Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký obor na SPŠE
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
milosak



Založen: Nov 27, 2018
Příspěvky: 485
Bydliště: Praha zapad

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 23:34    Předmět: Citovat

Jak zde bylo zmíněno, tak elita co studuje na ČVUT+VUT je z gymplu.

A řečeno jednoduše tak požadovaná úroveň matematiky není na průmyslovkách desítky let nazpět k mání, protože kvalita učitelů matematiky je pouzev těch gymplech !
Jeden můj zákazník učí mat+fyz. na nejmenovaném prestižním gymnáziu a bývalý
spolužák ze základky je ředitelem gymplu Nad alejií - Petřiny

Jazyky (hlavně angličtinu) bych vůbec neřešil, to dnešní junioři prostě mají dáno, soudím
podle syna - příští rok by měl maturovat (taky na elektro škole) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31792
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 1:51    Předmět: Citovat

DeSade napsal(a):
petrfilipi napsal(a):
No vidíš, syn právě z osmiletého gymnázia odchází. V jeho 5. třídě jsme zvolili G z důvodu nízké úrovně výuky na ZŠ. Třeba každý diktát z ČJ byl předem oznámen, a to včetně textu. Samozřejmě, že měl samé jedničky. Ale tohle jsme fakt nechtěli. To samé po dvou letech s dcerou. Měla ve třídě 3 asistenty, takže tam prostě při výuce nikdy nebyl klid.
Teď jsme sice s kvalitou výuky na G maximálně spokojeni, ale nechci kluka zatěžovat výukou biologie, chemie, dějepisu a ostatních předmětů, jejichž znalosti v profesním životě asi nevyužije. A kdyby mu po SPŠE nevyšlo studium na VŠ, tak ze SPŠE bude mít základ, s kterým ho snad někde v místní (radarové) firmě vezmou.
Co je špatného na těch radarových pardubických firmách? Já myslel, že to jsou špičkové světové firmy. Ono udělat radar, co snímá osoby za cihlovou zdi, každý blbec nevymyslí.
PF
Je na tobě jako optikou na to chceš koukat, ale v dnešním kontextu je tvůj pohled podle mě naivní.
VŠ typu ČVUT/VUT je prakticky dnes nutnost, ještě lepší je, kdyby si vzal třeba půlroční/roční pomaturitní jazykovou školu a pak teprve VŠ...ale to je samozřejmě na Vašich možnostech. Už před 10 lety na průmyslovky chodil majoritně póvl a dneska situace není jiná, protože ty školy vezmou každého dementa. Tvůj kluk může mít momentálně fajnový kolektiv na gymplu, zatímco na té střední bude jednookým králem mezi slepými. Zapomeň na to, že tam většina budou nerdové zažraní do oboru!
Zásadní je si uvědomit, že pokud má zájem, tak stejně nejvíce věcí se naučí sám. Což snad tady každý ví ze své vlastní zkušenosti.Ty teoretické základy se stejně budou znovu do detailů probírat na VŠ. Během gymplu může pořád bastlit a učit se programovat. Já všechny nejlepší spolužáky z VŠ, co rozjeli brutální kariéru, tak všichni do jednoho byli totiž z gymplu. Wink
Gympl dá tvému klukovi hodně, ale pochopí to zpětně až za několik let. Bude obklopen převážně inteligentními spolužáky (bude tam mít i pěkné holky Wink ) a bude mít širší obecný rozhled. Je absolutně zásadní, aby co největší úsilí vložil do cizích jazyků - minimálně tu angličtinu
Dobrá angličtina má dnes mnohem větší value jako vstupenka na nějakou stáž nebo do zahraniční firmy, protože ty oborové věci se stejně bude doučovat.
Pokud vehementně chceš kluka na střední (a on taky!), tak to raději bych koukal po nějaké výběrovější škole třeba kyberna v Hradci. Na státní průmyslovku bych znovu nešel a ani svého syna bych tam neposílal.
A to se s tebou budu hádat. Na žádným gymplu, opakuju, NA ŽÁDNÝM GYMPLU, mu nikdo nesdělí nic z odbornýho předmětu. Gympl jako takovej je absolutně k h0vnu, protože výukový plány všech typů gymplů (čtyřletejch, osmiletejch, Walfdorskejch a já nevím ještě jakejch) ABSOLUTNĚ PREFERUJOU VÝUKU JAZYKŮ A HUMANITNÍCH (PA)VĚD. Po gymplu jedině jít na humanitní vejšku = medicínu, přírodní vědy, filozofku, práva, ještě tak ekonomku. Všecko ostatní vysoký školství ODBORNÝHO TECHNICKÝHO ZAMĚŘENÍ bude mít vždycky úspěšnější študenty původem z průmyslovek. Proč? Protože gymply neučej svoje študenty technicky myslet, leda tak akorát všecko vokecávat ... Pokud má kluk technický zájmy, tak nikdy žádnej gympl - ten ho akorát zhnusí vysokýma požadavkama na češtinu, matiku, chemii, fyziku teoretickejch pouček, dějepis a společenský pavědy - ale technickýho mu nedá absolutně nic. Dobrá průmka mu ty humanitní obory dá taky, ale v míře nejnutnější k žití = nikdo po něm nebude chtít páchat slohový memoáry na filozofický témata nebo básnický rozbory - pusť si film "Škola základ života" nebo "Cesta do hloubi študákovy duše" - pan Marvan nebo pan Plachta tam předvedli naprosto ukázkový "gymnaziální profesory" - ti dnešní proti nim umějí akorát navíc používat mobilní telefon - a to ještě ne všichni využijou všecky jeho funkce, jinak si s těma ve filmu představenýma postavičkama můžou naprosto v klidu potřásat paprčema, bo jsou jeden za vosumnáct a druhej za trojnásobek půltuctu ... Na průmce ti potomka daleko spíš vytáhnou na nějakou odbornou soutěž nebo praxi, udělá si praktický zkoušky z NĚČEHO - třeba jen blbou síťařinu, certifikáty od některejch firem jsou součástí výuky průmyslovek - a anglinu mu ta průmka dneska dá taky, troufám si říct, že s lepší TECHNICKOU úrovní než kdejakej gympl, zatímco o nějakým bastlení na gymplu by si mohl nechat jenom zdát, protože by na něj pro samou teorii a pavědy neměl čas. O nějakejch kroužcích kolem bastlení nebo odbornějších konzultacích ani nemluvím - polovička fyzikářů z gymplů nechápe Kirchhoffovy zákony a ještě častější je stav, že o elektrice vědí akorát to, že chodí po drátech a kope!!! Doslova jediný co mu po absolventuře gymplu zbyde bude maturita z předmětů, který nikde kromě dalšího studia HUMANITNÍHO SMĚRU nevyužije - a pokud neuspěje na vejšce (kdyby například udělal přijímačky, ale vyletěl v prvním nebo druhým járu), tak se s takovou maturitou bude moct posadit leda za kasu v Kauflandu nebo v Bille, protože NIC JINÝHO Z GYMPLU NEBUDE UMĚT. Jo, možná pokud bude mít proříznutou hubu a nebude se mu eklovat lhát až se mu bude od huby prášit, tak udělá kariéru jako politik (viz takovej Mareček Bendů, ten v životě nic jinýho než kariérního politika nedělal), pojišťovák nebo prodejce v autobazaru, ale to už nemá daleko k takovejm odpadům společnosti, jako je právník, exekutor nebo drogovej dýler ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 7:20    Předmět: Citovat

