Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zjištění + a - na konektoru
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
axe205



Založen: Oct 22, 2020
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: so červenec 31 2021, 17:22    Předmět: Zjištění + a - na konektoru Citovat

Dobrý den, omlouvám se za zřejmě dost hloupý dotaz, ale potřeboval bych zjistit z konektoru v autě, kde je plus a kde mínus. Měnil jsem reproduktory, tak, abych zachoval nacvaknutí konektoru pro reproduktor. (Původní repro jsem odstranil, zbyl jen plastový výlisek, ve kterém je našroubovaný reproduktor nový). Problém je v tom, že u každého páru ve 4 dveřích jsou kabely značeny úplně jinak. Něco už jsem ohledně barevného značení dohledal, ale je mi to stejně k ničemu, protože po nacvaknutí konektoru už nejsem vůbec vizuálně schopen zjistit, kde je ono plus a mínus, vidím jen dva neoznačené vývody, kde musím napájet krátké kabely k repro. Multimetr mám půjčený, ale moc s ním neumím. Snad jsem vše nepopsal moc chaoticky. Moc děkuji za případnou radu. Hezký den všem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so červenec 31 2021, 17:50    Předmět: Citovat

Multimetrem to nezměříš, ve skutečnosti tam žádné plus ani mínus není.
To označení plus/mínus na reproduktoru znamená jen tolik, že při napájení reproduktorů stejným signálem půjdou ve stejnou dobu membrány ven nebo dovnitř současně.
V kabeláži auta to bývá tak, že dvojlinka má barvu obou drátů podle toho, ke kterému reproduktoru vede (příklad zde), ale jedna žíla má navíc po celé délce proužek jiné barvy.
Je jedno, jestli tu proužkovou žílu zapojíš na plus nebo mínus reproduktoru, ale je podstatné, aby byla připojená na všechny reproduktory na stejně označený pól.

Ale, když připojíš některý reproduktor opačně, a hlavu strčíš mezi jeden dobře a jeden opačně zapojený, ten hnusný zvuk "odnikud" nepřeslechneš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 498
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: so červenec 31 2021, 17:58    Předmět: Citovat

No, já nevím. Vezmi si repro, jedna svorka bývala označena červeně. Po připojení baterky cca 1,5V, plus na červenou svorku, membrána se buď stáhne nebo vystoupí. Zapamatovat si výchylku membrány.
Konektory od repra, opět připojit baterku. podle toho, kam se repro pohne, se určí +. Jsou-li pasivní vyhýbky ve dveřích, sledovat basák, ten není zapojen přes kondík.
Ohmetrem proměřit kostru na repro konektoru od zesilovače, je dán jeden pól zdroje (např. - a + je ten druhý kontakt). Pokud je konec v můstkovém zapojení nebo druhý konec repra zapojen na + a ne na - zdroje, pak je nejjednodušší popis zapojení.
Dík za opravy a lepší řešení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: so červenec 31 2021, 18:29    Předmět: Citovat

U autoreproduktorů už žádné barevné značení není.
Autoreproduktory mají nejčastěji připojení přes různě široké fastony, z nichž ten širší bývá zpravidla +.
Bývá to na pásku té svorkovnice reproduktoru i vyraženo, nejde-li o vyslovený šmejd.
V kabeláži se pak na minus reproduktoru a minus výstupu připojuje ten z vodičů, co má na sobě černý pásek.
Barvy vodičů v kabeláži vozů, nejsou bohužel sjednoceny a skoro každý výrobce si to dělá po svém.
Barvy na výstupech rádií, nebo uspořádání přívodů/vývodů na jedno- či dvoupatrovém IEC-eurokonektoru, striktně dodržovali jen renomovaní výrobci, jako Blaupunkt, Philips, Becker...
U Japonců je to každý pes jiná ves, někdy mají rozdílné konektory i různé modely téhož výrobce. U Pioneeru, Kenwoodu a Sony je to skoro pravidlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
axe205



Založen: Oct 22, 2020
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: so červenec 31 2021, 19:27    Předmět: Citovat

Asi jsem se špatně vyjádřil. Repro jsou Hertz Cento, u nich je i symbol + u hrubšího konektoru. Tam problém nemám. Potíž je v tom, že červený a černý kabel z repro potřebuji napájet na kontakty vyvedené z konektoru, do kterého se teprve nacvakne z druhé strany kabel, co vede ze dveří. Tam už asi označení + vím, ale pokud konektor zacvaknu, na druhé straně už nejsem schopen okem zjistit, kde to plus vychází.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5103
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: so červenec 31 2021, 19:34    Předmět: Citovat

Tak to zjisti ohmmetrem, když to nejde okem.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiloPS3



Založen: Aug 07, 2010
Příspěvky: 262

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 10:17    Předmět: Citovat

podle sluchu to poznas ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4207
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 10:47    Předmět: Citovat

nebo tužkovou baterií připojit na okamžik a sledovat jestli jde repro ven nebo dovnitř
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 10:59    Předmět: Citovat

ked uz nevies odmerat vodivost multimetrom...
ja som kedisy fazoval repraky v starej skodovke , samozrejme dorabane kable , neoznacene. Pustil som si iba predne repro , ked som na jednom prehodil kable , okamzite som prisiel o basy, tak som vedel ze to bolo zapojene spravne predtym. potom som si dal iba pravu stranu , prehodil som kable na zadnom pravom repraku a podla toho kde boli silnejsie basy , tak to bolo spravne. Potom uz len pustit iba zadne repro , a prehodenim kablov na lavom repraku zistit ktora poloha je spravna.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4914
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 11:41    Předmět: Citovat

A nieje jednoduchšie odpojiť káble z autorádia (dnes už je konektor snáď na každom rádiu), potom tie čo majú byť mínusy pre repro tam prepojiť kusom kábliku na kostru, a následne už iba multimetrom odmerať pri každom reproduktore ktorý kábel je spojený s kostrou a označiť si ho že to je mínus?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 3996
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 11:50    Předmět: Citovat

Já už roky používám dvě antiparalelně LEDky. Červená a zelená a baterku 9V. Mám je čtyři to když potřebuji z kontrolovat třeba serioparalelni zapojení repráků v podhledech sádrokartonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 13:28    Předmět: Citovat

Obávám se, že už tak tu radíme někomu, kdo sotva chápe, co mu tu chceme poradit, a ty ještě s antiparalelními LEDkami...
Ale má multimetr a PotPalo výše popsal možnost, při které ten multimetr poslouží velmi dobře.
Plus ani mínus tím nenaměříš, to už jsem napsal, ale ty potřebuješ určit, kam patří který drát. A tak to taky jde.
Ale málo zdůraznil, že konektor musí být bezpodmínečně vytažený z rádia, než ty "mínusy" začneš připojovat na kostru.
Až budeš to rádio zase zapínat, nesmí už žádný z výstupů žádným pólem být spojený s kostrou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ADUS46



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 17:23    Předmět: Citovat

Dobrý den,chci se zeptat jak je to s výškovými kalotami.Dostal jsem bedny jen s basovými reproduktory.Zakoupené kaloty nemají vývody označené.Děkuji za odpověď.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 18:07    Předmět: Citovat

Protože autorádia maji povětšinou můstkový konce, tak se propípáváním ničeho nedoměříš - jedině odpojit konektor od autorádia a propískat dráty od konektoru po svorky na repro.
Jinak - pokud jsi si jistej, jestli máš správný přívody a nevíš jen "polaritu", tak jeden reprák připoj libovolně, a druhý na zkoušku. Zavři se do auta a pusť něco, co hraje mono ( třeba Rádio Impuls, nebo jiný s vypnutým stereem). Při správné polaritě určíš pomyslný střed, odkud hraje hudba. Přepólovaný je zvuk nepříjemný na poslech a nejsi schopný určit střed. Repráky aspoň provizorně upevni při testech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 18:13    Předmět: Citovat

Ad kalota & všecky nízko-výchylkové reproduktory, včetně tlakových dóz:

Opět pomůže třebas obyčejný Avomet, přepnutý na nejnižší ss rozsah.
Pokud se při opatrném zatlačení na kalotu, vychýlí ručka do stupnice vpravo, pak se na kladné svorce Avometu nachází i "kladná" svorka kaloty.
Stejně tak u lze postupovat středobasového reproduktoru.

U digitálního multimetru to lze vysledovat podle znaménka minus před údajem.

Červená tečka u tesláckých reproduktorů značila svorku, na které kladná polarita způsobí vychýlení k magnetickému systému, tedy "dovnitř".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund