Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Benzínová sekačka na trávu.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vombat



Založen: Aug 18, 2005
Příspěvky: 747
Bydliště: Chrudimsko

PříspěvekZaslal: út květen 20 2008, 19:58    Předmět: Citovat

Není to žádný problém, po přetočení a profrézování sesadíš ventily. nasadíš vačkovou hřídel a otáčíš s ní, pokuď ventil nedosedá, ubrousíš mu potřebnou délku dříku. Na časování to má zanedbatelný vliv. Největší problém je seřízení karburátoru a úplná alchymie je omezovač otáček. Je dobré mít otáčkoměr. Při přetočení zpravidla odejde ojnice, je z duralu. Jsou to motory na jedno použití, oprava je mnohdy nerentabilní a je lepší koupit ve slevě nebo v bazaru sekačku novou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út květen 15 2012, 21:09    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
Benzínové sekačky nemají z důvodu jednoduchosti klasické palivové čerpadlo. Nasávání směsi se děje jakýmsi pulsním způsobem a tomu je přizpůsobena konstrukce karburátoru

Demontoval jsem karburátor s nádrží z mé sekačky s motorem B&S, za účelem čištění, systém čerpání paliva odpovídá tomu co je v citaci výše, ale nepochopil jsem princip čerpání - zjednodušený popis: membrána je ovládána táhlem od klapky v sání karburátoru (za chodu motoru tato klapka zřejmě vlivem podtlaku vibruje), pod membránou je v tělese nádrže dutina, ze které vede tenký kanálek ústící do výstupního hrdla karburátoru, ale sací trubička se sítkem je vyvedena z karburátoru do nádrže v úplně jiném místě než je ta membrána, dokáže tento systém někdo vysvětlit? (v případě potřeby dodám fotky)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st květen 16 2012, 7:11    Předmět: Citovat

přikládám ještě fotku toho systému čerpání paliva,
a ještě by mě zajímalo k čemu slouží to co je vidět na druhé fotce, připadá mi to jako nějaký olejový filtr i když v případě sekačky bych se divil, kdyby tam nějaký filtr byl (dvěmi otvory uprostřed je to přišroubované na tělese motoru, ty dva další otvory jsou asi vstup a výstup pro olej a pod tímto deklíkem jsou v motoru vidět stopky a pružiny ventilů)



erpadlo.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  erpadlo.jpg
 Velikost:  101.74 kB
 Staženo:  85 krát


olej.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  olej.jpg
 Velikost:  70.58 kB
 Staženo:  81 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kewin



Založen: Sep 21, 2008
Příspěvky: 466
Bydliště: Jižní Morava....

PříspěvekZaslal: st květen 16 2012, 15:52    Předmět: Citovat

bu2520 napsal(a):
bylo to v roce 94 v jilemnici, co si pamatuju motor v tom byl jikov a výrobce Praha bylo to zelené startovalo se to sklopným pedálem jako u motorky a velikost, trošku většího diplomatického kufříku. Prý to koupil v armádním výprodeji za 1000 Kč . Když to ožralý v hospodě startoval bylo dost smradu asi dvoutakt Smile


je to tady v tomto odkazu ta vámi popisovaná
http://inzerat.i-bazar.cz/2121542-prodam-vojenska-elektrocentrala-z-r-1960-typ-ss-125/

jinak doma máme jednu 1KW
http://muzeumslodobsice.rajce.idnes.cz/Centrala_1KW_ZB5ACG6000B/
vim ještě o jedne funkčni a byla by na prodej jen bych musel zjistit aktualnost teto nabidky ale při zájmu neni problem Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 16 2012, 18:50    Předmět: Citovat

2 SR71 - membrána bere pulsaci tlaku buď v klikový skříni, kde při pohybu pístu "dolů" (B&S mají běžně vodorovný válec a svislý klikový hřídel) narůstá tlak, nebo v jiném místě kde dochází k prudší pulsaci tlaku. Ten vychyluje membránu jedním směrem, následný pokles ji vychýlí na druhou stranu. Táhlo spojující membránu s plynovou klapkou slouží k omezení amplitudy pohybu - při větším průhybu se do difuzéru karburátoru vstřikuje větší dávka paliva = "přidává se plyn".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so květen 19 2012, 23:30    Předmět: Citovat

Tak jsem ten karburátor trochu více prozkoumal a vypadá to, že membrána není k čerpání paliva, ale slouží jen k ovládání klapky sytiče na vstupu karburátoru a palivo se "čerpá" z nádrže přes trysku, na principu fixírky,
(a přes ten díl z druhé fotky je vyvedeno odvětrání klikové skříně do sání karburátoru).
Mám problémy se spouštěním u toho motoru (karburátor a svíčka vyčištěny, jiskru dává), ale podaří se nastartovat náhodně jednou z mnoha pokusů avětšinou teď vzápětí chcípne.
Je mě trochu divný, že na rotoru zapalování, kde jsou 2 permanentní magnety po 180°, je jeden z těch dvou magnetů výrazně slabší než druhý, nevím jestli to tak je správně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rimi



Založen: Jun 26, 2011
Příspěvky: 288
Bydliště: Pribor

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2012, 19:43    Předmět: Citovat

Anonym napsal(a):

Pozriem na internete najlacnejší "drek", aspoň to má dvojročnú záruku.
Ešte raz vďaka,
Dolfi

Tady tohle by taky slo:
http://www.nwtsolar.cz/solarni-panely-sleva
trebas ty posledni levne amorfy prohnane pres nejaky spinany zdroj
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st květen 04 2022, 17:31    Předmět: Citovat

Když je tady ta debata o závadách sekaček, zkusím se zeptat: mám Hecht 546 XR z roku 2013, na ní motor Briggs & Stratton (150 ccm, výkon 2,7 kW) a nejde nastartovat. Co jsem tak zběžně koukal, tak je v háji primer (gumový balonek) pro nacupování benzínu, ale svíčka je mokrá, takže něco do karbecu jde napumpovat. Ale co je horší, tak když vytáhnu ven svíčku, opřu ji o válec a zatočím hřídelí, tak nevidím žádnou jiskru na svíčce. Zkusil jsem na zkoušku dát jinou svíčku z křoviňáku (jinou nemám), ale na ní také žádná jiskra. Chcípák mám na cívce odpojený. Je mi divné, když změřím odpor kontaktu "chcípáku" proti železu zapalovací cívky, tak ukazuje hodnotu pár ohmů (2Ω), čekal bych vyšší hodnotu. odpor výstupu vn kabelu proti kostře ukazuje 500 kΩ, na této stránce píší o hodnotě odporu maximum 5 kΩ, já mám stokrát víc, takže asi je ta cívka v háji. Máte nějakou svoji metodu pro odzkoušení toho zapalování? Díky za radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: st květen 04 2022, 21:28    Předmět: Citovat

B&S prodává pro testování zapalování tříbodové jiskřiště 19368 / 19051, ale jak to má fungovat nevím. 2
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 22:44    Předmět: Citovat

Takže nakonec výměna svíčky a primeru a sekačka nastartuje a běží. Jenže stačí, když ji na půl minuty zastavím, tak už ji zpět startovacím špagátem nenatočím. Musím znovu "nacupovat" benzin přes primer a pak se rozběhne. Připadne mi to, jako by z karburátoru rychle spadl benzín, přitom nádrž je ve vyšší úrovni, jako kerburátor. Asi nezbude jiná možnost, než rozhodit karbec a podívat se na jehlu v plovákové komoře, jestli správně těsní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st květen 11 2022, 23:08    Předmět: Citovat

Ahoj, v tom karbecu žádný plovák nejspíš nebude - jeden podobný jsem dával do kupy:
V karbecu byly dvě blány - jedna měla ze spodu vývod do sání válce a na horní straně byly dva ventilky. Jak se objevily pulsy podtlaku v sání pohybem pístu, tak tlakový rázy hýbaly blánou a tak šel jedním ventilkem benzín ze sáni z nádrže a druhým ventilkem benzín přes jemný sítko na druhou stranu karbecu, kde byla druhá blána, co fungovala jako miniaturní vak na benzín. Po určitém načerpaném množství se zavřel jehlový ventilek a benzín pak šel z prostoru zásobní blány přes trysku a dál, jak to bývá v běžným karburátoru. Blány jsou spolu s ventilkama spojeny v jeden celek a dost jsem si užil, než se mi podařilo ten "set" vyměnit - když už jsem koupil sadu, tak jsem to přeházel všechno.
http://www.lmkbabice.cz/?p=216
sice je to k modelářskýmu motorku, ale sekačkový karbec funguje podobně
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.39 sekund