Ekar zase žvaní . Kluk udělal lehce SPŠCH v Pce , ale na výšce VŠCHT Pha se těžce pere s matikou a fyzikou . Na tyto předměty se opravdu na SŠ s e r e . A ještě , že jsem ho tvrdě tlačil již na ZŠ do angličtiny každý den hodinu . A ještě půlhodinu do akordeonu . Do ZUŠky jsem s ním jezdil a hodiny absolvoval s ním ve třídě . Jasně jsem mladíkům sdělil , že mimo vzdělání jim nemám co dát . Starší už naštěstí vrtá zuby . Manželka kdysi taky chtěla , aby šel na domácí SŠ , ale jednoduše jsem se jí zeptal , co bude dělat , až bude mít v pololetí několik koulí a když se ho zeptá proč , tak ji sdělí , že na tu školu nechtěl ......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 9:39    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A to se s tebou budu hádat. Na žádným gymplu, opakuju, NA ŽÁDNÝM GYMPLU, mu nikdo nesdělí nic z odbornýho předmětu. Gympl jako takovej je absolutně k h0vnu, protože výukový plány všech typů gymplů (čtyřletejch, osmiletejch, Walfdorskejch a já nevím ještě jakejch) ABSOLUTNĚ PREFERUJOU VÝUKU JAZYKŮ A HUMANITNÍCH (PA)VĚD. Po gymplu jedině jít na humanitní vejšku = medicínu, přírodní vědy, filozofku, práva, ještě tak ekonomku. Všecko ostatní vysoký školství ODBORNÝHO TECHNICKÝHO ZAMĚŘENÍ bude mít vždycky úspěšnější študenty původem z průmyslovek. Proč? Protože gymply neučej svoje študenty technicky myslet, leda tak akorát všecko vokecávat ... Pokud má kluk technický zájmy, tak nikdy žádnej gympl - ten ho akorát zhnusí vysokýma požadavkama na češtinu, matiku, chemii, fyziku teoretickejch pouček, dějepis a společenský pavědy - ale technickýho mu nedá absolutně nic. Dobrá průmka mu ty humanitní obory dá taky, ale v míře nejnutnější k žití = nikdo po něm nebude chtít páchat slohový memoáry na filozofický témata nebo básnický rozbory - pusť si film "Škola základ života" nebo "Cesta do hloubi študákovy duše" - pan Marvan nebo pan Plachta tam předvedli naprosto ukázkový "gymnaziální profesory" - ti dnešní proti nim umějí akorát navíc používat mobilní telefon - a to ještě ne všichni využijou všecky jeho funkce, jinak si s těma ve filmu představenýma postavičkama můžou naprosto v klidu potřásat paprčema, bo jsou jeden za vosumnáct a druhej za trojnásobek půltuctu ... Na průmce ti potomka daleko spíš vytáhnou na nějakou odbornou soutěž nebo praxi, udělá si praktický zkoušky z NĚČEHO - třeba jen blbou síťařinu, certifikáty od některejch firem jsou součástí výuky průmyslovek - a anglinu mu ta průmka dneska dá taky, troufám si říct, že s lepší TECHNICKOU úrovní než kdejakej gympl, zatímco o nějakým bastlení na gymplu by si mohl nechat jenom zdát, protože by na něj pro samou teorii a pavědy neměl čas. O nějakejch kroužcích kolem bastlení nebo odbornějších konzultacích ani nemluvím - polovička fyzikářů z gymplů nechápe Kirchhoffovy zákony a ještě častější je stav, že o elektrice vědí akorát to, že chodí po drátech a kope!!! Doslova jediný co mu po absolventuře gymplu zbyde bude maturita z předmětů, který nikde kromě dalšího studia HUMANITNÍHO SMĚRU nevyužije - a pokud neuspěje na vejšce (kdyby například udělal přijímačky, ale vyletěl v prvním nebo druhým járu), tak se s takovou maturitou bude moct posadit leda za kasu v Kauflandu nebo v Bille, protože NIC JINÝHO Z GYMPLU NEBUDE UMĚT. Jo, možná pokud bude mít proříznutou hubu a nebude se mu eklovat lhát až se mu bude od huby prášit, tak udělá kariéru jako politik (viz takovej Mareček Bendů, ten v životě nic jinýho než kariérního politika nedělal), pojišťovák nebo prodejce v autobazaru, ale to už nemá daleko k takovejm odpadům společnosti, jako je právník, exekutor nebo drogovej dýler ...


