Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne leden 19 2020, 19:59    Předmět: Citovat

Takže pokud připojím napájení ke konektoru (+ na společný vývod cívek, - na "S" tranzistorů) tak se po prodlevě cca 10s motor roztočí, nevím tedy jak probíhá v autě řízení otáček přes ty 3 samostatné vývody na konektoru ale předpokládám že by ten motor včetně elektroniky mohl být ok. (laboratorní zdroj do cca 3,3A na to nestačí, musel jsem připojit k pc zdroji)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: ne leden 19 2020, 22:59    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Takže pokud připojím napájení ke konektoru (+ na společný vývod cívek, - na "S" tranzistorů) tak se po prodlevě cca 10s motor roztočí . . . ale předpokládám že by ten motor včetně elektroniky mohl být ok.

předpokládáš správně, takhle by se měl samotný motor chovat.
otáčky jsem mu neměřil, ale když se roztočil naplno, měl jsem strach, že mi uteče ze stolu . . .
mě se ho nepodařilo opravit, přemotání by stálo cca 15 stovek a stejný motor jsem sehnal funkční na vrakáči za 500,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 9:06    Předmět: Citovat

no a jak jsi ho roztočil na stole naplno? po připojení jen samotného napájení se zas tak rychle netočí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 11:12    Předmět: Citovat

potom je ten tvůj ventilátor vadný !
když jsem vyměnil ten střelený fet, taky se to začalo točit, ale pomalu a odběr byl asi 15A, nic ale nehořelo a rychle jsem to vypnul

měřil jsi indukčnosti těch jednotlivých cívek ?
stačí pro porovnání.
u mě měla jedna asi třetinovou indukčnost - mezizávitový zkrat !
pak už jsem jen sháněl jiný kus
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 12:32    Předmět: Citovat

Otázka je co je pro koho "točit se pomalu", možná to v mém případě zase tak pomalu není. Na tento odkaz jsem dal video kde je to vidět https://uloz.to/file/LIG6Sq0CQvvK/vetrak-avi
U tohoto konkrétního ventilátoru jsem indukčnosti neměřil, protože je stále v originálním stavu s původními Mosfety (a neodvrtanými nýty pro sundání plošňáku). jen mě byl dodán spolu s tím druhým - špatným, abych ho prověřil (a bylo mi řečeno že po připojení do auta nešel, ale to by možná vysvětlovala ta prodleva cca 10s než se po připojení napájení roztočí - pokud je stejná prodleva i při zapojení v autě tak je možný že ten kdo to v autě zkoušel dostatečně dlouho nevyčkal)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 12:44    Předmět: Citovat

kouknul jsem se na to video a myslím že točí pomalu
ten papír na stole by to normálně odfouklo, ne že se jenom mele . .
ten rozběh trvá déle, ale pak se to roztočí postupně na plno.
nevím kolik to je, ale to tvoje je fakt pomalu, hádám tak kolem tisíce otáček . . .
naplno to točí mnohem víc, možná i 5 nebo 6 tisíc, fakt nevím přesně, ale má jít z toho silný vítr a tobě se jen hýbe papír . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 19:42    Předmět: Citovat

takže znovu jsem ten ventilátor připojil k napájení (tentokrát na delší dobu) a zjistil jsem toto:
1. cca 10s po připojení se nic neděje, poté se ventilátor začne točit pomalu (odebíraný proud cca 1,6A)
2. proud a sním i otáčky samovolně pozvolna stoupají (po 1min cca 3,5A, po 2min cca 5,5A), při těch 5A to už je docela fičák
3. jakmile proud dosáhne cca 6,5A ventilátor se vypne, poté se v těch cca 10s intervalech snaží roztočit (cukne) ale neroztočí se
4. pokud odpojím a znovu připojím napájení tak se opakuje roztočení dle bodu 1 až 3
ventilátor při těchto testech nijak nehřeje a dle mého názoru toto zvláštní chování má na svědomí ta zalitá řídící jednotka, které chybí nějaké řízení/informace přes 3 zbývající piny na konektoru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 20:20    Předmět: Citovat

tak jak to popisuješ, hodně podobně se choval ten můj spálený . . .
točil se, ale málo a cykloval . . .

a ještě, ta závada se stala v momentě, kdy se seknul startér
rozpadlým permanentním magnetem se šprajcnul rotor a při startování šla baterie téměř do zkratu.
tím se objevovali v napájení špičky, které pravděpodobně prosekly ten napěťově nejslabší FET.
následně to upeklo jednu cívku ze čtyřech co tam jsou a upálilo přívod k FETu . . .
po výměně startéru za jiný, jsem s autem zase začal jezdit, ale všiml jsem si že to netopí a nechladí . . . ventilátor se točil pomaleji než měl a cykloval . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33896
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 21:48    Předmět: Citovat

Mal som na stole ventilator z Mazdy - ziadna elektronika, len klasicky motor s uhlikmi. Fucalo to uplne brutalne, mal som pocit, ze uleti zo stola - a to som ho ani nedokazal naplno rozbehnut, lebo 2x5A zdroj to nedaval... Samotny motor bez vrtule zdroj uzivil bez problemov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7558
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 22:00    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
ale všiml jsem si že to netopí a nechladí

Počkej. Když auto netopí, tak to ukazuje na něco jiného, než ne/polofunkční saharu. Auto blbě topí, když jde do kytek termostat a otevírá brzo.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33896
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 22:30    Předmět: Citovat

Tu sa hovori o ventilatore kabiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7558
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po leden 20 2020, 22:42    Předmět: Citovat

Aj. Sypu si na hlavu popelnici a odcházím se stydět... Embarassed
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vladom



Založen: Sep 11, 2008
Příspěvky: 321
Bydliště: Prievidzsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2020, 12:38    Předmět: Citovat

Tento ventilátor jsem kamarádovi opravoval několikkrát. Poprvé to byly jen tranzistory - vyměnil jsem všechny 4 z jedné série. Podruhé se vrátil a bylo spálené i vinutí - elektrikář to převinul a zaměnil konce cívek - točil se opačně. Takže znova rozborka a nové vinutí - zase byl klid možná rok. Poté znova stejná závada. Opět převinutí, opět zle. Elektrikář už odmítl nové navíjení, takže jsem pracně prodlužoval konce cívek a trefoval správnou kombinaci. Auto už naštěstí prodal, takže už mám klid.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út leden 21 2020, 12:56    Předmět: Citovat

a nevíš jak se choval dobrý ventilátor po připojení jen k napájení na stole?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vladom



Založen: Sep 11, 2008
Příspěvky: 321
Bydliště: Prievidzsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2020, 21:24    Předmět: Citovat

To jsem nikdy nezkoušel. Ale teče tam dost velký proud, protože si pamatuju, že jsem opravoval i ten připojovací konektor - byly vyhřáté ty výkonové piny. Já ho vždy zkoušel v autě, ale na nejvyšší otáčky jsem ho musel dost pevně držet. Já jsem vždy zkoušel i regulaci otáček, jestli neodešlo něco i v tom řídícím čipu, ale ten vždy přežil...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund