Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak by šlo nahradit klasický mechanický přepínač 6pin za tlačítko + nějaké jakoby ,,bezcívkové relé" Je to pro elektropohon ruční brzdy OA, je to úprava pro invalidu to znamená že OA má klasickou ruční brzdu kde je místo páky servomotor + koncové spínače. Přepnu zatahne, přepnu povolí. Sehnal jsem originál tlačítko do přístrojovky ale je to jen tlačítko. Pokud by to šlo tak bych rád měl jen to tlačítko (má i podsvícený symbol který je možno použít jako kontrolku) jeden stisk to zatahne a opětovný stisk povolí. Klasic. relé drží proud tak že ho nemůžu použít, potřebuji
dát jen impuls pro překlopení a zase impuls pro překlopení zpět. Předem děkuji za nápady, není to životně důležité ale bylo by to fain.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt březen 25 2021, 18:56 Předmět:
Jako sorry, ale něco se na tom posere a za jízdy se Ti zatáhne ručka, nebo se naopak odbrzdí. Spíš vymysli, jak do toho narvat něco jako isostat.
Jinak nevím, proč to chceš bez napájení - místo relé tam bude BKO s MOSFETem a žrát to bude v klidu jen pár mA. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: čt březen 25 2021, 19:08 Předmět:
Vřele nedoporučuji se do čehokoli takového pouštět, i pokud bude vše dobře a bezproblémově funkčně udělané, tak např. v případě nehody, kdy bude dotyčný poškozený, pokud na to pojišťovna přijde, tak klidně odmítne plnit pro nedovolenou úpravu. V případě, že by dotyčný nehodu zavinil, tak se zase může dostat ze stejného důvodu do pozice, že ač platí povinné ručení, pojišťovna odmítne plnit a vše zaplatí on. Brzda je jistě osazená servem někým, kdo na to má veškerou byrokracii podchycenou a nic bych na tom neměnil. Čistě technicky, pokud je přístup ke koncovým spínačům, tak to samozřejmě udělat jde, dvě relé s kontakty na přidržení do výpadku napájení vypnutím koncáku a s kontakty na vzájemnou blokaci, samozřejmě plus silové kontakty. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Ta ele. ručka je originál přestavba Dánského úpravce který se specializuje na předělávky vozidel pro inva., (el.dveře, rampy, ovládání apod) chtěl jsem jen vyměnit ten obyč přepínač za originální tlačítko které tam pasuje do okýnka v řadě ostatních.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt březen 25 2021, 20:00 Předmět:
Přidávám se. Pojišťovna jako první jde po brzdách a hned potom po různých tuningových úpravách.
Čemu vlastně vadí obyčejný mechanický přepínač? Nestačilo by ho jen šikovně přemístit jinam?
Můj známý tak pohořel při nehodě, kdy ho individuálně montovaná sada centrálu zamkla v autě a blokla se.
Než to hasiči nějak vypáčili, tak málem vykrvácel, ještě k tomu poraněnej airbagem.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2945 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá březen 26 2021, 21:48 Předmět:
Croz134 napsal(a):
Chyba lávky stačilo vynechat že je to do auta
Bezhlavo tuningovať si môžeš napr. splachovanie na WC aj za pomoci Arduina (čo je modla Tvojho veku) a vytretie prdele uskutočniť aplikáciou cez mobil. Ale tam, kde ide o bezpečnosť, tak nemôžeš meniť zariadenie inak, ako bolo certifikované. Maximálne mu tam môžeš prirobiť blikajúcu LEDku.....
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: po březen 29 2021, 4:55 Předmět:
To co potrebujes sa vola impulzne alebo krokove relé. Prve stlacenie zapne, druhe vypne a tak dokola. Hlavne nad tym dobre popremyslaj aby sa ti to niekedy naozaj samovolne nezabrzdilo alebo opacne.
To co potrebujes sa vola impulzne alebo krokove relé. Prve stlacenie zapne, druhe vypne a tak dokola. Hlavne nad tym dobre popremyslaj aby sa ti to niekedy naozaj samovolne nezabrzdilo alebo opacne.
Ano je to přesně tak nebo taky jinak paměťové relé, konkretně MR-42. Už to mám hotové a funguje to bezvadně. Relé si pamatuje poslední polohu ale bez napětí se vrací na výchozí nastavení, po připojení k elek. začne tam kde skončilo, což se dá prakticky využít. Mám to zapojené tak že bez proudu (tak že nebere z baterky) je kontakt zabržděno (něco jako je u náklaďáku bez vzduchu) po zapnutí klíčku se relé aktivuje a přepne na druhou polohu a odbrzdí, protože je to automat startuje jen v poloze P zajištěno a sešlápnutým brz. pedálem tak že se to nerozjede ani když to je z kopce. Pokud chci zabrzdit s běžícím motorem stisknu tlačítko a můžu vystoupit aniž by se vozidlo rozjelo, opětovným stiskem se zase odbrzdí. Po zastavení a vypnutí klíčku se brzda zase automaticky zatáhne, bez následného odběru z baterky.Moc díky za pomoc.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.