Tohle je naprostá snůška zakomplexovaných keců vůči gymplákům a to jsem sám SPŠE vystudoval.

Když jsem byl první roky na VUT, tak jsem měl podobný silácký mindset podobný tomu tvému na spolužáky z gymplu a koukal na ně spatra. O to víc jsem byl překvapen, když nás průmyslováky po pár letech lehce dohnali a naprostá většina z nich to v kariéře dotáhla dál než my z průmek. Pokud byla nějaká úmrtnost, tak byla zhruba na stejno mezi gympláky/průmkáři. Mám spolužáka z gymplu, co už první roky si hrál s bastlením kolem RF techniky, navíjel si sám cívky, trafa, měl náročnou bakalářku i diplomku a momentálně dělá v nadnárodní společnosti ceněného vývojáře. Další absolventi původně z gymplu dopadli podobně, pár jich si dokonce založilo vlastní firmy a startupy.
Koukal jsem teď na LinkedIn aktuálních i bývalých kolegů, kterých si cením. HW/FW vývojáři - 2/3 gympl, hw architekti komplexních systémů - oba gympl, sw vývojáři - půlka gympl.

Tak co tady meleš h-o-w-n-a o tom, že z gymplu vycházejí netechnický paka?!? Very Happy

Na gymplu se vyučují jazyky a humanitní předměty. Wau so obvious. To jsi objevil dneska Ameriku? Very Happy Psal jsem tu, že to není žádný showstopper pro kariéru. Naopak paradoxně to z určitých důvodů tomu děcku dá do budoucna mnohem víc. Ano, "utečou" jim nějaké ty certifikáty na sítařinu, ale tohle jsme měli možnost si udělat všechny certifikace CISCa na VŠ
A prosím vás...neohánějte se tady nějakou padesátkou - tu jsme měli možnost taky udělat na magistrovi. Na tahání kabelů po barácích sice potřebujete padesátku, ale jestli to někdo chce dělat po VŠ, tak je naprostý lempl. Na tohle se nestuduje průmka, natož VŠ, ale učnák! V každé dnešní normální firmě si nový zaměstnanci na vývojových pozicích dělají papír na padesátku bez ohledu na to, jestli mají nějaký platný z předchozího zaměstnání nebo školy!

