Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15515 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út duben 06 2021, 21:56 Předmět: Kdy budete přezouvat?
Co je na tom nového? No přece jaro 2021.
Já to plánuji na příští týden, tento by to šlo až o víkendu, ale to nemám čas, budu ležet u televize a odpočívat.
Až po kúpe ďalších nových celoročných pneu, po niekoľkých rokoch ušetrených peňazí a zbytočných starostí Z rozprávok o potrebe takých aj onakých som už dávno vyrástol, rovnako ako aj mnoho iných Či si mal na mysli sandále namiesto bagandží
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31833 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 07 2021, 5:49 Předmět:
Tenhle tejden už to asi nestihnu, záleží na tom, jak bude mít čas na heveru můj dvorní mechoš. Takže asi až příští tejden, bo už mi od prosince svítí kontrolka opotřebovanýho obložení, takže zároveň s gumama půjdou na výměnu i přední desky, už mám i koupený náhradní, nečernivý ATE, abych nemusel furt omejvat letní hlíny od černýho brzdovýho prachu. Na těch dosavadních jsem natočil kolem 50 tkm, což je na tenhle druh docela dost (jsou měkčí než klasický "černý"). A o "celoročních" gumách jsem přestal uvažovat v tu chvíli, kdy jsem se vloni na jedněch docela propagovanejch na zkoušku svez - nebudu jim tady dělat reklamu, protože ve srovnání s mýma aktuálníma letníma Vredestein Sportrac 5 stály vysloveně za h0vn0, ale byla to původem dojčská značka - tam kde moje holandský Vredesteiny v zatáčce sice vyly jak smečka šakalů, ale držely stopu, mi ty "celoročky" beznadějně "ulítly pod zadkem" v nedotáčivým smyku a nebejt to na volným placu, z normální zatáčky na silnici bych vylít jak Trepifajxl do pole ... A podotýkám, to druhý auto byl taky room a taky na 195/55 R15, takže až na výkon podmínky srovnatelný (ten druhej byla "haťapka" 51kW, ale na jízdní vlastnosti a chování celýho auta v zatáčce ten menší výkon nemá vliv). A bylo to na asfaltu, za sucha, teplota kolem 20-22°C, pod mrakem, takže žádný ujetí na vlhku nebo mazání gumy na horkým asfaltu - doslova málem ideální podmínky co se tejče adheze. Takže za mne CELOROČKY ROZHODNĚ NE!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15515 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st duben 07 2021, 6:49 Předmět:
Za mě celoroční taky ne, ale zase nevidím důvod, proč by je někdo nemohl používat. Bydlet v paneláku a nemít kam dát tu sadu gum, co na nich zrovna nebudu jezdit, tak si pořídím ty celoroční určitě. Teď musím trochu čistit okolí pneumatik, jak jsem se díval na podzim, takže to nebude za chvilku. Obvykle by to bylo tak na půl hodinky, ale tomu krámu bude už 10 let, tak si zaslouží už i nějakou péči.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st duben 07 2021, 8:24 Předmět:
Měsíc přezuto . Nač hoblovat zimáky po suchém asfaltu . O "kvalitách" zimáků je popsáno mnoho stránek . Když jsou na cestě sračky , tak jsou stejně na hovno , no řekl bych tak 5x za celou zimu jsem snad využil vlastností zimáků .
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: st duben 07 2021, 8:24 Předmět:
Já jsem se rozhodl, že si seženu druhé ráfky, abych jen přehazoval, případně nechal dovyvážit (mám teď obuté zimní, na zadních kolech jsou gumy už jen na dojetí). Letní mám v garáži na volno).
Ale v než něco koupím, tak musím najít velký techničák - vůbec nevím, jestli tam mám zapsané liťáky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st duben 07 2021, 8:26 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...už mám i koupený náhradní, nečernivý ATE, abych nemusel furt omejvat letní hlíny od černýho brzdovýho prachu.
Možná trochu neznatelně budou míň špinit ale radši od toho nic nečekej. Tyhle nešpinivý desky bejvaj tvrdý a pískaj s nima brzdy a žerou kotouče a litinovej prach ti to stejně zmatlá. Osobně na svoje auto kupuju tu nejhorší polskou spečenou tmu(dobře odváděj teplo), protože to dělá dobře kotoučům a brzdí to stejně jako s jinejma značkovejma deskama. To, že mi to zasviní plecháče, mi nevadí. To jsem vypozoroval praxí, za ujetejch něco málo přes půl milionu km na různejch autech.
Ekkare, na čištění hliníkových disků ti doporučuju zakoupit toto: https://1url.cz/dKrWJ Je to odporně, po čpavku a po žumpě páchnoucí polotekutá srágora, která si poradí i se zapečeným prachem na discích. Normálně jsem nevěřil, že tu přilnutou špínu to odstraní. Na to, že je to polský, to funguje skvěle. Vyzkoušej to. Přípravek na autě nic nepoškodí a nerozleptá, mám to vyzkoušený.
Kola si přehodim koncem dubna, nebo začátkem května. To je skoro jistota, že mě nepřekvapí sníh, respektive nenapadne tolik sněhu aby se udržel na silnici.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8976 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st duben 07 2021, 9:47 Předmět:
Já už přezouvat nebudu, teď jsou tam desetiletý zimáky, který do další zimy dojedu a pak nasadím celoroční. 90% jízd jezdím jen po Brně, najedu tak 7500 km ročně, to se mi fakt nevyplatí dvakrát za rok přezouvat. Když vezmu, co jsem nastrkal za tu dobu do pneuservisu a hlavně ty prachy za úschovnu pneumatik, tak si můžu dovolit kupovat nový celoroční klidně každý čtyři roky, a ještě mě to vyjde levněji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31833 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 07 2021, 13:52 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Já jsem se rozhodl, že si seženu druhé ráfky...
...
Ale v než něco koupím, tak musím najít velký techničák - vůbec nevím, jestli tam mám zapsané liťáky.
To přeci vůbec není potřeba, stačí koupit stejnej rozměr, jako máš plecháče - příklad 6J-15 ET-43 (nemusí to bejt zrovna tahle kombinace), kde 6J je šířka ráfku v palcích měřená mezi patkama ráfku a tvar samotný patky a číslo za pomlčkou je průměr ráfku taky v palcích. Číselná hodnota za písmenama "ET" znamená rozdíl v mm mezi středovou rovinou proloženou běhounem gumy a plochou disku určenou pro dosednutí na náboj - vyšší hodnota v tomhle případě znamená kolo víc "utopený" do podběhu. Pokud dodržíš tyhle rozměry a kola budou mít i stejnou rozteč děr pro šrouby jako máš na plechách, chabí už jen aby byly ofiko homologovaný od výrobce pro provoz (některý ráfky jsou určený jen pro sportovní/závodní používání a nemají homologaci pro běžnej provoz = nutno požadovat potvrzení od prodejce nebo výrobce při nákupu) - a nebude ti nikdo moct říct ani popel.
Sandal napsal(a):
EKKAR napsal(a):
...už mám i koupený náhradní, nečernivý ATE, abych nemusel furt omejvat letní hlíny od černýho brzdovýho prachu.
Možná trochu neznatelně budou míň špinit ale radši od toho nic nečekej. Tyhle nešpinivý desky bejvaj tvrdý a pískaj s nima brzdy a žerou kotouče a litinovej prach ti to stejně zmatlá. ...
Neboj, jednu sadu "černejch" už jsem odjezdil a následovala na doporučení známýho právě druhá UŽ NEČERNIVÁ od ATE - a ta se právě bude měnit. A rozhodně každýmu, kdo používá "hlíny" můžu doporučit pro běžnej provoz koupit tyhlety dražší nečernivý desky, protože kola stačí umejt 2x do roka a ne každej měsíc, jako s původní černotou - a že i ta byla solidní značka (Ferrodo). Ten rozdíl, kdy s deskama Ferrodo přední kola vypadaly tejden po umytí jako by projely acetylénovým plamenem bez kyslíku na rozdíl od čisťoučkejch zadních (mám kotouče vepředu a vzadu bubny) a po nasazení ATE nebyl po celý léto v čistotě mezi předníma a zadníma kolama prakticky žádnej rozdíl, ten opravdu stojí za to. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31833 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 07 2021, 14:57 Předmět:
Je úplně F.U.C.K., kde se lisuje - otázkou je kontrola dodržení výrobního postupu, kvality materiálu na vstupu i hotový produkce na výstupu a pak může i sebekvalitnější značku mačkat v lisu třeba cvičená vopice na dvoře zoologický zahrady. To, že někdo chce za každou cenu ušetřit a koupí si za čtvrtinovou cenu lisovaný h0vn0 "značky" Starline, pak pro dotyčnýho může znamenat klidně i doživotní následky nejenom na svým zdraví, ale taky na finanční situaci, kdy podobnýmu šetřílkovi nebude stačit vlastní "spořivá" povinná pojistka na zaplacení náhrad za způsobený škody a on bude doplácet odškodný ze svý kapsy. Na gumách, brzdách a vůbec na podvozkovejch dílech auta nikdy šetřit nehodlám, mnohokrát jsem na vlastní bulvy viděl, jak to s takovýma "šetřílkama" dopadlo ne v normálním provozu, ale v krizový situaci, ve který by mě moje (podle někoho zbytečně předražený) součásti doslova podržely, když neřeknu rovnou vytáhly z hrozícího průseru. Když se to začne opravdu srát a jedno čí vinou, je každej ubranej půlmetr z brzdný dráhy a každej centimetr zamezenýho nežádoucího vybočení ceněnej víc než obohacenej uran - protože tam jde minimálně o zdraví, pokud ne rovnou o kejháky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.