Zaslal: st březen 31 2021, 10:28 Předmět: citroen, kód motoru HDZ, identifikace hadice, elektroventilu
nevíte někdo prosím k čemu přesně je hadička kterou jsem vyznačil na fotce? Nahoře je připojena zezadu do vstřikovací hlavy, před motorem je připojena na nějaký elektricky ovládaný ventil/filtr (nevím co to přesně je - druhá fotka, vede do toho 2pin konektor). Ale zjistil jsem že druhý konec té hadičky který pokračuje za tím ventilem/filtrem není nikam připojen (je dost pravděpodobný že to že to není nikam připojeno je "úprava" předchozího majitele). To je nějaké odvětrání paliva, nebo co to může být?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st březen 31 2021, 10:52 Předmět:
Asi je to odvětrání nádrže, takže pokud je motor demontovaný, je to odpojené od trubky odvětrání k nádrži. Toto by měl být ten ventil: https://www.trodo.com/breather-valve-fuel-tank-maxgear-18-0521 _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
určitě to souvisí s palivem, protože z té části hadičky která vede k motoru je cítit benzin, zajímalo by mě kam byl ten volný konec připojen původně a na základě čeho je ovládán ten ventil na hadičce
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st březen 31 2021, 10:58 Předmět:
Jestli to má nádobku s aktivním uhlím na pohlcování výparů z nádrže při parkování, tak se nejspíš ventil otevírá při běhu motoru, kdy jdou výpary rovnou do sání, nádržka s aktivním uhlím se za běhu motoru regeneruje - proplachuje čistým vzduchem. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 31 2021, 12:51 Předmět:
Přesně, je to k tomu systému likvidace benzínovejch par. Slouží to hlavně k tomu, aby se páry paliva z nádrže neuvolňovaly do okolí, ale zachytily se v pórovitým aktivním uhlí v nádobce, odkud je podtlak při chodu motoru vytáhne a spálí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
myslel jsem si že to bude něco takovýho, takže teoreticky ničemu nevadí že ta hadička za ventilem nikam nevede (protože nádobku z uhlím jsem nikde nenašel
(jen bych asi očekával že odvětrání bude napojené přímo z nádrže a né až někde v motoru ze vstřikovací jednotky)
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st březen 31 2021, 13:07 Předmět:
Hadice odvětrání samozřejmě od nádrže vede do motorového prostoru, kde je na to potom napojený ten systém pohlcování výparů a všechno je to zavedeno do sání, aby výpary prošly spalovacím procesem. Jestli nemáš zapojený ten konektor ventilu, tak je ventil pravděpodobě stejně zavřený a tudíž je to celé neaktivní. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 31 2021, 13:45 Předmět:
sr71 napsal(a):
myslel jsem si že to bude něco takovýho, takže teoreticky ničemu nevadí že ta hadička za ventilem nikam nevede (protože nádobku z uhlím jsem nikde nenašel
(jen bych asi očekával že odvětrání bude napojené přímo z nádrže a né až někde v motoru ze vstřikovací jednotky)
Hlavně si to dej do pořádku, nebo nech dát do pořádku - za tyhle závady se vyhazuje z STK. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st březen 31 2021, 13:50 Předmět:
Pokud v motorovém prostoru viditelně neplandají nikam nevedoucí hadice, nejsou nezapojené konektory, viditelně nechybí díly a nesmrdí z toho benzín na 100 honů, tak celou chybějící regeneraci výparů s vysokou pravděpodobností na stk vůbec nikdo nezaznamená. Tím samozřejmě netvrdím, že se to má nechat, jak je, ale na STK zkoumají, jestli to brzdí, svítí, nemá vakly v podvozku, není na mraky sežrané korozí, neteče z toho jak z olejničky a jinak jen provedou zběžnou vizuální kontrolu motorového prostoru. Oni nemohou do detailu vědět, jak to v kterém motorovém prostoru má vypadat. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 31 2021, 15:51 Předmět:
Vono taky záleží na autě, jak pokročilou diagnostiku stavu palivovýho systému v sobě má - starší auta na tohle kašlou, modernější už hlídají i provozní pozici toho ventilu (měří odběr špulkou) a když je něco jak bejt nemá, vyhazujou chybovej kód - na základě kterýho tě vyhoděj ze stanice měření emisí. Teď na fleku si nevybavím, jestli mají bejt všecky ty kódy v "0" nebo v "1", ale odlišnost od ostatních prostě znamená chybu v systému řízení motoru a jako takovou ji buď musíš mít vymazanou, jenže tahle se po novým startu objevuje znovu = i proto po tobě na emisní kontrole mají podle předpisu chtít, abys zhasnul motor, oni si připojí OBDE meziksicht a pak se má motor znovu nastartovat. Tím se má eliminovat stav, kdy někdo přijede na STK/emise a čerstvě před změřením smaže z registru závad pomocí diagnostiky všecko co tam "nemá bejt" - při každým zapnutí zapalování se ta paměť vážnějších závad obnovuje a načítá se znovu, takže vymazání diagnostikou by nemělo mít oučinek. To, že na mnoha STK před měřením emisí ve spoustě případů to chcípnutí a restart nedělají je další věc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6569 Bydliště: Praha
Zaslal: st březen 31 2021, 15:56 Předmět:
I s těmi závadami na emisích je to takové všelijaké. Když jsem byl naposled na emisích, tak se vše zdálo OK, kontrolka motoru nesvítila. V závadách ale bylo zapsáno cosi, co po nahlédnutí do seznamu závad, co měli na emisích byla chyba zážehu na třetím válci. Tak jsme se tomu u dieselu s technikem trochu podivili, kouřivost byla OK a no problem, emisemi jsem prošel. Až následně jsem zjistil, že to byl spálený žhavič. U jiného auta jim to zase nešlo diagnostikou vůbec načíst, kontrolka nesvítila, emise OK, tak jsem taky prošel. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.