Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Menic 12V-230V HQ Power PSI150B - konektor, poistka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33755
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 20:04    Předmět: Menic 12V-230V HQ Power PSI150B - konektor, poistka Citovat

Dostal som vraj pokazeny menic do auta (12V) na 230V - HQ Power (Velleman) PSI150B. Normalne funguje...

Ale konektor do autozapalovaca je odrezany - bolo to pevne namontovane v aute. V konektore mala byt aj poistka - niekde som nasiel, ze 15A. Otazne je, ktory konektor tych 15A vydrzi (a zaroven ma aj poistku)? V GME maju 4 druhy a tipujem, ze z nich ziadny (jeden ma 5A poistku, jeden nezmamu hodnotu, ostatne bez poistky).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8964
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 20:12    Předmět: Citovat

15 A nevydrží žádnej, ty přechoďáky jsou vážně velký a rozehřejou vše. I na 6 A jsem měl problém s přehříváním, nakonec jsem musel dovnitř naletovat měděnou licnu, kterou jsem spojil tu čepičku s kabelem. Samotná ocelová pružina je spíš topný těleso, než vodič. Ta kvalita zapalovačových konektorů je úděsná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33755
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 21:50    Předmět: Citovat

V TME som nasiel nejake vidlice na 16A, tak skusim kupit nejaky s poistkou. Pripadne ho upravim podla tvojej rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2020, 21:56    Předmět: Citovat

Tento by mohl vydržet větší proudy. Zatim jsem ho nepoužil, ale vnitřek vypadá bytelně a jde namontovat 2,5ka vodič.


Screenshot_14.png
 Komentář:
 Velikost:  123.71 kB
 Zobrazeno:  108 krát

Screenshot_14.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thales



Založen: Nov 26, 2006
Příspěvky: 1163
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2020, 19:39    Předmět: Citovat

Já bych spíš potřeboval nějakou festovní autozásuvku. Vybral jsem v TME nějakou dražší na 20A s tím, že těch 10A (na které to chci reálně) by to mohlo vydržet, ale to co přišlo je jen taková hračka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 7:05    Předmět: Citovat

Musí to bejt opravdu zapalovačová zásuvka? Použít třeba modelářský konektory by nešlo? Např. XT90 má zvádnout 40A. https://www.tme.eu/cz/katalog/konektory-dc_112990/p,amass_1260/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 11:30    Předmět: Citovat

Na vyšší proudy spíš tohle. Není to tak vzhledné jako autozásuvka, ale 20A to dá spolehlivě.


4558JB001933011.jpg
 Komentář:
 Velikost:  56.59 kB
 Zobrazeno:  69 krát

4558JB001933011.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thales



Založen: Nov 26, 2006
Příspěvky: 1163
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 11:57    Předmět: Citovat

Já bych si to sám nevybral, ale připojované zařízení je v záruce a je tam napevno autokonektor. Nedá se to rozebrat, dát tam něco jiného a při případné reklamaci to vrátit. Logicky tudíž musí být protikus opět autozásuvka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 13:11    Předmět: Citovat

Ten Procar sice působí jakože bytelně, ale ta pouhá dvě boční, niklovaná péra trvalých 16A prostě nepřenesou.
Se špičkou je to skoro totéž - tohle vypadá, jako polotovar ze 6,3 jacku a zase je to niklovaný.
Neměla by to být špička, ale naopak rovná "tupá" plocha se silným perem, aby byla přenosová plocha pro proud co největší.

Zachránil jsem kabel od staršího, zadřeného autokompresoru. Má ještě "poctivou" vidlici, co má boční pera čtyři, jsou fosforbronzová, kolík je měděný, s rovným koncem a pružinou neprochází proud, jako u jiných sračkových druhů, pro různý nabíječky mobilů.
Uvnitř sice není pojistka, vše se pohodlně na tu měď a fb letuje.
Protože původní dvojlinka z kartáčových pramenů, byla 2x4mm2, tak jsem celý kabel i s konektorem použil k 300W měniči, co s sebou občas vozívám na venkovní akce, kde je riziko, že spadne síť.
Ale pravda, přívod k zásuvce v autě mám předělaný taky na 4mm2, původní byl 1,3mm2 a mám tam teď 30A pojistku.
Zástrčka je po hodině odběru asi 100W výkonu měniče, s občasnými špičkami do 250W jenom vlažná, nejspíš to bude způsobené přechoďákem uvnitř té zásuvky, jejíž vnitřní plech je pozinkovaný.

IMHO není autozásuvka vůbec konstruovaná na takové odběry.
A když, tak jen krátkodobé, zapalovač cigaret bere okolo 10-12A a minikompresory taky do 10A, při běžných 200-250kPa, nebo foukání hraček pro děcka Very Happy
Jestli by nebylo lepší, na odběry takových proudů zřídit nenápadnou extra zásuvku, co je na tohle stavěná.
Originál Neutrik Speakon je přímo zkonstruovaný na 35A/kontakt a nejběžnější typ je čtyřpólový - dá se to tudíž "ztuplovat". Nelze ho s ničím běžným zaměnit.

Uvažoval jsem pro své auto původně o tom Speakonu. Mám ještě jeden výkonnější, 500W měnič, ale bohužel zvítězila lenost. Takže ten výkonnější připojuju přímo k aku, kleštičkami s Cu čelistmi, jako mají lepší startovací kabely.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 17:10    Předmět: Citovat

U těch autokonektorů/zapalovačů je největší problém v tom, že opravdu nejsou zkoušený na dlouhodobej odběr - zapalovač sice sám o sobě bere cca 20A, ale trvá mu to asi 10-15 vteřin maximálně - a to je jeho zásuvka vyfutrovaná keramikou proti žáru. Obyčejný autozásuvky mají sice psáno až 20A každá, ale když k jejich připojení použije výrobce auta licnu s průřezem vodičový žíly menším jak 1mm² Cu - a ta zásuvka je umístěná na stěně kufru, neboli od baterky vpředu u motoru až k samotný zásuvce jsou v cestě proudu sečtený přechodový odpory baterkový svorky, pojistkovýho soklu, bratru 5 metrů "drátu" vyrobenýho zastříknutím pár možná měděnejch zpíčichlupů do izolace plus samotná ta zásuvka, která zjevně moc důvěry nevzbuzuje, asi si každej soudnej automobilista pořídí to co Leoš - nějakej pořádnej kabel s kleštěma přímo na baterku a případně i s konstrukčně ověřenou zásuvkou na konci ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Thales



Založen: Nov 26, 2006
Příspěvky: 1163
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 22:46    Předmět: Citovat

Však tak to bylo plánované - že se bude kleštinama ta zásuvka připojovat přímo na aku. Na fotkách vypadala slušně, za tu cenu jsem čekal také něco slušného, ale nakonec z toho vede lanko cca 1mm2 a nejde vyměnit.. Že jsou ty autozásuvky na houby obecně konstrukčně je mi jasné, ale jediná možnost je vzdát se záruky a to si tady v tom případě nelajsnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33755
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne říjen 18 2020, 23:14    Předmět: Citovat

Zozen si na vrakovisku zapalovac z nejakeho auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33755
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 12:49    Předmět: Citovat

Nakoniec som kupil PRO CAR 67722010 z TME (vyzera ako na obrazku od Milan_F) . Je tam 16A poistka, ma to certifikat TUV. Namiesto tenkej pruziny je tam siroky pruzny kontakt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33755
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so prosinec 05 2020, 18:01    Předmět: Citovat

Konektor je super, pevne plasty, velke a hrube kontakty. Kupil som k tomu aj priechodku na kabel, ale je to urcene na mensie prierezy. Narvat do nej kabel z menica bol dost velky problem, ale nakoniec sa to podarilo.

A teraz som zistil, preco menic vyradili - je vadny vypinac. Obcas ma velky prechodovy odpor, vtedy menic nejde. Pritom je zapojeny rozumne - nespina napajanie, ale nejaky signal, ktory zapina menic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund