Založen: Dec 12, 2017 Příspěvky: 797 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá únor 19 2021, 11:38 Předmět:
Já to řešil vloni celkem jednoduše. Jak tady někdo psal, je blbost jedním koncem vyhánět vlhkost a druhým ji nasávat. Udělal jsem to celkem jednoduše až primitivně, ale situace se zlepšila, tak ji letos jenom zdubluji.
(mám tam dva průduchy nad vraty, a dva na opačném konci)
Vycházel jsem z úvahy, že venku bude sušší vzduch tehdy, když bude svítit sluníčko. Takže jsem do střechy (asfaltové pásy) přilepil zase asfaltem
malý FVpanel. (aby se nedal ukrást) a tím získal vlastně "časový" spínač reagující na vlhkost vnějšího vzduchu - dle slunečního svitu, a taky celoroční provoz zdarma.
Použil jsem běžný ventilátor z PC. Letos tam dám ještě druhý ventilátor do druhého průduchu, panel na to bude stačit. Vlhkost se dost snížila.
Tak a teď přijdou borci a vysvětlí ti, jak to s PC ventilátorem prostě NEMŮŽE FUNGOVAT !!! _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3365 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá únor 19 2021, 13:48 Předmět:
Jen ať tam hezky zůstanou
Spád nevyřeším, to bych musel rozbít půl garáže. Když tam auto stálo jen s malými průduchy (moje blbost - nebyly otevřené naplno), bylo i po víc jak týdnu slušně mokré.
Pootevření ventilačky cca 40 x 30 cm v protilehlé straně vrat to osychání výrazně vylepšilo. Protože je ventilačka za mříží a není na ráně, je to dočasné řešení.
Jen mě to utvrzuje, že i drobné řízené větrání tu dobu výrazně zkrátí.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15515 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá únor 19 2021, 14:53 Předmět:
No, jak psal ronoda, tak to je docela slušné řešení s tím, že když tam "nemáš" elektřinu, tak použiješ ventilátor na 12 V, který ten malý FVpanel uživí. Když tam dáš i nějaký malý starší akumulátor, tak se to dá přes jeho dobíjení regulovat podle denního světla i snímače vlhkosti i na dobu, kdy slunce nesvítí, ale je ještě den.
No, podle mých zkušeností je vlhkost v takových stavbách daná stavem izolací stavby proti vlhkosti a materiálem těch zdí a podlahy. Ne vlhkostí zanešená tam na autě, pokud toho sněhu v zimě na karosérii auta nebude extrémně moc a často.
Neboli když tam dáš regulérní kompresorový vysušovač, tak přes léto, kdy tam bude teplota vyšší než cca 15 st C a vysušovač bude dobře fungovat, můžeš tam po většinu léta chodit denně nebo co dva dny a pokaždé vyliješ zaplněný zásobník toho kompresorového odvlhčovače, to je cca 3 litry. Za léto to potom může být klidně i 200 litrů vody.
Proto vysušování prostým odvětráváním pomůže k tomu, že louže na podlaze rychleji vyschne, ale nijak nepomůže odstranit tu hlavní vlhkost ve zdech a podlaze, protože nasávaný vzduch už stejnou vlhkost bude mít v sobě. Snad jen v období velkého sucha a v létě horka by ventilace znatelně pomohla dostat tu vlhkost ze stěn.
Auto rozehřáté jízdou něčemu pomůže, ale moc ne. Tam je podle mne třeba, aby auto rozehřáté jízdou nejdřív ohřálo vzduch uvnitř garáže , který by tak vyschl a začal vysušovat zdi a podlahu a teprve potom by měl ventilátor ten tplejší vzduch z garáže odsát a nahradit nevkovním studenějším. Neboli ventilátor by se měl spustit až tak po 2 - 5 hodinách po příjezdu rozehřátého auta a běžet dobu, kdy vyčerpá vzduch z celé garáže asi 2 - 6x. Potom se může zastavit. A spouštět jedině když kombinace venkovní tepploty a vlhkosti s vnitřní teplotou a vlhkostí zajistí, že víc vlhkosti odejde než s novým vzduchem přijde.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.