Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Napájení notebooku v autě (přejmenováno)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hatas



Založen: Oct 17, 2020
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 16:11    Předmět: Napájení notebooku v autě (přejmenováno) Citovat

Ahoj,
předem se omlouvám asi za stupidní dotaz

Mám v autě originál od VW takovouhle 2 polovou zásuvku

ale potřeboval bych tam občas narvat věci s klasickou zásuvkou 3 pól s kolíkem



Existuje na to nějaká přechodka, adaptér, redukce ? Nebo to vůbec není možné ?
Moc díky za každý tip !!

Vlákno přejmenováno na to, co v zadání chybělo. Řešení, které má smysl, a je bezpečné, je jinde.
Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 5994
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 16:36    Předmět: Citovat

Takový adaptér není přípustný - zásuvka umožňující připojení spotřebičů třídy I musí mít funkční ochranný kontakt. Žádná solidní firma to určitě nevyrábí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 17:00    Předmět: Citovat

Ale takový adaptár nesmí opustot auto!
Jestli ho použiješ jako úprodlužku do normální rozvodné sítěm koleduješ si o úraz nebo i jiný průseur, a to až po žalobu za obecné ohrožení, když se něco stane.
Jak to tu napsal Achab - takový adaptér není přípustný, a to ani v pojízdných prostředcích připojených na síť. Naproti tomu o měniči napájeném z palubní sítě vozidla nezávisle na rozvodné síti, pokud je mi známo, norma nic jednoznačného neříká.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 17:06    Předmět: Citovat

No, dostat pecku 230V v kovovým autě, to už musí stát za to. Neměly by v autě platit podobné pravidla jako třeba v koupelně?
Ten adaptěr je hodně blbý nápad.
Ovšem... Kdyby ten kolík pečlivě propojil s kostrou auta...?
Nebyl by to teda adaptér ale pevná instalace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 17:12    Předmět: Citovat

Popis té zásuvky a její provedení, hovoří za vše.
Prostě lze připojit pouze spotřebiče ve II tř. izolace a basta.
Nevím proč tam rvát něco na co to není stavěné.
Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 17:16    Předmět: Citovat

Tak třeba vrtačka je taky II. třída a nejde strčit do ploché zásuvky. Tady by ovšem překračovala dovolený příkon.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 17:20    Předmět: Citovat

Ftip je v tom, že v tom autě by to měl bejt PLOVOUCÍ MĚNIČ = těch 230V AC by mělo bejt kompletně galvanicky odizolovanejch od kostry auta. Pak by měla stačit zásuvka bez kolíku, navíc ten měnič je slaboučkej jak 5x louhovanej čaj, má jen 150W indikovanýho výkonu (viz první fotka tazatele), což je jen něco maličko nad 1A proudu - a to se v "síťařině" běžne netahá trojžílovým kabelem s PE svorkou ... Uvedená zásuvka v autě totiž určo není zamejšlená jako zdrojová pro nějaký vařiče, výkonný vrtačky a další spotřebiče běžně stavěný a používaný jako "třída I", ale je primárně zaměřená na nejrůznější malý spotřebiče "třídy II" = s dvojitou izolací už z výroby osazovaný přívodní šňůrou typu "vidlička" bez ochrannýho kontaktu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne so říjen 17 2020, 18:04, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hatas



Založen: Oct 17, 2020
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 17:51    Předmět: Citovat

jo děkuji, jestli tedy taková redukce neexistuje tak na to kašlu, já jen, že jsem tam chtěl zapojit nabíječku na laptop, která má u jednoho laptopu 65W a u dalšího 90W. Jenže to má ten zemnící kolík uprostřed tak jsem v pr... mám laptopy Dell, zajímavé, že staré typy adaptérů se dělaly jen i s tím dvoukolíkem, tenhle starý adaptér je stále kompatibilní s těmi novými laptopy ale už je dávno nemám...
Jako je mi jasný, že rychlovarnou konvici 1500W bych tam asi nezapojoval, takovej obrazek_cenzura zase nejsem Laughing ale říkal jsem si kdyby ten adaptér existoval tak přece jenom je hromada věcí do 230V, zároveň do 150W s tříkolíkem....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 18:12    Předmět: Citovat

Na laptopy je lepší = energeticky účinnější spáchat zvyšující měnič s výstupem 18-20V napájenej přímo z palubních 12V. Pravda, je problém s úplnou kompatibilitou, protože jednotlivý výrobci mají různý napájecí napětí i když používají stejnej počet článků v baterce NTB resp. taky s tím, že někdo (třeba "DY") má speciálně pospojovanej NTB a jeho napáječ a jiným napáječem ho nahradit nejde, protože spojovací kabel (a konektor) přenášejí nějakej extra špeciál signál mezi zdrojem a počítačem. Proč třeba po tomhle nejdou mezinárodní orgány, když už dokázaly výrobce mobilů přimět ke sjednocení napájecího i systémovýho konektoru na stejným typu na microUSB (a v dnešní době na USB type C), tak proč se taky neserou do vzájemný kompatibility napájení přenosnejch počítačů - bylo by to společensky daleko užitečnější, než cpát lidem takový voloviny, jako jsou dementní stop-start nebo naprosto debilní dotykový ovládání všeho možnýho i nemožnýho v autech ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 18:39    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Jak to tu napsal Achab - takový adaptér není přípustný

... ale hned se najde pitomec, kterej poradí jak ho vyrobit. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 19:10    Předmět: Citovat

Adaptery pre notebooky DELL sa robili dvoj aj trojpolove. Kupil by som originalny (tzn. pouzity) dvojpolovy a hotovo. Neoriginalne adaptery su vacsinou nebezpecne alebo aspon nespolahlive smejdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 19:13    Předmět: Citovat

Ano, pro notebook je energeticky výhodnější nabíječka se zvyšujícím měničem přímo na napětí, jaké notebook (laptop) potřebuje.
Třeba pro HP Pavillon a Compaq mnoha modelů, nebo pro HP Elite/Spectra/Split, stejně tak jsou pro Acer, Asus, Lenovo, Dell, Samsung, Sony, Toshiba... pohledej tady v nabíječkách pro notebooky do auta.
Odpadá ztráta převodem na síťové napětí, autobaterka bude zatížená podstatně méně a s bezpečností před úrazem síťovým napětím si nemusíš lámat hlavu.

Že v autě chceš napájet notebook, jsi měl napsat hned na začátku. Vlákno se mohlo jmenovat jinak (taky jsem ho přejmenoval) a mohli jsme si zase hromadu příspěvků ušetřit.

Tento příspěvek jsem přesunul, aby nerušil návaznost předchozí diskuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 19:22    Předmět: Citovat

Nelze nijak zaručit, že tato redukce nebude použita mimo auto. Jak myslíš, že bude výrobci takovéto redukce dle tvé rady, až to někoho zabije. Takovejhle návod bys vůbec neměl vypustit z huby!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2791
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 19:56    Předmět: Citovat

Redukci asi nekoupíme, ale dala by se udělat.
Jestli je ten výstup AC 230V oddělený od rozvodu 12V v autě a bude to použito jen pro jeden spotřebič, z hlediska bezpečnosti bych se toho moc nebál. Samozřejmě s tím, že by se to nemělo někde povalovat v garáži, aby to někdo nepoužil pro spotřebič třídy I v běžné zásuvce

Něco jiného je potenciál - pokud bude na výstupu měniče nějaký filtr zapojený proti "kostře auta", bude tam pro AC nějaký "lehce" vodivý kanál...
Podobné filtry mají i adaptéry po nabíjení notebooku

Už jsem se setkal s adaptérem, který měl třížilový přívod a přitom měl značku dvojité izolace.
V takovém případě tam není PE s ochrannou funkcí ale jednak kvůli EMC a pak také kvůli vyrovnání potenciálů při připojování např. USB, HDMI,... (ethernet ne, ten by měl být galvanicky oddělený)
Už jsem zažil odprásknutý USB port právě u Toshiby, kde měl napáječ dvoužilový přívod, asi se majiteli podařilo do mírně vyviklaného vstupu připojit tiskárnu poněkud nešťastně
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 20:07    Předmět: Citovat

Já bych to vyřešil jednoduše - aby se to nedalo z auta odnést a použít s nebezpečím jinde, napojil bych k té stávající 2-pólové zásuvce PARALELNĚ a bez zástrčky jinou, klasickou s kolíkem - třeba "prodlužkovou" pomocí kusu kabelu - a do ní bych zapojoval NTB. Nebo bych našel někde v kufru na tapecu místo, kam by se pro to dala umístit klasická 230V zásuvka "na zeď" - ale spíš v provedení "na panel" s víčkem než obyčejná pokojová. Ubastlit redukci s plochou vidličkou na jednom konci a s kulatou 3-pólovou zásuvkou na druhým je taky možný, ale její tvůrce pak musí bejt srozuměnej s tím, že jakákoliv škoda způsobená tím, že to někdo použije mimo vozidlo takzvaně "půjde za ním jako za výrobcem nepředpisovýho zařízení" - na rovinu přiznejme si, kolik z nás si někdy vyrobilo podobnou pomůcku, určenou výhradně pro naše vlastní soukromý použití v dílně, ale absolutně odporující všem předpisům propoužití v běžným světě - jednoduše proto, že jsme takovou věc teď hned potřebovali, nešlo to vyřešit jinak a dokázali jsme/dokážeme i nadále zajistit, aby takovou PRASEČINU nikdy nepoužil nikdo jinej ... ???
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund