Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

STK - emise podle Readiness kódů
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2120
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: pá únor 10 2017, 12:32    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Toto jsem videl v meganu 1.5dci (kamosuv sluzebak)... ten hnup (megan, ne kamos) taky nabadal radit snad pod 2000, klidne i ve stoupani. Kdyz jsem ho poslechl, auto se zacalo cely klepat a vypadalo to ze ten setrvacnik proleti kastli ven... dobra blbost
a když se to celé klepe tak to nevyhodnotí aby se přeřadilo zpátky ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá únor 10 2017, 12:39    Předmět: Citovat

Ne, to nemá čidlo vibrací celýho motoru - jen čidlo klepání = detonačního spalování. Ale podtáčet motor do chcípnutí tě to nechá s naprostým klidem ...

Jsou to prostě Z M R D I Z M R D O V S K Ý (ti co takovou elektroniku naříděj používat) a patří je jedině nakopat do (_!_) zepředu ...!!!!!!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: po únor 13 2017, 14:22    Předmět: Citovat

Nechce se mi to celé číst, pokud chce někdo radu ohledně emisí a s tím spojenými RC tak po SZ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne listopad 21 2021, 15:04    Předmět: Citovat

Proč se vlastně jedna z hodnot readiness kódu týká klimatizace? Jsou to přece parametry ovlivňující emise. A jak souvisí klimatizace s emisema?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 21 2021, 22:04    Předmět: Citovat

Zátěž motoru - klimy jsou dneska v drtivý většině poháněný řemenem od kliky přes nějakou viskózní nebo elektromagnetickou spojku, někdy tam není spojka, ale posuvná deska uvnitř kompresorku, která při vypnutí klimy mechanicky "odpojuje" ventily, takže kompresorek netlačí - každopádně se to ale projevuje na momentálním zatížení motoru auta. Podle palubního počítače když nechám motor blafat ohřátej na volnoběh, má spotřebu 0,6 litru na hodinu běhu. Když rozsvítím světla, naprosto zřetelně "houpnou" otáčky, jak elektronika přibudí alťas (nemám naštěstí ještě v autě tu de bil ní vylízanost zvanou "ychtyllygentní nedobíjení"), aby pokryl odběr žárovek. Spotřeba přitom vyskočí o decku za hodinu vejš. Stejně tak když zapnu klimu - volnoběh se světlama a klimou má furt 900RPM, ale spotřeba je kolem 0,8 litru na hodinu a když se sepne sahara, aby ochladila tepelnej výměník (kondenzátor) klimy před chladičem, tak spotřeba vyskočí při dalším zřetelným houpnutí otáček (jak odběr elektriky nejdřív zatíží motor a ŘJ motoru to vzápětí kompenzuje) dokonce na 0,9 litru na hodinu. Proto na emisích kontrolujou i klimu - jestli třeba není zadřenej kompresor a tím pádem jak a jestli vůbec zatěžuje motor auta.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 136
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: po listopad 22 2021, 12:22    Předmět: Citovat

Při zadření kompresoru klimatizace, co nemá el. mag. spojku v řemenici, se v řemenici ustřihnou gumové nebo plastové pojistné prvky a řemenice se točí dál, kdyby tomu tak nebylo, došlo by při zadření kompresoru k destrukci drážkového řemene a tím k znepojízdnění auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 22 2021, 14:37    Předmět: Citovat

Mně je fuk, co se ustříhne nebo neustříhne, mně bylo řečený právě technikem na STK, že se ta funkčnost musí kontrolovat právě kvůli zatěžování motoru klimou. Basta. Stejně tak se prej musej měřit emise u chladírenskejch aut, který nemají elektricky nebo nezávislým motorem poháněnej chladicí agregát.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: so listopad 27 2021, 21:24    Předmět: Citovat

Nepíšeš, co je to za auto. Moje, kdyby mělo automatickou klimatizaci, tak má ještě speciální počítač na její řízení. Ale mám manuální (zapnuto/vypnuto), a ta je částečně řízená počítačem motoru (Bosch ME 7.4.4) do něj jdou údaje ze snímače tlaku v klimatizaci a řídí rychlost větráku chladiče. Proto se to asi objevuje ve výpisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 21:00    Předmět: Citovat

no tak pokud je to z tohoto důvodu, tak by vlastně nefunkční klimatizace, např. z důvodu nízkého tlaku chladiva měla být z hlediska měření emisí výhodou, je to tak? (protože při nízkém tlaku obvykle nesepne kompresor - je blokován)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 21:04    Předmět: Citovat

No protože auto se má měřit se všema součástma funkčníma - a když klima zvedá zatížení motoru, tak zvedá i emise - tudíž měřit s odpojenou klimou legislativa pokládá za stejnej podvod, jako byla "dýzlgejt" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 22:18    Předmět: Citovat

Tak. Bys mohl měřit emise bez té klimakterizace, bez serva a podobně.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 22:31    Předmět: Citovat

To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 22:40    Předmět: Citovat

Před emisema. Aby to nehlásilo při napojení na diagnostiku chybu. Tak jsem to tedy pochopil.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 30 2021, 5:07    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?
Jo, pokud ji má ve výbavě, musí bejt funkční, aspoň v rámci těch readiness kódů.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: út listopad 30 2021, 18:10    Předmět: Citovat

A už někdy někdo viděl, že by při měření emisí technik zapínal klimatizaci ? Podle té logiky by musel zapnout i veškeré žárovky a větráky. Emise se měří při volnoběhu a při otáčkách cca 2400-2500 (benzin). Když zapneš klimatizaci, počítač zvýší volnoběžné otáčky a už to není základní volnoběh.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 7 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund