Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4038 Bydliště: Zlín
Zaslal: út duben 14 2020, 14:17 Předmět:
To není tramvajová trať, ale železniční vlečka, tramvajím by na ní chyběla jedna drobnost. S tramvajovou sítí je spojená výhybkou, ale nevím o tom, že by na tramvajové koleje někdy zkoušeli jet s železničním vozidlem, to by asi daleko nedojeli
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: út duben 14 2020, 15:07 Předmět:
Tak tak, na té spojce Křížová - Poříčí se vozily kloubáky K2 v rozpojeném stavu, když šly z dolního vlečkou do Pisárek do vozovny a tam se kompletovaly. Později chodily z ČKD po svých tramvajových kolejích z Krpole z nádraží. Naposledy na té spojce pamatuji Karolinku při brněnských slavnostech...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 14 2020, 15:11 Předmět:
Tahají se po tom železniční vozidla na veletržiště. Mám dokonce několik PowerPointovejch prezentací, jak po týhle Šalingradský ulici jede mezi normální silniční dopravou vlak taženej párou nebo "brejlovcem". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7503 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út duben 14 2020, 17:12 Předmět:
Je to vlečka, není to tramvajová trať. V Praze bylo něco podobného, závod ČKD Tatra Smíchov byl napojen vlečkou vedoucí Stroupežnického ulicí, koleje tam byly ještě dlouho poté, co původní závod už nestál. Dnes je místo toho obchoďák.
Fotka je z roku 1995, vlečka se křížila s dvěma tramvajovými tratěmi a ústila do prostoru nákladového nádraží Smíchov; tam byla i výhybka a propojení s tramvajovou sítí. Dnes již (pokud vím) železnice a tramvajová síť propojena není. Jen na nádraží Praha Zličín je jakási rampa, že tramvaj může najet na koleje z železničního vagónu.
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 14 2020, 18:52 Předmět:
Ale tahle jednokolejná trať je osazená tramvajovýma kolejnicema s nižší nosností a oboustranným žlábkem pro kolo se sníženým okolkem = běžný železniční kolo po ní jezdit nemůže, je určená jen pro najíždění novejch tramvají z nádraží na systém MHD. Ta trať v Oltecu je ale kompletně osazená podle drážních standartů pro běžný železniční podvozky, takže unese i vozidla s nápravovým tlakem 20 tun = plný nákladní vagóny nebo balastem kvůli trakční síle dovažovaný lokomotivy. Jediný omezení tam je - rychlost, kvůli hrozící kolizi se silničním provozem ve stejným prostoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7503 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út duben 14 2020, 19:01 Předmět:
Skutečně jen pro tramvaje? Mýlíš se. V Tatrovce se sice vyráběly tramvaje, ale měli tam několik lokomotiv (T211 myslím, prase se tomu říkalo; ty na snímku níže jsou myslím T334 "Rosnička") a těmi ty tramvaje tahali sem a tam; ta fabrika byla malá, tak to tahali na kolejiště zmíněného nákladového nádraží. Tahle fotka je rok 1965, celý popis vlečky zde: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007010901
--
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 14 2020, 19:13 Předmět:
1) kolejnice se za tu dobu mohly 100x vyměnit, já reagoval na předchozí barevnou fotku kde skutečně jsou tramvajový kolejnice;
2) na druhý (černobílý) fotce jsou podle všeho "rosničky" = lokomotivy řady T334.0 (moderní označení 710) = lokomotivy výroby ČKD, určený pro vlečkovej provoz a lehkej posun s hydromechanickým přenosem výkonu 302kW (cca 410HP), maximální rychlostí 60km/h a s nápravovým tlakem 14 tun. Koleje vidět nejsou - ale v tu dobu tam musely bejt klasický kolejnice pro vysokej drážní okolek.
A víš co? Vem metr a změř tam rozchod a šířku hlavy kolejnice. A porovnej to s kolejema kdekoliv jinde po Práglu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7503 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út duben 14 2020, 20:03 Předmět:
Mno. S největší pravděpodobností tam nikdo koleje neměnil celou druhou půlku 20. století. Mimochodem, ta první barevná fotka je rok 1995 a ta černobílá s hranatými tramvajemi je rok 1988.
Každopádně žlábková kolejnice ≠ kolejnice, na níž nesmí železniční vozidlo. Lokomotivka ve Vysočanech měla vlečku přes Poděbradskou ulici, po níž jezdily Čmeláci nebo Pomeranče a taky se to křížilo s tramvajovou tratí. A kolejnice byly jaké? Modrý ví, ale než by přiznal omyl, bude trvat na svém stůj co stůj
Vlečku na Smíchově měřit nemožno, neboť tato zde již není. Kdyby sis přečetl článek s popisem, nebo si prohlédl obrázky, seznal bys to. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.