Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Desulfatace autobaterie Optima Red
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vytahar2019



Založen: Aug 28, 2019
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 2:14    Předmět: Desulfatace autobaterie Optima Red Citovat

Da se prosim regenerovat i tento druh autobaterie nebo ne protoze nema kapalny elektrolyt?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 10:49    Předmět: Citovat

Je to AGM baterka, jenom má elektrody smotané do ruličky. Desulfátor mi zabírá i na běžné AGM baterky, takže bych věřil že bude fungovat i tady. Otázka je stav a stáří té baterie, jestli to má smysl. Desulfátor zázraky neumí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33863
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 11:01    Předmět: Citovat

Skoda, ze "vdaka" tvaru nadoby tej baterie nevidiet pripadne nafuknutie (ktore znamena, ze baterii uz nic nepomoze a je na vyhodenie).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 11:54    Předmět: Citovat

Potvrzuju Naka, desulfátor má cenu, nejdůležitější je výchozí stav před započetím desulfatace. Jsou totiž baterky, který před pokusem o desulfataci jejich uživatel nejdřív dovedl do stavu, ve kterým je desulfatace naprosto spolehlivě zabije - něco jako kdyby se těžce raněnýmu místo morfia píchnul adrenalin.

Ale počkej, až tohle vlákno objeví Burnzerant, ten ti sem nanese 10 lopat argumentů proč desulfátor ne, proč vůbec olověný baterky ne a nacpe ti důrazný doporučení jít do "ajron-fosfátu" (LiFePO₄), kterej "jest zaručeně nejlepší" ... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 23:55    Předmět: Citovat

No, tak to jsem zvědavý na výsledek, u AGM akumulátorů jsem moc úspěšný nebyl, ale moc skušeností s nimi nemám, protože se jim vyhýbám jak jen můžu. Jedinê, že by se do nich něco dolilo, destilka, ale to se nedoporučuje...
Nakadah by mohl víc prozradit, co že to využívá za zázrak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2019, 13:08    Předmět: Citovat

Kupoval sem ted nove AGM aku do UPS. 12V 9Ah. Vybral sem ty pro velkou proudovou zatez. Jeden mel datum vyroby 2018/07 a druhy 2019/02. Napětí naprázdno 12,8V oba. Nicméně při nabíjení v UPS sem hned zjistil že se napěťove rozjely a dost (13,6V a 15,1V). Takže oba prvně samostatně nabít. No připojil sem i desfulfátor (postaven podle návodu na mypower) a koukal jak prvně nabíjecí proud klesal, pak stoupal a pak už jenom klesal. Z toho usuzuju že vliv měl. Oba sem je pořádně nabil a v UPS si už drží rozdíl do 0,1V.

(omluva za pravopis, zvykám si na nový notebook)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vytahar2019



Založen: Aug 28, 2019
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so listopad 23 2019, 23:37    Předmět: Citovat

pred zapocetim pokusu mela 9,45V, proud brala asi 1,5A nabijeci, 150mA vybijeci, po 3 dnech bere 500mA nabijeci, 50mA vybijeci proud, naprazdno mela po 24h 11,65V, ted na desulfatoru ma 13,26V, pujdu asi na 2,3 az 2,4V na clanek, pak dam test kapacity a poreferuju, ma neznamou historii, byla u kontejneru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 24 2019, 18:16    Předmět: Citovat

Po tom testu kapacity ji vybitou na 1,8V/čl. znovu nech připojenou na regenerátor až do napětí 2,4V/čl. A pak ji změř znovu. Z rozdílu kapacity naměřený po prvním a po druhým cyklu (pokud nastane přírůstek využitelný kapacity) můžeš usuzovat na to, jestli se ti vyplatí ji nechat regenerovat ještě potřetí, nebo jestli "už má dost".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po listopad 25 2019, 7:07    Předmět: Citovat

Včera jsem zkoušel oživit baterii Fu(j)kawa 12V7Ah. Výroba 2013, loni jsem ji vytáhnul mrtvou ze zařízení. Mohl jsem do ní pustit klidně 30V a proud to odebíralo 0mA. Vypadala na vyschlou. Nalil jsem do článků destilku, nechal vsáknout a dal ji nabíjet se zapojeným akumulátorem. Po dni nabíjení články plynovaly, ale baterie se ohřála tak na 40°C. Nabíjel jsem zdrojem nastaveným na 14,5V a 1,5A (desulfátor bere 1A). Nechal sem to vychladnout a teď ráno změřil. Bez zatížení 10,6V, se zatížením 50W napětí drží >9V. Mě z toho vychází že jeden článek má svod, zkrat nebo tak něco. Ostatní se přibíjely a proto byla baterie tak horká.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 25 2019, 19:28    Předmět: Citovat

Tak když vytáhneš z márnice mrtvolu a budeš ji ohřejvat a dávat jí elektrošoky, píchat adrenalin a dávat umělý dejchání, tak ti taky začne spíš smrdět než aby obživla ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po listopad 25 2019, 19:59    Předmět: Citovat

Hele skoro se chytla Laughing Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zbynek_



Založen: Sep 19, 2008
Příspěvky: 137

PříspěvekZaslal: ne únor 07 2021, 11:46    Předmět: Citovat

Zhruba někdy asi tak od Vánoc se pokouším desulfátovat autobaterii voltforce 55ah 460a. Když jsem začínal tak jsem ji měřil takovým tím čínským analyzátorem, který ukazoval zhruba 44%kapacity. Napojil jsem ji na zařízení podle schématu od Ekarra, které jsem nalezl v podobném vlákně zde na fóru. Kapacita baterie postupně vzrostla až na 68% kapacity a hustota vystoupala z 1.20 na 1.25 . Poté jsem se baterii rozhodl připojit na vybíječ, abych zjistil jaká je skutečná kapacita. Vybíjel jsem jí proudem 2,7A a po vybití na 10,5V to ukázalo 41Ah což by odpovídalo zhruba těm 68%. Potom je baterka ihned připojená na nabíječku a do plna nabita. Čínský analyzátor nyní ukazuje 65% a hustota elektrolytu spadla na pouhých 1,18 Rolling Eyes ... chtěl bych se zeptat jak je toto vlastně možné, když už jsem se dostal předtím na těch 1,25?? To se ta baterka zase tak rychle za sulfatovala, nebo vznikla nejaka chyba měření hustoty? Používám klasický hustoměr s balónkem. Idea [/quote]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 07 2021, 12:41    Předmět: Citovat

Hustota 1,18g/ml je málo. Po desulfataci by měla vylézt nahoru. Zkus dát baterku nabíjet na normální nabíječku a kontroluj jak hustotu, tak napětí. Rozhodně ji nenechávej ležet ani v částečně vybitým stavu. Hustota 1,15 je úplně vybitá = neudrží ani klidový napětí o moc vejš než 12V, spíš dá míň, 1,18 slabě nabitá (asi tak 25-30%) - ta už udrží 12,3-12,5V v klidu, ale do zatížení moc nedá, další vyšší hodnoty napětí už dosahuje Pb baterka jedině s připojeným nabíječem - při zhruba 13,8V je nabití asi 50%, hustota by měla bejt kolem 1,22-1,23g/ml, při 14,5V je nabití 85-90% a hustota by už se v tenhle moment měla pohybovat kolem 1,27g/ml S PŘIPOJENÝM NABÍJEČEM. Zároveň je to stav, na kterej baterku nabíjí dobře seřízený auto. Maximální hodnoty jsou 16,8V a 1,28g/ml, to už ale baterka "plně vaří" a veškerá dodaná energie akorát rozkládá vodu a rozstřikuje kyselinu = v autě bys ji do takový fáze vůbec neměl dostat.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne únor 07 2021, 14:01    Předmět: Citovat

Zbynek > Nabíjej dál, dokud hustota poroste, baterka ještě není nabitá. Jinak takto prudký pokles hustoty oživované baterie ukazuje na svod článku.

Musím opravit své tvrzení z roku 2019. Oživil jsem dvě baterky 6V 4,2Ah ze svítilen. Jak dlouho byly odloženy nevím, obě měly 0V a tekly do nich jen mikroampéry. Nespěchal jsem na ně, snažil jsem se na nich držet jen o něco větší napětí než měly naprázdno. Vzpamatovávaly se asi dva týdny. Už je to asi víc než rok, drží, i když se jim nevěnuju úplně tak jak by si zasloužily a sáhnu po nich jen občas.
Třetí taková se nepovedla, pravděpodobně byla již přerušená.
Při těch malých proudech to zpočátku nejde poznat, výrazně kolísá a skokově se mění u všech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zbynek_



Založen: Sep 19, 2008
Příspěvky: 137

PříspěvekZaslal: ne únor 07 2021, 19:36    Předmět: Citovat

Od včerejška byla na automatické nabíječce a dneska ráno už nenabíjela a byla přepnutá do udržovacího stavu, kdy to drželo baterku na 13V. Po přečtení zde, jsem jí teda ještě připojil na klasickou nabíječku ( domácí výroba trafo s usměrňovačem) a zde se ještě do dobíjela několik hodin, přičemž elektrolyt již bublal, ale hustota se drží stále kolem 1,20. Po odpojení od nabíječky ukazuje voltmetr napětí asi 14V, které pomalu po stovkách klesá. Je to zvláštní poněvadž ještě před vybíjecím cyklem(tedy hned po desulfataci) byla hustota v tom samém článku 1,25. (1,20 bylo před desulfatací). Mohlo by hrát v tomto případě nějakou roli to, že baterka prodělala s autem ke konci roku převrácení a obsah zespoda se dostal mezi desky? Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund