Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 747 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: út květen 20 2008, 19:58 Předmět:
Není to žádný problém, po přetočení a profrézování sesadíš ventily. nasadíš vačkovou hřídel a otáčíš s ní, pokuď ventil nedosedá, ubrousíš mu potřebnou délku dříku. Na časování to má zanedbatelný vliv. Největší problém je seřízení karburátoru a úplná alchymie je omezovač otáček. Je dobré mít otáčkoměr. Při přetočení zpravidla odejde ojnice, je z duralu. Jsou to motory na jedno použití, oprava je mnohdy nerentabilní a je lepší koupit ve slevě nebo v bazaru sekačku novou.
Benzínové sekačky nemají z důvodu jednoduchosti klasické palivové čerpadlo. Nasávání směsi se děje jakýmsi pulsním způsobem a tomu je přizpůsobena konstrukce karburátoru
Demontoval jsem karburátor s nádrží z mé sekačky s motorem B&S, za účelem čištění, systém čerpání paliva odpovídá tomu co je v citaci výše, ale nepochopil jsem princip čerpání - zjednodušený popis: membrána je ovládána táhlem od klapky v sání karburátoru (za chodu motoru tato klapka zřejmě vlivem podtlaku vibruje), pod membránou je v tělese nádrže dutina, ze které vede tenký kanálek ústící do výstupního hrdla karburátoru, ale sací trubička se sítkem je vyvedena z karburátoru do nádrže v úplně jiném místě než je ta membrána, dokáže tento systém někdo vysvětlit? (v případě potřeby dodám fotky)
přikládám ještě fotku toho systému čerpání paliva,
a ještě by mě zajímalo k čemu slouží to co je vidět na druhé fotce, připadá mi to jako nějaký olejový filtr i když v případě sekačky bych se divil, kdyby tam nějaký filtr byl (dvěmi otvory uprostřed je to přišroubované na tělese motoru, ty dva další otvory jsou asi vstup a výstup pro olej a pod tímto deklíkem jsou v motoru vidět stopky a pružiny ventilů)
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: st květen 16 2012, 15:52 Předmět:
bu2520 napsal(a):
bylo to v roce 94 v jilemnici, co si pamatuju motor v tom byl jikov a výrobce Praha bylo to zelené startovalo se to sklopným pedálem jako u motorky a velikost, trošku většího diplomatického kufříku. Prý to koupil v armádním výprodeji za 1000 Kč . Když to ožralý v hospodě startoval bylo dost smradu asi dvoutakt
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31645 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 16 2012, 18:50 Předmět:
2 SR71 - membrána bere pulsaci tlaku buď v klikový skříni, kde při pohybu pístu "dolů" (B&S mají běžně vodorovný válec a svislý klikový hřídel) narůstá tlak, nebo v jiném místě kde dochází k prudší pulsaci tlaku. Ten vychyluje membránu jedním směrem, následný pokles ji vychýlí na druhou stranu. Táhlo spojující membránu s plynovou klapkou slouží k omezení amplitudy pohybu - při větším průhybu se do difuzéru karburátoru vstřikuje větší dávka paliva = "přidává se plyn". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak jsem ten karburátor trochu více prozkoumal a vypadá to, že membrána není k čerpání paliva, ale slouží jen k ovládání klapky sytiče na vstupu karburátoru a palivo se "čerpá" z nádrže přes trysku, na principu fixírky,
(a přes ten díl z druhé fotky je vyvedeno odvětrání klikové skříně do sání karburátoru).
Mám problémy se spouštěním u toho motoru (karburátor a svíčka vyčištěny, jiskru dává), ale podaří se nastartovat náhodně jednou z mnoha pokusů avětšinou teď vzápětí chcípne.
Je mě trochu divný, že na rotoru zapalování, kde jsou 2 permanentní magnety po 180°, je jeden z těch dvou magnetů výrazně slabší než druhý, nevím jestli to tak je správně.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: st květen 04 2022, 17:31 Předmět:
Když je tady ta debata o závadách sekaček, zkusím se zeptat: mám Hecht 546 XR z roku 2013, na ní motor Briggs & Stratton (150 ccm, výkon 2,7 kW) a nejde nastartovat. Co jsem tak zběžně koukal, tak je v háji primer (gumový balonek) pro nacupování benzínu, ale svíčka je mokrá, takže něco do karbecu jde napumpovat. Ale co je horší, tak když vytáhnu ven svíčku, opřu ji o válec a zatočím hřídelí, tak nevidím žádnou jiskru na svíčce. Zkusil jsem na zkoušku dát jinou svíčku z křoviňáku (jinou nemám), ale na ní také žádná jiskra. Chcípák mám na cívce odpojený. Je mi divné, když změřím odpor kontaktu "chcípáku" proti železu zapalovací cívky, tak ukazuje hodnotu pár ohmů (2Ω), čekal bych vyšší hodnotu. odpor výstupu vn kabelu proti kostře ukazuje 500 kΩ, na této stránce píší o hodnotě odporu maximum 5 kΩ, já mám stokrát víc, takže asi je ta cívka v háji. Máte nějakou svoji metodu pro odzkoušení toho zapalování? Díky za radu.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: st květen 11 2022, 22:44 Předmět:
Takže nakonec výměna svíčky a primeru a sekačka nastartuje a běží. Jenže stačí, když ji na půl minuty zastavím, tak už ji zpět startovacím špagátem nenatočím. Musím znovu "nacupovat" benzin přes primer a pak se rozběhne. Připadne mi to, jako by z karburátoru rychle spadl benzín, přitom nádrž je ve vyšší úrovni, jako kerburátor. Asi nezbude jiná možnost, než rozhodit karbec a podívat se na jehlu v plovákové komoře, jestli správně těsní.
Ahoj, v tom karbecu žádný plovák nejspíš nebude - jeden podobný jsem dával do kupy:
V karbecu byly dvě blány - jedna měla ze spodu vývod do sání válce a na horní straně byly dva ventilky. Jak se objevily pulsy podtlaku v sání pohybem pístu, tak tlakový rázy hýbaly blánou a tak šel jedním ventilkem benzín ze sáni z nádrže a druhým ventilkem benzín přes jemný sítko na druhou stranu karbecu, kde byla druhá blána, co fungovala jako miniaturní vak na benzín. Po určitém načerpaném množství se zavřel jehlový ventilek a benzín pak šel z prostoru zásobní blány přes trysku a dál, jak to bývá v běžným karburátoru. Blány jsou spolu s ventilkama spojeny v jeden celek a dost jsem si užil, než se mi podařilo ten "set" vyměnit - když už jsem koupil sadu, tak jsem to přeházel všechno.
http://www.lmkbabice.cz/?p=216
sice je to k modelářskýmu motorku, ale sekačkový karbec funguje podobně
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.