Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 25 2019, 21:40 Předmět:
lesana87 napsal(a):
Na ještěrce dopředu nemusí být vidět, pokud se veze něco velkého, zato dozadu je vidět vždycky, proto se s "nepřehlédnutelným" nákladem musí couvat.
Nejenom s neprůhledným nákladem. Ale i dolů ze svahu se musí couvat, aby náklad neměl možnost sklouznout po vidlích a spadnout před ještěrku. Což je poněkud prekérka, když vám šofér náklaďáku zastaví dole pod svahem tak, že na korbu mu musíte najíždět skutečně dolů po svahu místo toho, aby se postavil kus vedle, aby vám dal šanci ještěrku zabrzdit případně i nasměrovat a najet si k autu pokud možno vodorovně ... Otřískaný nebo vidlema proražený sajtny, nabouraný rámy vrat návěsů, nabořený věže nebo povohejbaný vidle ještěrek ...
Vina je pak vždycky na ještěrkářovi, i když ten by měl v takovým případě i z ohledu na bezpečnost svou, nákladu i náklaďáku šoféra vy∏čovat jak malýho fracka a nechat ho postavit auto pořádně.
Zrovna nedávno jsem takhle "vyliskal" kamionéra, kterej mi na dvoře najel tak blbě, že při každým nájezdu na jeho korbu bych nakládaný obaly/palety vyklopil (je tam prostě zlom/díra v asfaltu a on stál tak blbě, že bych do ní pokaždý musel najet jedním kolem, takže palety naštosovaný do "trojek" by mi pokaždý hrozily pádem do strany) - a odmítal se pohnout o pár metrů jinam, kde bych mohl najíždět pohodlně na rovným asfaltu - protože on zastavením začal povinnou přestávku a kdyby popojel, měl by záznam v driver-card v digitálním tachografu. A že mám makat a nepindat, protože on potřebuje bejt co nejdřív naloženej a hned po přestávce odjet. No tak jsem odstavil ještěrku a stručně mu oznámil, že neshledávám na daným místě dostatek bezpečnosti k tomu, abych ho naložil a že počkám, až mu skončí přestávka a on popojede tam, kam mu já ukážu a kde ho budu moct naložit bezpečně - takže pokud s autem necukne hned, o to dýl bude čekat na naložení. Řval na mě jak prokopnutej dobytek, vyhrožoval okamžitým odjetím bez nákladu (najednou moh okamžitě odjet ), až po cca čtvrt hodině kapituloval - protože neuspěl ani u dalších 2 kolegů, který ho s nakládkou najížděním přes tu díru poslali do prdele rovnou, radši nastartoval svoje nablejskaný osvětýlkovaný volvíčko FH-12 a o těch asi 5metrů popojel.
Ale těch kurew, ∏č a zmrdů, kolik jich během vození palet na paleťáku do útrob návěsu vyplival, to byl výkon ... Mít k tomu na ještěrce ještě couvací pískadlo, asi by vylítnul z kůže - vadilo mu i to, když jsem při zvedání stojek od země do vejšky podlahy návěsu přidával plyn, blbečkovi jednomu napomádovanýmu ...
Tohle byl prostě příklad jednoho z těch "já jsem velkej, já můžu všecko", který denně potkáváme na silnicích. Na ty ani modrý světlo, ani 3 červený tečky nazabírají. Zabere jen jedna pořádná "po paštěce", aby si dotyčnej uvědomil kde a co je.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To pípání při jízdě dozadu je cele na H... Ono se asi předpokládá, že když to píská tak stroj jede dozadu a nikdo nemá vstupovat. Jako kdyby při jízdě dopředu by mohl. Nebo je to při úraze alibi pro řidiče, že on přese pípal tak nenese žádnou odpovědnost. No prostě švejkovské řešení. Typicky české. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 25 2019, 21:58 Předmět:
Jenže to nezavedli Češi. Akustickou signalizaci zařazenýho zpětnýho chodu u vozidla měli v cizině dávno předtím, než se to začalo objevovat v českejch luzích a hájích. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33853 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 25 2019, 22:02 Předmět:
Ceske na tom nie je nic, pipanie sa pouziva na zapade desiatky rokov.
Ak clovek nie je idiot, tak nevstupuje vedome do jazdnej drahy ziadneho vozidla. Pipanie sluzi na to, aby sa clovek nevedome do jazdnej drahy nedostal za cuvajucim vozidlom, kde ho vodic nemoze vidiet.
Nejenom s neprůhledným nákladem. Ale i dolů ze svahu se musí couvat, aby náklad neměl možnost sklouznout po vidlích a spadnout před ještěrku. Což je poněkud prekérka
Prekérka to je, když se má jet s neprůhledným nákladem do vršku, to se musí jet popředu i když dopředu není vidět. Na školení nám říkali, že si musí obluha vozíku sjednat pomocníka a odpovědnost se dělí mezi ně. Tak by mě zajímalo, jak by se nějaká ta zodpovědnost řešila u soudu. Kdybych do něčeho drcla, třeba do toho pomocníka , a on pak popřel, že mi dělal pomocníka. Asi jedině si ho sjednat písemně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 25 2019, 22:11 Předmět:
Ještěrky vs. další provoz jsou prekérka vždycky. A pípáky, modrý světýlka a další vyfikundace jsou jen berličky omezující nebezpečí vzájemný fyzický konfrontace tam, kde se prostě z provozních důvodů musejí setkat na stejným place. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 25, 2005 Příspěvky: 279 Bydliště: Praga mater urbium
Zaslal: so říjen 26 2019, 10:40 Předmět:
Artaban001:
Je to kvůli "viditelnosti" daného vozíku vyjíždějícího zpoza uličky pro ostatní. Montují se i dopředu, v červené barvě nebo třeba i laserové projektory, které na zem svítí nápis pozor s vykřičníky atp.
Jsou u zákazníků vcelku oblíbené a i obsluha si je pochvaluje. Montuji vcelku často.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18664 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne říjen 27 2019, 20:23 Předmět:
Už slyším , jak u nás troubí ta stovka vozíků , co je neustále v provozu . Je to dobrý nápad . I když mne zezadu dojíždí vozík , tak o tom vím a ohlédnu se . Když je úzký nechám tak , když široký , uhnu mu . Je to supr věc . Meditovat o tom mohou jen ti , kteří to neznají z praxe . Kdo někdy vozík řídil , tak dobře ví , že nacouve většinou více , než jede dopředu .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.