Zaslal: ne leden 12 2020, 19:14 Předmět: Trakční baterie
Dobrý den,
nevíte někdo jaká firma vyrábí a prodává trakční baterie v packu? Něco podobného jako třeba baterie do elektrických automobilů. Prostě baterie s velkou kapacitou třeba 20kWh se zabudovanou ochranou apod. Nemůžu kromě nějakých číňanů na alibabě nic moc najít :/
Díky za každou pomoc.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2551 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne leden 12 2020, 22:10 Předmět:
Prohledej u výrobce Hoppecke, třeba na něco narazíš.Velmi kvalitní aku ale jestli najdeš, z ceny se asi pos..reš. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31784 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 12 2020, 22:38 Předmět:
towil napsal(a):
...Prostě baterie s velkou kapacitou třeba 20kWh ....
Kapacita baterek se odjakživa udávala v Ah, nevím, kde se tahle vatu vážící novinka zas sebrala ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 525 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: ne leden 12 2020, 23:09 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Kapacita baterek se odjakživa udávala v Ah, nevím, kde se tahle vatu vážící novinka zas sebrala ...
Už několik let se výrobci snaží udávat přesnější údaj energie baterie ve Wh, lépe se to srovnává...
Např. která "baterka" má větší kapacitu, NiMh 2700mAh, nebo Li-Ion 1200mAh?
Ve smyslu: která bude déle napájet přes nějaký měnič zařízení na 5V s odběrem 100mA? Když budeme předpokládat stejnou účinnost měniče a zanedbáme pokles napětí baterky vybíjením, tak odebíraný výkon 0,5W zátěže bude u NiMh tvořen proudem 0,417A, takže bude dodávat 6,48h.
Li-Ion to zvládne proudem 0,135A po dobu 8,88h
Ale když se dovíš, že ta NiMh má 1,2x2,7=3,24Wh zatímco Li-Ion 3,7x1,2=4,44 Wh tak to vidíš na první pohled a nemusíš nic počítat...
Ještě větší chaos je u powerbank, které udávají kapacitu v mAh ale pro napětí 3,7V Li-Ion článku a ne pro výstup 5V powerbanky. Proto spoustu slušných výrobců udávají i energii ve Wh - například zde: https://www.xiaomimarket.cz/xiaomi-mi-powerbank-pro-3-20000-mah-cerna/
citace:
Kapacita: 20000 mAh, 74 Wh, 3,7 V
Takže když ji zatížíš při 5V proudem 1A, nebo-li výkonem 5W, vydrží 74/5=14,8h a ne 20h, jak by někoho mohlo napadnout z uvedené kapacity 20Ah (samozřejmě jen teoreticky, ještě se uplatní účinnost měniče).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31784 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 13 2020, 0:27 Předmět:
JoDiK napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Kapacita baterek se odjakživa udávala v Ah, nevím, kde se tahle vatu vážící novinka zas sebrala ...
Už několik let se výrobci snaží udávat přesnější údaj energie baterie ve Wh, lépe se to srovnává...
...
Ale prdlajs, líp se to srovnává. Trakční baterky pro proudy v řádu desítek a stovek A se vždycky porovnávaly jen podle Ah a počítalo se s tím, že mají stejný napětí - nebo se to vysloveně uvedlo, jestli jde o 12V/24V/48V nebo kolikaještě voltovej systém, právě aby se do toho nemotala nějaká účinnost měniče. Prostě BATERKA měla tolik a tolik Ah a danej stroj s ní měl tolik a tolik hodin pracovní vytrvalosti. U průmyslovejch trakčních aplikací se to tak uvádí doposavad. Je přitom zajímavý, že se Li-Ionky zatím moc neprosazujou v týhle kategorii baterek, přestože třeba v ručním nářadí už prakticky zaujímají monopolní postavení a během cca 10 let kompletně vytlačily baterky na bázi niklovejch elektrod, tak v průmyslový trakční oblasti se dál drží olovo a nikl - i když pro "civilní použití" výrobci masivně prosazujou lithium, průmysl zatím odolává ... pročpak asi? Nebude to náhodou tím, že olověná nebo nikl-ocelová baterka je ve výsledku mnohem lacinější na provoz i pořízení, než sice lehká, ale složitý a drahý ochranný a balanční příslušenství vyžadující "pokroková" lithiovka ...? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2551 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po leden 13 2020, 16:52 Předmět:
Přesně!Třeba v elektrickejch i dieselovejch lokomotivách se pořád používají NiCd louhovky, který maj malou účinnost, jsou těžký rozměrný a musí se dolívat voda a je v nich jedovatý Cd a hrozí rozlití elektrolytu při manipulaci.Přesto všechno se používaj, protože při minimální údržbě jsou to blbuvdorný akumulátory co si nechaj vyloženě sr..t na hlavu. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4046 Bydliště: Zlín
Zaslal: po leden 13 2020, 17:08 Předmět:
EKKAR: A ty snad víš, na jakém napětí běhá ta soustava elektrického pohonu v elektromobilu, o kterém tazatel uvažuje, když tak prosazuješ Ah? Myslím, že u elektromobilu je údaj o kapacitě baterie v Ah platný jako mrtvému zimník, naopak energii ve Wh si člověk dokáže už nějak představit. Nakonec ve všech materiálech o elektromobilech se uvádí kapacita baterie v kWh, takže tu zase nezačínej s teoriemi, které nejsou pravdivé a na které se nikdo neptal.
Sandal: to ale nejsou trakční baterie. U auta je klíčový poměr hmotnosti a kapacity a ten má zdaleka nejlepší lithiová baterie. Srovnání s olovem je pak přímo humorné. U lokomotivy tento poměr zdaleka tak kritický není, větší hmotnost je naopak často spíše žádoucí. Baterie Hoppecke jsou výborné, ale cena tomu odpovídá. Dolévacím bateriím se navíc nebude moc líbit provoz v autě, kde je plno otřesů a zrychlení.
K původnímu dotazu - kromě čínských e-shopů ti asi nikdo žádný nástřel ceny nedá, pokud firmě nezadáš přesné požadavky. Bude ale potřeba definovat i mechanické záležitosti, tvar prostoru, do kterého baterie přijde atd. Myslím, že pro jednorázovou zakázku to žádná firma za rozumné peníze neudělá. Jedinou možností v tomto případě asi je to na vlastní pěst ubastlit ze samostatných článků, jako to má třeba Tesla.
Naposledy upravil Lukas-Peca dne po leden 13 2020, 17:37, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4046 Bydliště: Zlín
Zaslal: po leden 13 2020, 18:20 Předmět:
Pro zajímavost přikládám fotku dolévacích louhových baterií, co máme v provozu. Každá z těch třech větších bas má kapacitu 24V/250Ah, celkem tedy ty tři basy mají 18 kWh, takže o něco míň, než požaduje tazatel. To fakt chcete vozit v autě?
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4046 Bydliště: Zlín
Zaslal: po leden 13 2020, 18:54 Předmět:
U SŽDC takový trend chvíli byl, ale když se pak ukázalo, že životnost olova ve staničním režimu je pár let a navíc je obvyklý způsob odchodu zpravidla ten, že baterie bez varování úplně zdechne, tak se přešlo zpět k NiCd.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.