Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tesla SM261 a SP210 (upraven název)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
lubos1961



Založen: Jul 20, 2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Nový Jičín

PříspěvekZaslal: pá říjen 04 2019, 23:07    Předmět: Citovat

Zdravím.
Nejčastější problém je přímo v pohybovém uložení kulisy s přesmykovým kolečkem. Pokud je ta hřídelka na které dochází k pohybu té kulisy namazána vazelinou, tak to určitě bude blbnout. Dokonce ani olej není vhodný, po čase to zase pořestane chodit. Nejlepší je to jenom na sucho, a pokud je to dost natěsno, tak ještě otvor kapánek jehlovým pilníkem líznout, to pohyblivé uložení by mělo být úplně volné, nesmí mít žádný odpor. Naproti tomu to přesmykové kolečko zase musí mírně přibrzďovat. Když se pastorek motorku začne otáčet, je síla brzdičky na přesmykovém kolečku vyšší než síla kterou klade to uložení pro pohyb kulisy a proto nejprve dojde k přesunutí té kulisy a až se kulisa opře, začne to přesmykové kolečko točit přes její brzdičku a také daný unášeč pásky. Pokud ale ten pohyb kulisy jde těžce, proklouzne tá brzdička na přesmykovém kolečku dříve než je v záběru, a poté buď nedojde k tomu přesunu kulisy, nebo dojde ale ve chvíli kdy je již roztočené to přesmykové kolečko a v té chvíli již nedojde k zasunutí do ozubení unášeče pásky a jenom to nepříjemně škrčí.



P1090112b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  180.48 kB
 Zobrazeno:  88 krát

P1090112b.jpg



P1090114b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  188.9 kB
 Zobrazeno:  73 krát

P1090114b.jpg



P1090116.JPG
 Komentář:
 Velikost:  113.03 kB
 Zobrazeno:  73 krát

P1090116.JPG



P1090122.JPG
 Komentář:
 Velikost:  182.99 kB
 Zobrazeno:  77 krát

P1090122.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 04 2019, 23:12    Předmět: Citovat

Taketo oranzovo-hnede ozubene kolieska pouzival aj Philips. Zname boli tym, ze sa rozpadavali. V kazetovych aj CD mechanikach.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Harry.pa



Založen: Apr 26, 2006
Příspěvky: 372
Bydliště: Znojmo

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2019, 9:10    Předmět: Citovat

Ono to bude někdy kombinací obojího, protože pokud kulisa jde těžko, tak se při pomalém zapadnutí mírně poškodí vrcholy zubů a potom to za nějaký čas používání při rázu třeba na konci kazety vylítne ze záběru. To je pak ten případ, kdy i po vyčištění převod zlobí a musí se sáhnout i na ty dotazy. Někdy také chybí ta bužírka na kulise, pak to zapadá na plnou hloubku zubů a je to hlučnější, nebo to v režimu PLAY motor neutáhne a kazeťák pak vypíná nahodile v půlce kazety.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 792
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2020, 17:41    Předmět: Citovat

Tak se mi dostala do ruky SM261 asi z posledních sériích. (1x tranzistor v chladiči neosazen, deska už počítá s jinými tranzistory, montážní otvor pro potenciometr na sluchátka, letmé uložení kladky a kladka s plastovým "ráfkem"
---nejvíc mě překvapila hlavička DYNY 500, kterou jsem na žádném jiném stroji neviděl (a že jsem jich viděl) Většinou tam byly Alps nebo nějaké bez popisu. Jelikož je tam použitá zajišťovací barva jak žlutá, tak červená a taky šedá, nedá se poznat jestli byla měněna (spodní víko ještě zaplombované z výroby) Navíc tvar hlavičky je shodný s tvarem ANH210. Ještě se mi navíc zdá (čistě subjektivně) že je přednes čistčí, jako jasnější. Vím, že na to může mít vliv milion dalších věcí, ale jak bojuji proti reklamám, mám asi deset kazet opravdu "naposlouchaných" i vícekrát denně.
--- Moje otázka je zda je tato hlavička namontována již z výroby, popř. nějaké informace o této hlavičce. Dík



DYNY Japan.jpg
 Komentář:
 Velikost:  32.38 kB
 Zobrazeno:  98 krát

DYNY Japan.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17512
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2020, 18:08    Předmět: Citovat

Mám v Kiekertu, což je bývalá Tesla Přelouč posledního kámoše, co pamatuje Teslu a magneťáky. Dělal na montáži na pásu jako mlaďas rok před vojnou. A když se vrátil, už to Tesla balila a tak šel dělat do začínajícího Kiekerta energetiku. Tesla skončila 1991, všichni technici, co tam dělali a měli nějakej přehled jsou už v penzi, takže už není koho se ptát. Je to už víc než 30 let a tak si toho stejně moc nepamatujou.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 792
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st listopad 11 2020, 9:04    Předmět: Citovat

Tak koukám, že hlavička DYNY 500 zůstane záhadou Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Robert18



Založen: Apr 15, 2009
Příspěvky: 335

PříspěvekZaslal: čt listopad 12 2020, 11:58    Předmět: Citovat

Využiji oživení tohoto tématu.

Má někdo postup na opravu váznutí kulisy ?
Ten problém jsem zatím registroval u všech SM 261 co jsem měl nebo mám
a ať to vyleštím namažu nebo nechám suché vždy po zásahu "opravě"
To funguje zcela dobře a druhý den už zase ozubené kolečko zapadne
až na druhý pokus. Zkoušel jsem i zvýšit třecí sílu na kolečku jak natažením pružiny nebo zdrsněním povrchu, ale vždy je to stejné - chvíli to vypadá že to zabralo a pak to zase nechdí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 792
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt listopad 12 2020, 14:24    Předmět: Citovat

Robert18*** tak předně si myslím, že u tebe to nebude jenom problém s kulisou, ale i něčeho dalšího. Jinak k ty otázce, V současné době mám 24ks
260/261/210, a asi u deseti jsem měl rozebranou mechaniku. Ta kulisa zlobí často z důvodu zatuhnutí vazeliny nebo toho origo sajrajtu. Pomůže vyčištění a odmaštění do sucha. To je ale problém v té malé dírce. Tak jsem to čistil výstružníkem a přitom jsem zjistil, že jak tam nalisují to pouzdro do toho plechu tak dojde k částečné deformaci díry v místě styku s tím plechem. Výstružník vždy pomohl. Pak jsem našel kónický výstružník, který tam vždy trochu "pustím" ze strany plechu. Na sucho to maká perfektně. Ještě rada, pokud nemáš přístup k výstružníkům, tak by pomohlo vyvrtat do hloubky síly plechu o desetinu větší díru. to ale nemám vyzkoušeno. Jinak dorazy té kulisy jsou opravdu důležité a pod nějakou velkou čočkou zkontroluj zuby na všech třech kolech. Ještě dotaz, motor je v pořádku? To že se točí, ještě neznamená, že má ten kroutící momen co má mítWink
Ještě dotaz, ten převíjecí motor je tomu základnímu plechu přišroubován přes gumové "silentbloky" a nebo je to natvrdo bez gum? U jedné mechaniky ta guma (silentblok) byla prasklá a motor se pravděpodobně vyvracel. Dal jsem všechny ty gumové podložky (siletbloky) nové a problém zmizel.



sm.jpg
 Komentář:
 Velikost:  183.4 kB
 Zobrazeno:  59 krát

sm.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lubos1961



Založen: Jul 20, 2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Nový Jičín

PříspěvekZaslal: čt listopad 12 2020, 20:13    Předmět: Citovat

Zdravím, (jak už jsem to také tady jednou psal o něco výše) zkusím ještě podrobněji. Ano v drtivé většině je problém v té kyvné vložce kulisy. Větší problémy bývají u SM 261 jak u SM260, protože tam začali kyvné uložení kulisy mazat jakýmsi hustým sajrajtem. Takže rozebrat kulisu, utřít jakýkoliv nacházející se sajrajt kyvného uložení kulisy, vložka kulisy musí být na hřídelce úplně volně. Když je to moc natěsno, je žádoucí tu vložku raději ještě líznout jehlovým pilníkem a spíše vytvořit takříkajíc viklající uložení než přesné nalícované a poté již kyvné uložení nemazat. Dále jak už tu bylo také zmiňováno, dorazy té kulisy, levý a pravý musí být nastaveny tak, aby při koncové poloze zůstala stále zachovaná zubová vůle přesmykového kolečka a unášeče. Prostě se nesmí přesmykové kolečko nadoraz zamáčknout do zubů unášeče. Dorazy se dají přihýbat kleštěmi.

A protože nyní klade větší odpor brzdička přesmykového kola (tá zase musí přibrzďovat, proto je tam pružinka) a né kyvné uložení kulisy, bude vždy motorek podle směru otáčení naprosto spolehlivě nejprve otáčet tou kulisou do daného ozubení unášeče a po zařazení teprve roztáčet unášeč.



Kulisa.jpg
 Komentář:
 Velikost:  108.6 kB
 Zobrazeno:  53 krát

Kulisa.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 792
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st listopad 18 2020, 19:54    Předmět: Citovat

Robert18 napsal(a):
Využiji oživení tohoto tématu.

Má někdo postup na opravu váznutí kulisy ?
Ten problém jsem zatím registroval u všech SM 261 co jsem měl nebo mám
a ať to vyleštím namažu nebo nechám suché vždy po zásahu "opravě"
To funguje zcela dobře a druhý den už zase ozubené kolečko zapadne
až na druhý pokus. Zkoušel jsem i zvýšit třecí sílu na kolečku jak natažením pružiny nebo zdrsněním povrchu, ale vždy je to stejné - chvíli to vypadá že to zabralo a pak to zase nechdí

Nazdar, dnes jsem opět rozebíral jednu mechaniku (naprosto zatvrdlou)
a myslím, že jsem na to přišel. Po vyčištění to taky zařadí vždy na druhý pokus. Máš tu novější mechaniku? Ta co má převíjecí motor přišroubovaný natvrdo a né přes gumové podložky jako to měli ty starší?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st listopad 18 2020, 21:10    Předmět: Citovat

Že by to ta kulisa při vychýlení rvala do ozubení toho pastorku ?
Normálně by se to mělo vzdalovat, ale možná se to nechce přehoupnout přes střed.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lubos1961



Založen: Jul 20, 2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Nový Jičín

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 0:59    Předmět: Citovat

Přece nepomůže jenom vyčistění kluzného uložení kulisy. Je třeba provést celkovou kontrolu. Za prvé musí být zajištěná zubová vůle mezi pastorkem motorku a přesmykovým kolečkem - to je ten eventuální problém vychýleného motorku. Za druhé, přesmykové kolečko také nesmí v zasunutých dorazech (levý, pravý) natvrdo zapadat do ozubení unášeče. Za třetí, Vložka kulisy musí být na hřídelce naprosto volně (nebát se to krapet ještě o dost více uvolnit). Již při ručním pohybu pastorku motorku vlevo či vpravo se musí kulisa pěkně pohybovat a zapadat do daného ozubení unášeče.
Existuje i jedna alternativní elektrická úprava, aby při zvolení převíjení nabíhalo pozvolně napětí na převíjecím motorku, čímž je umožněno přesunutí kulisy ještě v pomalých otáčkách motorku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 792
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 9:58    Předmět: Citovat

luboš1961***už se začínáme opakovat:-) tak předně pohyblivá kulisa
je ve dvojím provedením. Ta původní (většinová) je nejdříve mezikolo a za ním plech (při pohledu zpředu) Ta je nasazena na čep a zajištěna přes plastovou podložku segerovkou, která brání axiálnímu pohybu. U tohoto provedení nikdy žádný problém nebyl po vyčištění čepu.----Pak je tu novější provedení, kde je nejdříve plech a pak to mezikolo (opět při pohledu zpředu)
navíc má delší vedení na tom čepu a to rozlisování (pertl) přesahuje délku čepu. Navíc to není ničím zajištěno proti axiální vůli.A tady nastává problém.
Bílé plastové vahadlo brzdy se tře plochou o ten plech ty kulisy a jak není axiálně zajištěna je to pokaždé jinou silou. Navíc při montáži plastového bílého ramena brzdy je segerovkou přitlačena více k zákl. rámu. Ve výsledku se tře vahadlo brzdy s pohyblivou kulisou a to nedefinovatelně, podle okamžité axiální polohy kulisy. ---Náprava je, že třetí plochu kulisy nepatrně potřít řídkým olejem, a to bílé rameno brzdy podložit na čepu jednou plastovou podložkou navíc a hlavně nedomáčknout to tou zajišťovací segerovkou. Aby to rameno brzdy mělo axiální posun na čepu (aby ta segerovka byla jen na začátku toho čepu) Pak to maká bez problému. Snad jsem to popsal srozumitelně. Jakmile budu mít rozebranou další, nafotím detaily. To novější provedení se pozná bez rozebírání tím, že převíjecí motor je přišroubovaný k rámu natvrdo bez gumových podložek, a levé horní upnutí mechaniky je rovný plech bez prolisu ve tvaru L



staré provedení.jpg
 Komentář:
 Velikost:  108.6 kB
 Zobrazeno:  44 krát

staré provedení.jpg



nové provedení.jpg
 Komentář:
 Velikost:  180.48 kB
 Zobrazeno:  49 krát

nové provedení.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lubos1961



Založen: Jul 20, 2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Nový Jičín

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 17:07    Předmět: Citovat

Promiń, já už v noci blbnu. SM 261 je ve více místech odlišná. Jedna z odlišností je i tá kulisa. Je to opravdu spíše směr zpět a trochu nešťastně vyřešené. To bílé rameno brzdy když je nové, tak by se přímo nemělo opírat o pouzdro kulisy, má tam zůstat vůle. To že se třeba ta kulisa v rámci axiální vůle poté opře o to rameno brzdy je normální, (ale jenom tou vyvýšenou částí pouzdra, né plechu kulisy) to vlastně dělá ten axiální doraz kulisy. Ovšem je špatně, když už tady nezůstane žádná vůle a začíná to svírat. Jednak k tomu přispívá pružinka brzdy, která stále tlačí mírně šikmo směrem dolů, poté usazení ramene brzdy daleko od místa kde má udržovat tu axiální vůli a nakonec je to z plastu. Kombinace tlačící pružinky, vůli usazení ramene brzdy a únavou plastu nakonec může zapříčinit odstranění základní axiální vůle. Tím, že se rameno brzdy vypodloží, dojde opět k uvolnění sevřeného čepu kulisy.
Lepší je ale udělat vypodložení těsně u toho čepu kulisy a zajistit tím natrvalo danou minimální vzdálenost od pouzdra kulisy (min 0,5mm). Mám nějaké obrázky z kterých by to mělo být vidět.
jinak kulisu ani rameno brzdy nemám ničím namazáno, o kulise platí to co jsem psal (už to nechci opakovat), funguje to roky.

Luboš



IMG_20201119_152239b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  132.76 kB
 Zobrazeno:  42 krát

IMG_20201119_152239b.jpg



IMG_20201119_152254b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  147.28 kB
 Zobrazeno:  43 krát

IMG_20201119_152254b.jpg



IMG_20201119_155023b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  192.26 kB
 Zobrazeno:  43 krát

IMG_20201119_155023b.jpg



IMG_20201119_155622b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  121.97 kB
 Zobrazeno:  47 krát

IMG_20201119_155622b.jpg



IMG_20201119_155642b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  96.99 kB
 Zobrazeno:  44 krát

IMG_20201119_155642b.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 792
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 18:37    Předmět: Citovat

Nepochopil jsem, proč vlastně tu změnu udělali, co tím sledovali? Změna výroby za cenu ušetření jedné jediné segerovky?
--- U tohodle novějšího provedení to vlastně ani nejde úplně přesně seřídit.
když se seřídí to středové ozubené kolo do jedné roviny s unášeči (aby ozubení zabíralo celou šíří zubu) tak drhne ta kulisa o vahadlo a když vahadlo dáš tak aby nedrhlo, tak zas nedosedají brzdy celou plochou na unašeče.
Tady jim ta "inovace" nějak nevyšla
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Další
Strana 12 z 15

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund