Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

servisní intervaly pro výměnu oleje
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2555
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá říjen 11 2019, 20:05    Předmět: Citovat

V jaknauto kupuju oleje pořád.Třeba do sveho kupuju Valvoline All Climate ACEA C3 5litrů za 600kč+120kč vložku filtru Mann.
Zrovna dneska jsem měl dole ventilový víko a vačka i hydroštely jsou jak nový.Takže olej naprosto v pořádku.Píšu to proto protože mám PDčko.Kdo ho má, tak ví oi čem píšu Laughing

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31827
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 11 2019, 21:04    Předmět: Citovat

PD-čko alias dehťák systému "Pumpe-Düse" koncernovýho původu ("Čerpadlo-Tryska" = vysokotlakej vstřik generuje pro každej válec extra oddělená vstřikovací jednotka, obsahující v jednom kompletu jak zdroj vysokotlaku, tak přímo i vstřikovací trysku) je choulostivej systém vyžadující dobrou až vynikající kvalitu nafty, na oleje zas až tak náročnej není - na ty je mlsnej dehťák s filtrem pevnejch částic, protože ten se může zacpat nadměrně vytvářenýma popelovýma částicema ze spálenýho másla. PD-čko je jako všecky vstřikovací soustavy ropáků mazaný naftou, tam vyskáče jakejkoliv prohřešek na kvalitě a čistotě nafty, ne motorovýho voleje ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: so říjen 12 2019, 0:26    Předmět: Citovat

Mýliš sa. Práve kvôli spešl PD jendotkám musí ísť aj spešl olej. Vačka, ktorá tlačí na pumpu vstrekovača je oveľa viac namáhaná - pôsobí na ňu vyšší tlak, ako tlak z ventilov. Preto tam vznikli aj "rolničky" na vahadlách - vahadlo po vačke nekĺže, ale odvaľuje sa. Preto treba olej s inou charakteristikou. Preto vznikla trieda olejov VW 505.01 Ak sa to zanedbá, koleduješ si o ohoblovanie vačkovej hriadele.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: so říjen 12 2019, 0:56    Předmět: Citovat

Tak na koktávce jsem to trochu posral, olej jsem měnil asi po 40kkm a byl jako mazut, ale chyba byla úplně jinde a díky blbýmu oleji se to jen nastartovalo.
Ale nedělá mi problém si tam po 15kkm vyměnit olej a filtr, přijde mi to asi na 700kč.

Výměnu vstřiků na koktávce zvládám za půl hodiny a to se to musí celý rozebrat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2555
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so říjen 12 2019, 19:42    Předmět: Citovat

Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so říjen 12 2019, 19:58    Předmět: Citovat

S vaším autem si dělejte co chcete. Klidně jezděte bez výměn oleje, těch 100.000km to vydrží a pak to prodat jako jezděně do kostela a zpět. Postačí jako servis jen občas vysát auto a utřít palubovku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 0:05    Předmět: Citovat

EKKARe, pod tvoje příspěvky bych se chcačky nechcačky podepsal Wink , je hodně smutný, když třeba i autorizovanej servis k tomu přistupuje až tak laksně jako ve tvým případě (a to už i trestuhodný...), ale na druhou stranu si to kolikrát dělají ti zákazníci sami (kde není poptávky, není nabídky...), protože když to vezmu z druhý strany, tak přijde kolikrát "vychcáczek" , kterej řeší každou korunu třeba i u toho oleje (vezměme v potaz taky logistiku/zásobenost/dostupnost, skladování,...), tak si přinese ten svůj (nejlépe z nějakého toho noname shopu...), filtr tragickej, pak předloží servisku (a nejraději by, aby to bylo vypsané "jak má být"/dle plánu... Twisted Evil ") a pak přijde s "reklamací", která se týká asi tak miliardy dalších zanedbanejch věcí... Rolling Eyes Marži na dílech servis musí nějakou mít i pro případ reklamací, v ceně "práce" jsou samozřejmě zahrnutý i prostory, vybavení, energie, provoz, ..., takže když to vezmeš kolem a kolem, tak už jen to, že třeba hodinová sazba např. v tom autorizáku (/dobře vybaveným s dobrým know-how, který je často nejdražší a zahrnuje čas i mimo ten účtovanej...) by byla těch 500,- či méně, můžeš se dostávat na hranu nákladů (dneska už kolikrát i nad...). A za to přece nemůžeš požadovat ještě vysoce kvalifikovanou pracovní sílu, nebo ano? Wink
Ale zpět k tématu...
Co se týče proměnlivosti LL (/shortdeath) intervalu, tak to neměří přímo kvalitu oleje, ale zkracuje interval s ohledem na počet startů, teplotu oleje a jízdní cykly. V novějších autech/jednotkách/motorech to zohledňuje i ředění oleje naftou např. při regeneraci, atd. Takže (hlavně u zmíněných motorů) imho je menší zlo při delších trasách o něco přejet těch 10/15tkm, ne LL, ale ten rok je vhodnej už z důvodů zde zmíněných, natož vezmeme-li v potaz to, že v motoru to není "hermeticky" uzavřený... (Jo to je pak nejlepší u některých motorů šetřit třeba na odkalovači a hledat příčiny všude jinde... Cool )

PS: A už naředění, resp. první start po výměně oleje "nastartuje" různě "rychlejší stárnutí" oproti "neznečištěnému" oleji, to imho i v načatý a zavřený pixle stárne pomaleji...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 7:45    Předmět: Citovat

passion napsal(a):
Mýliš sa. Práve kvôli spešl PD jendotkám musí ísť aj spešl olej. Vačka, ktorá tlačí na pumpu vstrekovača je oveľa viac namáhaná - pôsobí na ňu vyšší tlak, ako tlak z ventilov.

ne tak úplně, poškozuje-omílá se část vačky která otevírá ventili, je to tím že tam museli nacpat ještě pohon trysek tak zůžili palce na ventili a ty jsou více namáhaný Wink
ps: celý PD systém vymyslel ko--t vstřik drží jeden M6 šroubek na jedné straně- po čase se vstřik začne viklat a vymlátí díru Evil or Very Mad pak hezky hlava dolu a oprava děr za pár tisíc

a to že vačku drží taky jen 10x M6 šroubek už je jen třešnička na dortu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 8:10    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.

Mám O1 2009, 75kW BFQ.

Musí se vyhodit turbína sekundárního vzduchu, shodit půlka sání, odpojit vstřiky, vvtáhnout lištu se vstřiky, vyměnit vstřik a zase to celý složit.

Když jsem to dělal poprvé, to jsem jen potřeboval jen prohodit vstřik 1. a 4. válce, abych zjistil že je to vstřikem, tak mi to trvalo přes 2 hodiny, podruhý to byla už rutina Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 8:43    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):

Výměnu vstřiků na koktávce zvládám za půl hodiny a to se to musí celý rozebrat Smile

Tak to máš ještě co zrychlovat, za tu dobu by mohly být venku třeba i 3 motory Laughing Laughing Laughing
https://www.loupak.fun/video/auto-moto/14356-rychlo-demontaz-motoru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31827
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 9:04    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Sandal napsal(a):
Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.

Mám O1 2009, 75kW BFQ.
...
Neboli v tom devátým roce vyrobenej výběh první generace (druhá "šla ven" 2004), nabízenej v omezeným sortimentu motorizací, barev a vejbav pod označením "Octavia Tour" - byly to v Kvasinách vyráběný kombíky v drtivý většině osazený benálem 1,6. Tour (I) skončil 2010, aby pod označením Tour II pokračoval výběh II. generace produkovanej zase jen s motorem beneli a kubaturou 1,6.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2555
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 10:14    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Sandal napsal(a):
Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.

Mám O1 2009, 75kW BFQ.


Šmarjá Josefe já myslel že píšeš o dieselu Embarassed

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2555
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2019, 20:24    Předmět: Citovat

Sadra17 napsal(a):


....po čase se vstřik začne viklat a vymlátí díru Evil or Very Mad pak hezky hlava dolu a oprava děr za pár tisíc

Zrovna tohle řešim, ptotože už podfukuje vstřik a chčije nafta do oleje Mám z tebe bolení hlavy
Bude mi to dělat nějaká firma z Frenštátu asi za 3500 a prý s doživotní zárukou.Tak uvidim jestli dřív skape to auto nebo já Laughing

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 5:57    Předmět: Citovat

Sadra17 napsal(a):
ne tak úplně, poškozuje-omílá se část vačky která otevírá ventili, je to tím že tam museli nacpat ještě pohon trysek tak zůžili palce na ventili a ty jsou více namáhaný Wink
ps: celý PD systém vymyslel ko--t vstřik drží jeden M6 šroubek na jedné straně- po čase se vstřik začne viklat a vymlátí díru Evil or Very Mad pak hezky hlava dolu a oprava děr za pár tisíc

a to že vačku drží taky jen 10x M6 šroubek už je jen třešnička na dortu

Preto už uchytili vstreky na 2.0PD na šrouby 2. Inak súhlasím. Ja len aby klasifikácia oleja na PD nebola podceňovaná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund