Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Buzeni indukčky FABIE
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2684

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 12:26    Předmět: Buzeni indukčky FABIE Citovat

Indukční cívka FABIE (viz obr) má odpor primární cívky 370 ohmů. Budí se 12V nebo vyšším napětím?
Mezi VN výstupem (střed pro svíčku) a piny konektoru ani oplechováním jsem nenaměřil odpor. Byla vadná nebo má v zapojení sekundáru další prvky?



IndukcniCivka.png
 Komentář:
Indukční cívka z FABIE
 Velikost:  290.49 kB
 Zobrazeno:  53 krát

IndukcniCivka.png



_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne pá říjen 16 2020, 12:59, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12023
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 12:44    Předmět: Citovat

mrkni sem: https://youtu.be/Mkbk2CdARfw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 12:56    Předmět: Citovat

Má běžný napájení +12V a zem, plus tomu dostává na konektor řídící synchronizační signál z ŘJ motoru, kterej nahrazuje činnost rozdělovače = cívka "pálí" do svý svíce jen v ten moment, kdy by do ní švihalo vn z velký společný indukčky přes rozdělovač řízenej od vačkovýho hřídele. Tyhle "fajfkocífky" jsou pověstný tím, že čas od času naprosto bez vnějšího důvodu selhávají, takže nejlepší cestou je vozit si jednu novou v zásobě a v případě závady (chod motoru jen na 3/2 válce podle toho, jestli jde o ještě poctivej 4-válec, nebo už moderně zkriplovanou trojhrnkovou verzi) ji rovnou vyměnit. Cena za kus je kolem 1100-1200 českejch na pultě v prodejně ND. Je zajímavý, že třeba v haťapkách tenhle díl odchází daleko častějc, než ten samej typ v motorech s větším počtem válců ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2684

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 13:05    Předmět: Citovat

to OK1HGA: viděl jsem ho, mátlo mne "signál IGT od výrobce". Mol to být měnič napětí.

Primárem tedy teče pouhých 32 mA, a zanikající magnetické pole vytvoří na sekundáru až 25 kV.
Ten plechovej futrál cívky tvoří asi druhý pól sekundáru a musí se dotýkat kovového těla svíčky. Znovu podotýkám, nepovedlo se mi naměřit odpor sekundáru.

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 17:56    Předmět: Citovat

cievka bude elektronicka, tych 32mA je blbost , aj ten odpor. Mam doma na hranie elektronicku cievku , merakom tam nameras akurat diodovym testerom nejake diody. Ked ju vsak pripojis na 12V okamzite sa nabije (vyse 1A prud) a hodi iskru (tak chvilu cykluje vo vysokej frekvencii (nieco v kHz) a vypne asi nejaka ochrana). Dalsi pin je tam riadenie , je na nom 12V a 5mA , ak ho prizemnis (robil som to nadrzovku optoclenom) cievka hodi v tom momente iskru , uvolnis - nabije sa m prizemnis hodi iskru..... Ak ju nechas dlhsie navolno (nejake desiatky milisekund) tak sa opet rozcykluje , proste sa nabije asi ochrana ju vypne aby neprekrocila dovoleny prud.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
belkvl



Založen: Nov 01, 2007
Příspěvky: 267

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 20:10    Předmět: Citovat

mam vyzkouseny obycejny astabilni klopak z trandu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 20:44    Předmět: Citovat

V těhle jednojiskrových jednotkách je na primáru ochranná dioda, která zabraňuje zpětnému proudu do ŘJ. Ani bych se nedivil, že právě odchází hlavně ta dioda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
belkvl



Založen: Nov 01, 2007
Příspěvky: 267

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 20:48    Předmět: Citovat

obcas se tak prorazi az zacne az se spali spolecna pojistka pro rj a zapalovaci modul.... Alespon u hatapky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 21:16    Předmět: Citovat

Já mám na BXW tyhle "fajfkocífky" taky a "nevím o nich" = nedělají žádný problémy. Najeto 110tkm (zatím) - ale jsou i "nájezdníci" s údajem 300tkm nebo ještě víc na tachometru - s těmahle 4-válcema. Ani majitelé CBBG a dalších odvozenin koncernovejch 4-válců o objemu 1,4 a 1,6litru si nestěžujou. Naproti tomu "haťapkáři" obvykle vozí jednu v kufru čistě preventivně - potvrzeno několika zkušenějšíma uživatelema motorů s kódem AZQ, BME, AWY, BMD, BBM, BXV, BZG, CEVA, CGPA, CHTA, BBM, CHFA, CHFB, CJLA, CJLB, CGPB, CGPA nebo CHFA (všecko nejrůznější odvozeniny koncernovýho 3-válcovýho motoru 1,2HTP). Podle všeho jde o to, že na trojhrncích se hlava v prostoru pro tyhle zapalovací jednotky víc ohřívá, než na silnějších motorech ... takže jestli ta tazatelova inkriminovaná cífka dělá problémy a pochází z trojhrncovýho agregátu, bude nejjednodušší ji vyměnit a nezkoumat PROČ - jde o bohužel vrozenej problém týhle koncepce motorů.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 21:18    Předmět: Citovat

belkvl: To jo, no. Ještě že jsou řídící jednotky a ostatní elektronika v autě poměrně blbuvzdorný a vydržej takový šlehy že se radši přepálí pojistka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
belkvl



Založen: Nov 01, 2007
Příspěvky: 267

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 7:57    Předmět: Citovat

Prepali a za jizdy ti chcipne motor + zhasne kontrolka motoru... Chybi pak napajeni ridici jednotky motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2684

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 10:45    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
... Ked ju vsak pripojis na 12V okamzite sa nabije (vyse 1A prud) a hodi iskru (tak chvilu cykluje vo vysokej frekvencii (nieco v kHz) a vypne asi nejaka ochrana). Dalsi pin je tam riadenie , je na nom 12V a 5mA , ak ho prizemnis (robil som to nadrzovku optoclenom) cievka hodi v tom momente iskru , uvolnis - nabije sa m prizemnis hodi iskru.


Na videu od ok1hga je nakreslena jako třídrátový blok. Sedí to číslování? Z tvého popisu soudím, že musím přivést napájení na 1 a pulzně přizemňovat řídicí IGT signál na 3 ke 4 GND.



IndukcniCivka-zapojeni.png
 Komentář:
Zapojeni inducky FABIA
 Velikost:  257.82 kB
 Zobrazeno:  77 krát

IndukcniCivka-zapojeni.png



_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 13:06    Předmět: Citovat

z mojho popisu iba vypiva ze takto sa riadi inducka ktoru mam ja (nieje rovnaka ako ta tvoja) - nasiel som si to na nete.
myslim ze ani v tvojom pripade nebude problem najst na nete zapojenie prave tvojej inducky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
belkvl



Založen: Nov 01, 2007
Příspěvky: 267

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 15:36    Předmět: Citovat

z schematu najdes akorad co na jaky pin jde.. U modulu z hatapky staci impulz obdelniku o napeti 5V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2684

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 14:50    Předmět: Citovat

Našel jsem v servis manuálu zapojení. 1 GND, 2 GND HV, 3 +12V, 4 IGT. Ověřil jsem měřením na motoru. Zapojil, přivedl kladné pulzy +4V a později +12V (přes PNP) 36 Hz z MKO se střídou 1:1 a zatím nic. Indukčka v motoru funguje.
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne po listopad 23 2020, 22:53, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund