měst kde železnice nevede.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
RayeR



Založen: Aug 02, 2009
Příspěvky: 1294
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 15:27    Předmět: Citovat

Zrovna treba DHLko a dalsi sklady na vychode phy u D11 to maj kousek i k zeleznici, dvoukolejce... A Skoda v MB i Kvasinach je taky na zeleznici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1549
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 17:47    Předmět: Citovat

Dovedete si vůbec představit jak obrovský by musely být velkokapacitní překladiště, aby se to dalo všechno nahejbat na vlaky a pak zase vyházet? Náchodem mi přímo pod okny denně projedou tisíce kamionů do Polska a z Polska. To by se musel co dvacet minut posílat kilometrovej vlak. A to je jedna lajna z mnoha...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 20:10    Předmět: Citovat

RayeR napsal(a):
ZVUK2000 napsal(a):
Co mi říkal člověk od železnice, tak je naše železnice vytížená na max a další navýšení přepravy je nemožné. Síť máme sice nejhustší na světě, ale chybí další souběžné koleje.

Dobre, tenhle argument chapu, jen opakuju vyse, jestli by se teda nevyplatilo radsi dostavet dalsi koleje nez porad latat dalnice...
Ber do úvahy, kudy ty trati vedou = musel bys všude rozšiřovat profil minimálně na 2násobek, to znamená rozšířit náspy, zářezy, tunely ... a všude udělat dostatečně nosnej podklad plus železniční svršek a natahat zabezpečovačku a troleje, posílit měnírny - a hlavně, nakoupit vozidla a najmout a hlavně vyškolit lidi, to nejsou jen fíři, co by byli potřeba, to je veškerej personál postavení a zabezpečení železniční cesty, i když to jde elektronizovat, tak minimálně nakládku, vykládku, kontrolu před výjezdem musí dělat člověk ... A ti lidi v republice nejsou, protože jednak vymřeli, druhak odešli na západ vydělávat větší prachy. A Ukrajinky to dělat nebudou, jako ženský na to fyzicky nestačej. Chlapy jim mezitím na Ukrajině vytříská Chujputin & Chujgu, podporovanej Chujlavrovem a Chujpetkovem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7503
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 20:26    Předmět: Citovat

Jen počkej, až se dodělá ECTS, tak budou našim ČD nejdražší lokomotivy (tzv. Zátopek) dobré akorát na tahání osobáků z Údolí opic do Lichkova nebo z Plzně do Klatov... Takže nejen že nebude kde jezdit, nebude čím.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 21:05    Předmět: Citovat

Už dali vědět, že "messery" alias "mesršmity" (podle označení Škoda E-109, který je podobný označení druhoválečný stíhačky Messerschmitt Bf109-E) budou prodávat, nejspíš na Balkán nebo do Pobaltí, kde ještě tyhle zabezpečovačky nejsou. Holt se jim vyplatilo "ušetřit" a objednat si mašiny bez ECTS - dodatečná zástavba systému by vyšla zhruba na stejnou částku, jako pořízení celý série 20 kusů novejch "zátopků" .... Jako když jsem před asi 2 lety byl tady v Třebový na nádraží "hladit mašinu" (odjížděla tchýně), tak jsem si na 1. nástupišti pustil hubu na špacír a prohlásil jsem, že ČD je největší Černá Díra na státní peníze, protože nikdo neví, kam ty miliardy mizej a h0vn0 z toho. A vedle stál nějakej maník v civilu s koženým kufírkem a začal na mě vyskakovat, co si to dovoluju urážet dráhy - prskal jak křeček, ječel co si to dovoluju a že na mě podá žalobu pro pomluvu ... Pak na mě zkusil sáhnout a skončil naraženej hubou na fasádu drážní budovy a s vřelým doporučením, kam že si má svoje žaloby strčit, protože tady v Třebový má každá rodina někoho na dráze a moc dobře víme, jak se na dráze "šetří peníze". Nebejt tam se mnou rodina, strčil bych ho pod akorát přijíždějící soupravu, zmrda jednoho ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7503
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 21:20    Předmět: Citovat

No, zkusím ti tu příhodu s tím maníkem věřit ... ne, nejde to. Promiň.
Každopádně na Balkáně se u toho fakt "využije", že to umí jet 200 km/h a tři napájecí soupravy. Když se tam jezdí (když fakt na nové trati) max 120 km/h a soustavu mají jednu... To si to budou celí žhaví kupovat.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7348

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 21:48    Předmět: Citovat

Vždycky jde o cenu. Ono to sice umí jet 200, ale taky to má dost výkonu k tahání nákladu.
Ovšem jinak tahle řada je takový plzeňský nedodělek, výsledek toho, kdy mafiánské vedení drah obchodovalo s mafiány řízenou Škodovkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 21:51    Předmět: Citovat

Prostě nemám rád, když se mi nějakej takovej podměrák věší na triko u krku a ječí u toho, jako bych mu kroutil žhavým pohrabáčem v řiti. Když u toho navíc šermuje pěstičkou a prská na mě jak nasranej hlodavec, ztrácím trpělivost. Ne, neubližuju jim, já tyhle nařvaný trpaslíky jen zahazuju ... A u tohohle by se mi zrovna jako vhodný místo k zahození skrčka líbily ty otevřený koleje hned vedle perónu, no ... U "messerů" by se bejvalo to zabezpečení dalo snadno vestavět už při montáži, problém by to nebyl. Místo v konstrukci tam na to navržený je. Jenže Dráhy ho odmítly v tu aktuální dobu zaplatit, tak se mašiny smontovaly bez něj. Problém je ten systém vestavět do mašiny dodatečně, protože se některý části montujou tak hluboko do konstrukční struktury mašiny, že by se přitom ta mašina musela doslova rozhodit na prvočunitele - neboli by se musela zaplatit prakticky kompletní demontáž mašiny a její zpětná montáž s použitím komponentů systému ECTS. A to se současnýmu vedení Drah nechce platit a svádí to na svý předchůdce ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7503
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út červen 14 2022, 22:02    Předmět: Citovat

Tak jasně, jezdit jim to (v případě nákupu, ono to asi není ještě úplně "hotové") tam bude, něco s tím odtahají. Ovšem Balkán je široký pojem; BG, RO, HR jsou v EU, tak čert ví, jestli tam budou ECTS budovat taky.
Pak zbývá Srbsko a Černá Hora. Tam jsem před deseti lety cestoval vlaky, no, naše ČD (i tehdy) proti tomu byl těžký západ. Ovšem zase taková trať Bělehrad - Bar (neboli Titovo metro) vede krásnou krajinou a je fakt nač koukat.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st červen 15 2022, 15:05    Předmět: Citovat

Karle, s tím ETCS do "třistaosmdesátek" je to trochu složitější v tom, že když se mašiny projektovaly, bylo ETCS ještě "v plenkách" a původní by se stejně dnes muselo vyhodit ven a dát nová střeva, takže úspora vesměs nic moc.
A o tom plném vytížení tratí se dá hovořit jen okolo velkých měst (Praha, Brno, Ostrava), kde je ta osobka hodně našlapaná. Kdyby se vytvořila dostatečná odklonová trasa mimo koridory (Ústí n. L. - Cheb - Plzeň - Č. Budějovice - Jihlava - Břeclav), tak by se dalo o převozu kamionů a kontejnerů hovořit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 93, 94, 95  Další
Strana 47 z 95

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund