Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: pá říjen 23 2020, 2:33 Předmět:
EKKAR napsal(a):
U starejch baterek se vylejvání předpokládalo. Vyřešený to bylo tak, že po stranách bloku elektrod byla v boční stěně učuněná mělká ale široká drážka, ...
O tom sice nevím, ale nebudu se hádat, "asfaltovou" baterku jsem měl jen jednu. Nakonec jsem do ní i vlezl, ale jestli tam byla drážka jsem fakt nezkoumal. Ovšem v dnešních baterkách se kal na dně neusazuje (ze záporných elektrod toho moc nepadá), navíc je mezi deskami méně místa, takže i kladné, rozpadající se, jsou drženy pohromadě. Proto vylití elektrolytu u nich je mnohem bezpečnější, v podstatě se nemá co stát. Ale není pro to žádný důvod.
Dobrý den přeji, když je tady řeč o akumulátorech, tak bych se chtěl optat znalých, na co jsou ty 2 (předpokládám) zátky na akumulátoru co je na fotce.
DSCN1886.JPG
Komentář:
Velikost:
125.81 kB
Zobrazeno:
24 krát
_________________ Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so říjen 24 2020, 16:40 Předmět:
Jsou to zátky od článků, na baterii jich bude šest. Zbývající čtyři budou pod tou nálepkou. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Díky, teď jsem se koukal a je to tak, jdou nahmatat pod nálepkou.
Ještě bych se rád optal na to, když mě konzervátor v garáži dobíjí akumulátor na 13,9V tak není to moc? _________________ Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7087 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: so říjen 24 2020, 20:26 Předmět:
Ne. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so říjen 24 2020, 21:56 Předmět:
11 let? Ta už s exitem čeká na nejvhodnější okamžik. Tj. na noc, zimu a někde v tramtárii 200 km od domova _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: so říjen 24 2020, 22:56 Předmět:
To není u baterky taková zrada, kabely pomůžou, ale když Ti chcípne dobíjení, tak je to horší.
Zdechlou baterku jsem zažil na horách už 2x, zapalování v tramtárii 3x, dobíjení v tramtárii 2x, palivový čerpadlo v tramtárii 1x
Jen jednou to potřebovalo náhradní díl ze servisu.
To bylo ale všechno na Favoritu a Feldě, celkem asi za 500t km, servisní díl potřebovala akorát přerušená cívka čidla zapalování na Favoritu.
Ostatní "opravy" můžu popsat, ono když stojíš někde v prdeli ve 2 v noci a auto je chcíplý, tak si takový věci pamatuješ
Naposledy upravil danhard dne so říjen 24 2020, 23:05, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: so říjen 24 2020, 23:14 Předmět:
Srandovní byla třeba "oprava" palivového čerpadla.
Vytáhl jsem si z nádrže PETku benzínu a pak jsem si jí dal na střechu, přivázal k lyžinám a nechal samospádem kapat do karburátoru.
S tím jsem dojel asi 10km k pumpě a tam načepoval LPG, kterej jsem měl prázdej
Doma jsem koupil náhradní čerpadlo a dal ho tam, před tím jsem ale zjistil, že stačilo do něj klepnout kladivem a ono se chytlo.
Ale když jsem to v tramtárii spravoval, tak jsem ani nevěděl, kde je ? v nádrži.
Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17738 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne říjen 25 2020, 7:44 Předmět:
Já znám borce, kterej ve Špindlu v noci při -20, pod lampou veřejnýho osvětlení sundával u š120 hlavu motoru a vše kolem aby mohl namlátit zpět protimrazový zátky. To je tak, když někdo zapomene, že tam nemá dost hustej Fridex.
Bylo to na Novej rok za energetický krize 1979. Chtěl jsem ho odtáhnout domů ale nedal se. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31835 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 25 2020, 11:28 Předmět:
danhard napsal(a):
...Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.
Dobíjení dobíjení neznám, ale fintu s výměnou baterky z vozidla s funkčním dobíjením do vozidla se závadou a zpátky po dejme tomu hodině jízdy "ve vláčku" jsem uplatnil před pár lety na Buchlově - partička motorkářů i s holkama na tandemech tam řešila podobně kikslou jednu mašinu. Kdyby byli místní, bylo by houby zle - ale oni byli liberečáci. Takže jsem vytáhnul nejdřív měřák a když jsem zjistil, že ta mašina nedobíjí, tak jsem tu vytřískanou baterku nechal chvíli napojenou kabelama k Drobkovi - aby v mašině s funkčním dobíjením aspoň natočila motor, když svoji plně nabitou půjčil tomu nedobíjejícímu. Takhle doufám aspoň dojeli domů ... A ohledně závad na škodovkách - větší část popsanejch "přiznanejch" závad svědčí o naprostým nezájmu majitele/řidiče o auto a o naprostým vykvajznutí se na jakoukoliv starost o auto = závadě na baterce se dá předejít včasnou výměnou, protože stav těsně předcházející kleknutí baterky poměrně jednoznačně dávají znát dopředu, to samý platí o dobíjení - napnutí řemenu, stav kroužků a uhlíků nebo ložisek alťasu není žádnej problém prověřit a postarat se v předstihu o opravu, palivová pumpa se taky sama od sebe neposere, ale vysloveně jí škodí vyjíždění nádrže dosucha resp. skoro trvalý ježdění "na hladový voko", kdy si vinou přelejvání zbytku paliva po dně nádrže odstředivou silou v zatáčkách cucne vzduch častějc než by bylo zdrávo. To jde taky a bez keců "za šoférem". Jediný co se dá u fáčka/feliny přiznat jako blbá náhoda je přerušená snímací indukční cívečka v rozdělovači, ta se skutečně posere i sebepečlivějšímu majiteli. Všemu ostatnímu se dá z velký míry dalece předejít. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.