Opakuju...sláva výběrových průmek je dávno pryč. Nevěřte řečem o nějaké tradici. Kdo neumí, ten tam teď učí - ano jsou vyjímky, ale je jich žalostně málo. Konkrétně na té SPŠE spoustu legend je dávno v důchodu nebo jsou pryč.
Je málo dětí, berou každého lempla a tak to pak vypadá.
Já na SPŠE nevzpomínám špatně, měl jsem fajn kolektiv, ale zpětně to hodnotím tak, že bych udělal mnohem líp, kdybych šel na ten gympl a po něm na VŠ. Nejvíc věcí jsem se stejně naučil sám doma...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7400

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 10:57    Předmět: Citovat

Je to blábol, je jen potřeba si vybrat správný gympl. Třeba v Hradci byly hned dvě třídy s rozšířenou výukou matiky a fyziky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 13:15    Předmět: Citovat

Samozrejme, gympel je lepšia príprava na VŠ. Ale to na tu VŠ musíš aj isť, inak si nikto. Len z gympla sa nezamestnáš. Z priemyslovky môžeš ísť hneď pracovať a zarábať. Pamätám, ako som na VŠ mal len na cestovné, nocľah a stravu a zaťial moji pracujúci spolužiaci z priemyslovky už mali byty, autá... Priemyslovka je vrabec v hrsti, gymnázium holub na streche.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
msar



Založen: Apr 22, 2006
Příspěvky: 290
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 16:40    Předmět: Citovat

Na druhou stranu mám dva spolužáky z gymplu, co se vybodli na VŠ a šli dělat do kasína a vydělávají trojnásobek toho, co tu běžně mají vysokoškoláci. A já protože se odmala zajímám o elektroniku, jsem vystudoval FEL ČVUT, a nemile mě překvapilo, jak na to nahlížejí někteří zaměstnavatelé, když k nim přijde zájemce na volné místo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6290
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 17:02    Předmět: Citovat

xsc napsal(a):
Je to blábol, je jen potřeba si vybrat správný gympl. Třeba v Hradci byly hned dvě třídy s rozšířenou výukou matiky a fyziky.
Teď jsi napsal úplně stejný blábol. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6290
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 17:06    Předmět: Citovat

U nás na prumce nešli na VŠ jen dva. Oba jsem nedávno potkal, co se týče financí, tak jsou ze všech spolužáků finančně nejvíc za vodou. Dva to dotáhli na vědecké pracovníky akademie věd. No tam je to finančně výrazně slabší. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7400

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 19:40    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
Teď jsi napsal úplně stejný blábol. Wink
Ale vůbec ne, to jsi zas jen nepochopil informaci. Prostě ne všechny gymply mají zaměření na jazyky a humanitní předměty, je potřeba si vybírat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milosak



Založen: Nov 27, 2018
Příspěvky: 485
Bydliště: Praha zapad

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 20:24    Předmět: Citovat

Je to obrovská tragédie ... v Ječný což by měla být jedna z nejprestižnějších SPŠE
nabrali před 4 roky 3 elektro třídy a 2 IT v současnosti je to myslím 4 ku 1 pro IT Very Happy
Během 2 až 3 ročníků vyhodili skoro 1,5 třídy

Např. u syna ve škole teď maturovalo (v oboru mech. elektronik) pouze 15 lidí
protože během těch 4 let jich polovina přestala do školy chodit, nebo je vyhodili.
Z těch 15 lidí zvládlo maturitu pouze 3 kusy, ostatní zopáknou na podzim.

Když to shrnu, tak NIKDO nechce tento typ škol studovat - protože neustále počítají
možná v 5 předmětech (včetně matiky)

Jo učitelé si každý rok říkají a teď se to změní a my si budeme z příchozích dětí vybírat
Very Happy Ho-no ! U syna zase 1. ročník pouze 21 dětí ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 20:49    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Samozrejme, gympel je lepšia príprava na VŠ. Ale to na tu VŠ musíš aj isť, inak si nikto. Len z gympla sa nezamestnáš. Z priemyslovky môžeš ísť hneď pracovať a zarábať. Pamätám, ako som na VŠ mal len na cestovné, nocľah a stravu a zaťial moji pracujúci spolužiaci z priemyslovky už mali byty, autá... Priemyslovka je vrabec v hrsti, gymnázium holub na streche.

Wau, spolužáci z průmky šli hned pracovat a překvapivě si vydělávali víc jak student na vejšce? Rolling Eyes Já jsem po průmyslovce mohl jít točit porno do Prahy a raději šel studovat. Laughing

Cust napsal(a):
U nás na prumce nešli na VŠ jen dva. Oba jsem nedávno potkal, co se týče financí, tak jsou ze všech spolužáků finančně nejvíc za vodou. Dva to dotáhli na vědecké pracovníky akademie věd. No tam je to finančně výrazně slabší. Very Happy

A tobě to nepřijde divný? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 20:52    Předmět: Citovat

Mě přijde, že z průmky pak v oboru končí větší koncetrace divnolidí s omezeným obzorem. Naopak absolventi gymplu mi přijdou takový lidštější a sociálnější - hlavně, když s nimi musím spolupracovat v týmu na nějakém projektu. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
scorpions-cz



Založen: Mar 19, 2011
Příspěvky: 1867
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

PříspěvekZaslal: po květen 23 2022, 21:46    Předmět: Citovat

Já byl na průmce v Jihlavě léta páně 85-89. Tehdy to byla taky jedna z prestižních škol. Co ale s odstupem beru jako velký plus, je že v tý době tam učili lidi z praxe, né nutně učitelé. Ač jsem byl slaboproudař, tak technický kreslení nás učil ing. Leinveber (autor strojnických tabulek) automatizaci ing. Macho atd. Čeho lituju je anglina, která byla jako nepovinnej předmět a tak jsem jí taky bral Embarassed Na vejšku jsem se nedostal a celkem mě to štvalo a chtěl jsem to za rok zkusit znova, ale za rok vydělávání jsem se na to vykašlal Laughing
Jo jen pro info, je tu někdo kdo chodil taky na průmku do Jihlavy ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 509
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: út květen 24 2022, 18:36    Předmět: Citovat

No, myslím že vše je trochu jinak.
Škola učí žáka se vzdělávat po celý život. Podle možností školy (učitelé, vybavení, sepjetí s vybranou praxí) předá žákovi i znalosti více nebo méně aktuální (takže nejen znalosti, jak si mnozí myslí).
Ke studiu je zapotřebí cílevědomost a píle. Na průmce jsem byl v bastlkroužku, který mi vzdělání víc než doplnil, hlavně po praktické stránce. Na výšce jsem získal pomvěda, proto mi nabídly realizaci práce s mikroprocesorem (a plný přístup do skladu školy). Doplňkové pedagogické vzdělání probíhalo při zaměstnání, takže mi skripta občas spadly do vany při máchání plínek (zrovna v té době se to sešlo). Dál jsem měl štěstí, že mě rodiče podporovali, ale nikam mě netlačili a z neúspěchů (také by se našly) nedělali vědu.
Nyní zatím mě nechávají na střední škole učit (učně i maturanty). Dnešní učni mi připadají více cílevědomější. Maturanti sice zájem o obor uvádějí, ale vážně to myslí když čtvrtina, tak je to dobré, někdy je to více, jindy méně. Mají k dispozici zájmové kroužky, doučovací hodiny, hafo literatury, počítač, internet. Když jdu před výukou po chodbě, mezi sebou se více baví učni, maturanty více zajímá pobíhání po netu. Ňák se nám vytratil týmový duch. Soutěživost, vzájemné pozitivní soupeření, prostě spolupráce. Dále je to lenost, například dodržování termínů při odevzdávání domácích prací.
Vidím to tak, je jiná doba, nemohu je posuzovat hlediskem minulé doby. A k diskuzi - pro vysokou školu, která začíná matikou má výhodu gympl, později v elektropředmětech přebírají prvenství průmkaři. Jenže průmkaři jsou už v podstatě připraveni do praxe a při menší cílevědomosti a větších těžkostech je snadno zláká ze studia volání peněz. Nakonec někteří si během studia z různých důvodů nacházejí částečné zaměstnání a mají už blízko k odchodu.
PS: Snížení nároků na výuku průmyslovek bylo způsobeno systémem přídělu peněz, kdy šly peníze za žáky; čím více žáků, tím více dostala škola peněz. Proto nebyl zájem se zbavovat žáků, kteří na studium neměly. Časy se mění, nyní vidím problém v inkluzi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Další
Strana 3 z 20

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund