Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 18 2020, 22:05 Předmět:
vševěd napsal(a):
aby se uvolněný ventily během demontáže postupně opíraly o píst zvednutej do HÚ a na ventily okamžitě po demontáži nasadit nový gufero a pružinu s talířkem. Kdo se zapomenul, holt sundával hlavu ...
Ale? On má škodovácký motor dno ventilu zároveň s pístem? Asi ne, že...
Bez demontáže hlavy se blbě sundavají pružiny. Staří psi v servisech to dělali tak, že se vyšroubovala svíčka, do prostoru válce se nastrkal provaz a pak se předmětný píst poslal do HÚ. Ten provaz namačkaný ve spalovacím prostoru zajistí, že ventil nesjede dolů a jde pak pěkně zpátky pružina.
Je to prasárna, ale funguje to.
Ještě podotek - neshazuje se "kryt rozvodu", ale ventilové víko. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nechci trousit svá moudra, nerozumím tomu.
Vybavilo se mi, když jsem ještě pracoval, navštívili nás nějací agenti v olejích, mimo jiné tvrdili, že přidávat do oleje nějaké opičí kapky co vyhladí povrch válců je 3,14čovina, protože kdyby povrch válců byl absolutně hladký, tak by olej neměl kde držet a špatně by to mazalo. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 19 2020, 9:03 Předmět:
Sice tyhle agenty nemám rád, jsou vtíraví atd. ale v tom zrovna měli pravdu.Do oleje se nemusí nic přidávat.Všechny potřebný aditiva už olej obsahuje, pokud není ten olej nějakej padělěk.Beru osvědčenou značku oleje od prodejce, ktermu vim na 100% že dodává přímo distributor té značky a někdy si vezmu olej přímo od distributora. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 137 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: st únor 19 2020, 10:02 Předmět:
Než bych strkal do spalovacího prostoru dírou po svíčce nějaký provaz, tak bych asi nejprve udělal jiný pokus, ze staré svíčky bych vyrazil izolátor, zaletoval do ní kousek trubičky, zašrouboval do hlavy, připojil hadicí ke vzduchojemu a natlakoval válec, potom by se snad daly demontovat misky s ventilovými pružinami, aniž by hrozilo spadnutí ventilu do válce, nebo že zůstane ve válci kousek nějakého provazu.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st únor 19 2020, 11:35 Předmět:
Normálně píst do HÚ a ventil nespadne.Max se propadne kousek ale to přece nevadí.U dieselu je píst v HÚ asi 1mm od ventilů, takže tam se to neřeší vůbec.Vytáhne se gufero, a povytáhne se ventil kleštěmi a ventil v novym guferu drží nahoře sám.Pak pružiny, klobouk, zmačknout pružiny, nandat klínky, hydroštel, namontovat vačici, zadeklovat a jedéém. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st únor 19 2020, 22:00 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Klika se může povolit - ale jedině ... do válců se nacpou takový speciální trny přesně vyrobenýho přípravku, drženýho na místě stejnýma šroubama, jako držej hlavu. Tím je geometrie polomotoru držená "shora" a jde vyjmout/vyměnit klika bez rizika, že se celej blok zkroutí.
To je pro mě novina. V motoru už jsem se dlouho nevrtal a v novým už vůbec ne.
No a co když budu povolovat ložiska s nasazenou hlavou? Geometrie bude zvrchu držena a nepotřebuju nějaký přípravek.
Třeba je to blbost, jen mě to napadlo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31835 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 19 2020, 22:38 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
vševěd napsal(a):
aby se uvolněný ventily během demontáže postupně opíraly o píst zvednutej do HÚ a na ventily okamžitě po demontáži nasadit nový gufero a pružinu s talířkem. Kdo se zapomenul, holt sundával hlavu ...
Ale? On má škodovácký motor dno ventilu zároveň s pístem? Asi ne, že...
Bez demontáže hlavy se blbě sundavají pružiny. Staří psi v servisech to dělali tak, že se vyšroubovala svíčka, do prostoru válce se nastrkal provaz a pak se předmětný píst poslal do HÚ. Ten provaz namačkaný ve spalovacím prostoru zajistí, že ventil nesjede dolů a jde pak pěkně zpátky pružina.
Je to prasárna, ale funguje to.
Ještě podotek - neshazuje se "kryt rozvodu", ale ventilové víko.
Ty jseš přeci wocas ... Naštěstí odpověď dal někdo jinej než já, protože mně bys to ve svý nabubřelosti nebyl ochotnej věřit:
Sandal napsal(a):
Normálně píst do HÚ a ventil nespadne.Max se propadne kousek ale to přece nevadí.U dieselu je píst v HÚ asi 1mm od ventilů, takže tam se to neřeší vůbec.Vytáhne se gufero, a povytáhne se ventil kleštěmi a ventil v novym guferu drží nahoře sám.Pak pružiny, klobouk, zmačknout pružiny, nandat klínky, hydroštel, namontovat vačici, zadeklovat a jedéém.
Akorát ještě k tomu "krytu rozvodu" - mechanickej komplet nazejvanej "ventilovej rozvod" není to, co si myslíš ty - neboli jenom řetěz nebo řemen s příslušnýma kolama na klice a vačkový hřídeli (případně vícero vačkovejch hřídelích), ale i právě ty vačkový hřídele a další mechanický prvky jako zdvihací tyčky, vahadla, hydroštely, případně hrníčkový zdvihátka a pak taky samotný ventily a jejich příslušenství = péra, pojistky, klínky, podložky, talířky pružin, gufera atd = TO VŠECKO JE ROZVOD. Takže u motoru Škoda 1,3 (1,4) OHV je to plechový případně slitinový víko opravdu KRYTEM ROZVODU - protože pod ním je krom vačky a rozvodovýho řetězu celej zbytek rozvodovýho mechanismu ... Akorát ty to se vší švéďáckostí budeš zase rozporovat, páč vy v Práglu přeci musíte všecko vědět líp. Ani se těm obyvatelům řídce obydlený zatáčky na dráze od vás do Vídně nedivím, že vás nemůžou ani cejtit a radši začali mluvit hantecem, aby je s váma nikdo nespojoval ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st únor 19 2020, 22:48 Předmět:
Sám seš vocas. Sundej si z toho motoru hlavu a podívej se na tvar spalovacího prostoru. Když sundáš ty pružiny z ventilu, tak ti tento zajede tak půl cenťáku dolů, i když máš píst v HÚ. A pak se co? Pak se hůř dává zpátky pružina, než když máš ventil úplně nahoře.
Za svoji praxi v servisu (v devadesátých letech) jsem se nesetkal s tím, že by se ventilovému víku říkalo kryt rozvodů. To se naopak říkalo deklu na řetěz/řemen.
Postup se špagátem jsem viděl v praxi dvakrát, vždy u starých pleček, když se mechanikovi nechtělo se s_át se sundaváním hlavy. Potřetí napíšu, že jde o prasárnu, nikoli o technologicky čistý postup.
Odpusť si napříště ty invektivy; už to ani není vtipné. Ač si asi myslíš opak. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 137 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: čt únor 20 2020, 11:46 Předmět:
Trochu mi to tady připadá jako nějaká konference teoretiků, když nebudou ventily zafixované v poloze talířkem v sedle, ať už montážním přípravkem nebo dřevěnými špalíky na demontované hlavě, nebo tlakem vzduchu, popřípadě "provazem" na namontované hlavě, tak se nikomu nepodaří, ani kdyby se na hlavu postavil, zmáčknout ventilovou pružinu tak, aby se při tom ventil nepohnul a daly se vyšprtnout kuželové půlklínky, aby se dala sundat miska a pružina.
P.S. pokud se bavíme o zážehových motorech OHV zn. Škoda
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt únor 20 2020, 12:29 Předmět:
Tak nějak. Je zkrátka třeba mít ventil zavřený a fixovaný. Na stlačení pružiny existuje taková páka, stlačí se miska, vyndají se půlměsíce a pružina se dá vyndat. Je na to potřeba docela síla, ta pružina je silná. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
No problém na motoru. Ventil se opřel o tvarovaný píst a tralala. Samodomo přípravek, jinak jsou normální dílenské na kde co. I na můj 20V motor bych sehnal. Někdy se té páce/přípravku přezdívá o kozí noha. Obvykle se to řeší stlačeným vzduchem a nebo pak tzv. "indiánský způsob" provaz do válce přes díru po svíčce. Já se s tím nesral, nic se nestalo.
Kdysi na Golfu2 1.6 mi mechoš taky měnil gufera ventilů vrchem. Bez problémů.
No a co se oleje týče, nic nepřidávat. Je tam aditiv dost.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.