Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 25 2020, 17:29 Předmět:
kutilmil napsal(a):
Ty si už ekkare videl "hluboko zasazený pražec? Ja teda ešte nie. Jedine že by tých 20 cm bolo pre teba hlboko.
Hluboko zasazenej pražec je celou svojí vejškou = celá boční plocha je opřená o štěrk. A už jsem viděl spoustu míst na tratích, kde se vinou postupnýho zasírání kolejovýho lože a zatížení trati právě koleje i s pražcema postupně vynořovaly ze štěrku a tím jasně klesalo ukotvení kolejovýho pásu ve svršku. Na vytíženějších tratích obvykle 1x za rok až dva, na vedlejších třeba 1x za 5 let a tady kolem Třebový klidně i 2x ročně následuje průjezd čisticího vlaku, kterej kolejový lože při svým průjezdu vybagruje, štěrk přesejtuje, "výzisk" neboli bordel vysype do podlouhlýho "hrůbku" podél kolejí (nebo po pasovce odveze na vagóny na konci soupravy) a čistej štěrk doplněnej novým nasype zpátky pod kolejovej pás - načež projede šramovačka s podbíječkou v jednom a koleje finálně podbije zpátky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt červen 25 2020, 17:55 Předmět:
Na tom obrázku z NZ jsou potrhaný pražce. Jestli ta fotka není fejk, tak to je síla docela. Při tuzemských rozpětích teplot to myslím není tak dramatické.
Nemyslím si, že by byli na dráze úplní hňupi - že by svařili termitem kolejnice a na chování výsledku se vykašlali. Ale pár zpráv o vykolejení, vlivem vysokých teplot, už proběhlo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 25 2020, 17:59 Předmět:
Leošu, je tam titulek "After a Earthquake" - což je i bež Ujcoghůghltranslátoru pochopitelný jako "po zemětřesení". Samotnej Pupenec by ty koleje takhle zdeformovat nedokázal - tohle byl geologickej posun podél zlomu v pevninský kůře, bohužel zrovna napříč přes trať. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7559 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 25 2020, 18:00 Předmět:
sinclair napsal(a):
Ale pár zpráv o vykolejení, vlivem vysokých teplot, už proběhlo.
Co vím, tak naposledy někdy v 90. letech; to se bezstyková kolej ještě nepoužívala. Koridory (kde se tohle převážně používá) existovaly jen na papíře. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 25 2020, 18:09 Předmět:
Ale ale ale, v 90. letech se ještě nevařily koleje "termitištěm", no to je mi novinka ... Když tuhle metodu vynalezli už Skopčáci těsně před WW II a uplatňovali ji už během války v rámci zrychlenýho válečnýho pokládání kolejí a svařovaný kolejový pásy se u nás minimálně na "Hlavním tahu" Praha - Kolín - Pardubice - Třebová - Olomouc - Bohumín - Žilina - Košice pokládaly už od 70. let minimálně mimo stanice, tak u nás to neexistovalo ... Proboha, vylej si kýbl vody na palici a zbleskuj se. Že se něco nepoužívalo celorepublikově a hlavně ne na pražskejch spojkách, který svým trasováním pořád odpovídají poměrům z dob páně Pernera ještě neznamená, že to v bejvalý ČSSR vůbec neexistovalo ... A že "koridory" byly jen na papíře? Schválně se podívej, kdy se začala pokládat třetí traťová kolej na trati 010 ve směru z Práglu na Kolín - budeš se divit! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7559 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 25 2020, 18:21 Předmět:
Však jo, může být. Já omyl přiznám, nejsem neomylný jako ty; třeba s tou žlábkovou kolejí, že?
Třetí kolej do Poříčan nic neznamená. Koridory měli nakreslený už soudruzi, jaká ale byla v těch 70. letech rychlost? Jestli 120 km/h...
Kdy ale začala stavba a modernizace na 160 km/h, co? Ty kýble. Hlavně se začalo používat přichycení kolejnice k podkladnici "pružným upevněním".
Spojovací dráhy v Praze nejsou žádné diluvium, nýbrž jedna z nejnovějších železničních staveb u nás. Najdi si na gůůglu "nové spojení". _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4272 Bydliště: Skalica
Zaslal: čt červen 25 2020, 19:10 Předmět:
Čiže to hluboko zasané čelo celou svojí výškou je teda 20cm ano? Vychádzam z toho že pražec mera na výšku 20cm.
A aby som nekecal len ako ty tak prikladám aj foto.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.