Potreboval by som help. Objavil som v sklade štartovací vozík Gude V421C ale v dosť špatnom stave. Asi ho niekto pomačkal Destou. Chcem ho dať dokopy aj za cenu výroby nového šasi ale mám problém. Pri tej nehode sa odpojili kontakty od trafa k prepínačom nabíjania. Takže teraz neviem ako to k nim pripojiť.
Vypadá to tak že na primárnom vinutí je päť vývodov a sekundár má tri. Ten je ok, aspoň dúfam.
Neviem ale ako pripojiť 220 k tomu primáru kedže je tam 5 drôtov. Predpokladám že tou radou prepínačov sa zvyšuje výkon toho trafa.
Nemá niekto z Vás túto mašinku a vedel by mi pomôcť ako to zapojiť ? Please. Alebo to mám skúsiť pripojiť najprv skusmo cez nejaké malé trafo, napr. 12 V?
Chlapi ďakujem. Mám to chápať tak, že čím chcem väčší výkon t.j. prepnúť do polohy štartovania tým viac závitov na primári alebo opačne, ako to je.
Ja vidím totiž zboku na tom vinutí, ktorý drôt ide z ktorej vrstvy závitov.
Posielam ešte fotky, možno to bude lepšie vidieť.
Trochu sa bojím ísť natvrdo s 220 na tie dráty.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt duben 02 2020, 6:39 Předmět:
Čím méně závitů , tím větší výkon . Vyšší sycení jádra . No a ta žárovka musí být vysokého výkonu-lepší např přímotop , takováto trafa mají dost velký proud naprázdno . Lehce se může stát , že 6ku nepůjde zapnout , může vyhodit i desítku Bčko .
Dobrý deň, páni. Som asi elektrodement. Preto som sa pokúsil nakresliť schému ako je to zapojené. Prikladám aj pár fotiek z detailov.
Viete mi vysvetliť ako mám zapojiť tú žiarovku či žehličku. To má ísť na primár do série s tým trafom či ?
A mám to skúšať bez pripojenia nejakej záťaže na výstupe ?
Chýba mi tam ešte aj ten panelový ampérmeter a poistka na výstupe.
Podľa fotky z internetu by to malo byť 60A ampérmeter. Má mať ale aj bočník ? - našiel som to na nete ale s bočníkom (Čo to je, na čo to slúži ?)
Akú poistku dať na ten výstup ?
Nechápem ani to, že tých +12 V ide rovno z trafa, ale +24 V ide z toho selénu. Je to tak v poriadku ?
Našiel som k tomu ešte tieto technické parametre :
Pripojenie: 230 V / 50 Hz
Nabíjacie / štartovacie napätie: 12 V / 24 V
Max. sieťový výkon: 8 kW
Efekt. nabíjací prúd: 60 A
Artim. nabíjací prúd: 40 A
Štartovací prúd: 0 V: 390 A, 1,5 V: 240 A
Min. istenie: 16 A
Menovitá kapacita: 20 - 800 Ah
Štart batérie: 35 - 50 Ah (bez prednabitia)/65 - 100 Ah (s prednabitím)
Poistka: 50 A
Počet poistiek: 10 ks
Rozmery (DxŠxV): 330 x 250 x 600 mm
Hmotnosť netto/brutto: 15,9 kg/17,2 kg
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.