Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zkušenosti s udržovacími nabíječkami autobaterií?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
eleferner



Založen: Jun 04, 2016
Příspěvky: 544
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 11:08    Předmět: Zkušenosti s udržovacími nabíječkami autobaterií? Citovat

Zdravim vsechny, nepouzivate nekdo udrzovaci nabijecku autobaterie? Mam osobni auto, ktere pres zimu moc nepouzivam a nebavi mne porad stav baterie hlidat. Na netu jsem jich nasel hromadu, ale samozrejme tezko odhadovat jejich kvalitu. Nepotrebuji nic extra, ale pres zimu bude zapnuta vicemene trvale, takze by to nemel byt uplny cinsky srot, abych kvuli ni nevyhorel nebo baterii neprebijela. Taky potrebuji, aby automaticky obnovila dobijeni po vypadku site. Nemate s nimi nahodou zkusenosti? Na cene moc nezalezi, ale pokud mozno bych se chtel vejit do 2000 Kc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 11:12    Předmět: Citovat

Táta používá zalité tráfko na 24V z kontrolky (takové to černé/šedé/červené s připojením na šroubky) s graetzem a 24V malou žárovkou v sérii, zapojuje to do konektoru pro lednici v kufru a nechává to trvale běžet. Zkušenosti dobré. Komerční výrobek ale žádný neznám.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 11:16    Předmět: Citovat

Malo by stacit trafo a LM317 nastaveny na 13,6-13,8V. To bateriu urcite neprebije a bude fungovat vzdy.
Nieco take som videl aj predavat, mala krabicka a adapter do zasuvky (dost velky, takze asi naozaj zelezne trafo).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 11:26    Předmět: Citovat

Funguje jak trafo TAH-2 (kontrolkový, 24V 2VA) s můstkem a 12V 2W žárovečkou v sérii, tak i ten stabec nastavenej na cca 13,5V. Stejně ale je potřeba aspoň 2x za tu zimu zkontrolovat baterku, jestli má dost elektrolytu = desky jsou pod hladinou, jinak se zasulfátujou a neponořená část se neúčastní procesu = roste vnitřní odpor baterky. Tovární udržovače jsou jen pro toho, kdo si to neumí (nechat) zbastlit.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hifista



Založen: May 15, 2005
Příspěvky: 751
Bydliště: U Ostravy

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 12:22    Předmět: Citovat

Kdysi jsem pro udržování autobaterie tuto nabíječku ze signálního tráfka vyrobil podle AR. Obdoba byla i v prodeji pod názvem Kondic. Byl jsem s tím maximálně spokojen mnoho let, ale s moderním autem to již nechce přes zásuvku pro zapalovač spolupracovat. Nezkoumal jsem zatím co je příčinou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 12:29    Předmět: Citovat

Auto ti vypíná zásuvku. Zásuvka v kufru se většinou neodpojuje, zásuvka v kabině se naopak většinou vypíná.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hifista



Založen: May 15, 2005
Příspěvky: 751
Bydliště: U Ostravy

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 12:37    Předmět: Citovat

Ta zásuvka i v klidu "žije", ale po připojení této mininabíječky někde něco drnčí, jako by vibrovalo nějaké relé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 457
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 13:26    Předmět: Citovat

Za mně můžu doporučit nabíječku buď CTEK MXS 5.0 nebo o něco lepší a vybavenější VICTRON BlueSmart 12V/4(5)A. Obě mám vyzkoušené a není s nimi žádný problém. Na baterii můžou být připojené trvale, postarají se o ní a nic se jí při delším odstavení nestane.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
eleferner



Založen: Jun 04, 2016
Příspěvky: 544
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 14:06    Předmět: Citovat

Co se u CTEK MXS 5.0 stane po vypadku site? Obnovi se nabijeni automaticky? Zapamatuje si predchozi zvoleny mod?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 15:35    Předmět: Citovat

Ano, pamatuje si poslední navolený režim. Navíc program č.8 je přímo určen na dlouhodobé připojení baterie.

https://docplayer.cz/18456328-Prirucka-mxs-5-0-pripraveno-k-pouziti-plne-nabity-cz-9-12v-5a-napajeci-kabel-zastrcka-ctek-comfort-connect-nabijeci-kabel-poruchova-kontrolka.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 636

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 18:38    Předmět: Citovat

Několik let používám adaptér 15V/200mA připojený v autě na baterii 90Ah.
Ze začátku jsem chodil několikrát za zimu na kontrolu. Napětí na baterii bylo 14,8V, baterie byla chladná, "nevařila" a elektrolyt neubýval. Na jaře jsem normálně nastartoval, od té doby to vůbec nekontroluji. Zatím každé jaro nastartuji, takže to asi funguje.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 21:35    Předmět: Citovat

Chudák baterka...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 21:42    Předmět: Citovat

Pri takomto vysokom napati by som tam dal aspon spinacie hodiny, nech to neprebija trvalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po listopad 29 2021, 22:18    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 30 2021, 5:19    Předmět: Citovat

Kosáku, na to stačí napsat "1/10 ampérhodinový kapacity po dobu 12-14 hodin" a ne jak ten Jouda z odkazu, dvě stránky textu. Zjevně je placenej od slova ... A zase jako už tolikrát tam hlásí příšerný bludy redakční obludy, například to, že gelovky a AGM baterky nelze nabíjet bez automatiky a hned doporučuje automatický, procesorama řízený pulzní nabíječky ... Jenže ono jak gelovky, tak AGM-ka jde nabíjet bez automatiky, stačí na to proudovej zdroj s omezeným výstupním napětím ... Jenomže to už nám tak předraženej soudruh redachtór neví, bo on se o auta jenom zajímá a baterka je pro něj jinak celkem dost záhadnej "black-box", o kterým si jen párkrát někde něco přečet, ale sám ho nikdy nabíjet nezkoušel ... Prostě jak na plný dobíjení, tak na udržovačku - konzervaci stačí zdroj, kterej dodá určitej proud a jako omezení nanejvejš s limitovaným koncovým napětím. Na konzervaci samozřejmě stačí proud menší, jen aby pokryl klidovou spotřebu odstavenýho auta plus samovybíjení, tvrdá limitace koncovýho napětí je potřebná jen u zdrojů, který dodávají výrazně vyšší proud - u malejch měkkejch zdrojů stačí jen jejich vnitřní odpor. A to i pro AGM a gelovky.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund