Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektroauto v zimě
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:26    Předmět: Elektroauto v zimě Citovat

Nastává podzim, ráno zima, vlhko. Zajímají mě zkušenosti, jak funguje komfort - zamlžená okna. Někdo v zimě u auta natočí motor a jde škrábat okna, ale co s elektrikou ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2641

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:50    Předmět: Citovat

No asi zapneš ohřev předního a zadního skla a jdeš oškrábat boční okénka.
Slepě tedy předpokládám, že auto z mega má vyhřívané přední sklo. O zadním se snad bavit nemusíme, to už měla Š120.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 974
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:55    Předmět: Citovat

Elektroauto nemám, jen hybrid, možná proto nechápu tvou otázku - zamlžená okna a škrábat? pokud jsou zamlžená zvenku stačí otřít stěračem, pokud zevnitř stačí pustit ventilátor a topení. Pokud myslíš namrzlá, tak bych to viděl úplně stejně jako u normálního auta, akorát je to bez nastartování, jen se pustí ofuk, aby znovu nenamrzala. Jaký by tom měl být rozdíl?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
makak



Založen: Jul 28, 2019
Příspěvky: 506

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 7:41    Předmět: Citovat

Hybrid je v pohodě, ale zeptal bych se takhle: Čisté elektroauto, které má nominální dojezd například 200 km (což už je hodně), jaký má dojezd při -15 °C a tedy zapnutém topení ? A co se stane, když člověk pojede s rodinou a malým svištěm 100 km a pak zůstane viset 2 hodiny v koloně ? A nakonec, jaká je šance, že se ta kolona rozjede, když mezitím každému třetímu autu dojdou baterky ? To budou záchranáři půl dálnice evakuovat vrtulníkama ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 7:41    Předmět: Citovat

Řeší se to tak že se elektroauto u baráku před ojezdem automaticky temperuje. Novější EV mají tepelné čerpadlo odebírající teplo z elmotoru. Máš li při jízdě spotřebu 10kW získáš asi 1-2kW tepelné ztráty, s čímž už se topit docela dá
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
makak



Založen: Jul 28, 2019
Příspěvky: 506

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 7:50    Předmět: Citovat

Máš-li barák, můžeš auto temperovat v garáži. Nemáš-li, vycucneš část baterky ještě než vůbec vyjedeš. Odebírat teplo z motorů lze jen částečně, tepelné čerpadlo má mizernou účinnost. A v té koloně motory stojí.
Krátce řečeno, mnohonásobně větší množství energie v nádrži s benzínem, než kolik se dá nacpat do baterky, má v létě vliv pouze na dojezd počítaný v kilometrech. V zimě je to ale potřeba přepočítat to na hodiny, které lze v autě přežít a to už končí sranda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 8:13    Předmět: Citovat

Jestli oni tam třeba nemaj naftový "bufik" a jako je třeba rezerva, nebo lepidlo a kompresor na defekt, tak v kufru je vedle lékarničky nějaká malá elektro centrála.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:02    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Někdo v zimě u auta natočí motor a jde škrábat okna, ale co s elektrikou ?
Divná otázka. Ten, co má elektromobil, tak má jistě i na blbou garáž. Takže otevře garáž, vyjde ven, zavře garáž a jede v autě tam, kam chce. Venku -15° C, v garáži minimálně 8° C, spíše těch 12° C (nevytápěné, ale izolované). Já mám v garáži přes zimu minimálně 10-12° C a to mi stačilo na plechová vrata přimontovat polystyren 3 cm. V létě tam bylo vedro a teď se tam dá normálně žít a něco dělat. Takže počítám s tím, že ti pracháči s elektromobilama mají určitě na lepší garáž, kde si auto dobíjejí a temperují.
Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hejnicek



Založen: Jun 16, 2004
Příspěvky: 2092

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:25    Předmět: Citovat

Ty obycejni co budou v zime v budoucnu jezdit elektrikou do prace a po 8-mi hodinach odjizdet domu treba dostanou dotace na zatepleni kastle nebo na vatovany kabat Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:32    Předmět: Citovat

Ti obyčejní nemají na obyčejné nové auto už teď. Takže si budou kupovat vaťáky na zimu a na sebe už teď. Laughing
No a jestli myslíš, že teď si koupí ojeté auto v autobazaru, tak bych ho chtěl vidét kupovat za pár korun ojetého elektromobila s baterkama tak na dojetí domů pŕed barák. Exclamation
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5651
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:45    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
...Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.

Přiznám se, že nechápu co chtěl básník touto větou říct.

Masívní rozšíření elektroaut je současné době a i v horizontu dalších 10-15let utopie. Zastánci elektromobility (dnešní technologie) jsou naivní snílci či ekoteroristi.
Nevím kolik z nich si uvědomuje jak devastační pro přírodu je těžba lithia a kobaltu potřené pro výrobu baterií.
Dalším problémem je výroba potřebného množství elektřiny. Dnes je skoro 50% elektřiny vyráběno v uhelných elektrárnách, čím je nahradit? Vodní elektrárny jsou na svém limitu, jádro nikdo nechce (i když je nejekologičtější).
Zbývá plyn (nic moc z hlediska dnešní posedlostí CO₂) a tzv. alternativní zdroje.
U věrtníků je problém s fluoridem sírovým, jenže o tom se moc nemluví.


Naposledy upravil jezevec dne st září 18 2019, 10:05, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:59    Předmět: Citovat

jezevec napsal(a):
p32 napsal(a):
...Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.

Přiznám se, že nechápu co chtěl básník touto větou říct.

Budu se snažit se ti to vysvětlit v bodech.
a) obyčejná auta (osobáky) jsou ta, co jsou ještě na ta fosilní paliva. Náklaďáky nepočítám, lodě a letadla taky ne.
b) klasicky myslící majitel je ten, co ví, že dálnice bude ucpaná kamiony, protože je zima a ty kamioňáky to asi baví, ale jede tam a čeká 2-5 hodin, protože nemá nic jiného na práci?
c) ti ostatní i když mají dálniční známku, tak jedou (když mohou) po okreskách a to zvláště na ty kratší trasy (a nadávají na jejich stav), protože ví, že by na dálnici zrovna dnes stáli dost dlouho ve frontě na reálný pohyb
Vidím to skoro vždycky, když jedu v létě trasu Olomouc - Prostějov po okresce. Na vedlejší dálnici pohyb, že by jim i cyklista ujel a ještě se za to platí. V zimě to bývá lepší, protože se na dálnici nespravuje znovu to, co se spravovalo před dvěma roky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5202
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 10:02    Předmět: Citovat

A solarni panely pry udajne likvidovat moc nejdou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 10:10    Předmět: Citovat

Proč bys je likvidoval? Údajně mají budoucnost, efektivitu atd. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 529

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 10:12    Předmět: Citovat

makak napsal(a):
Hybrid je v pohodě, ale zeptal bych se takhle: Čisté elektroauto, které má nominální dojezd například 200 km (což už je hodně), jaký má dojezd při -15 °C a tedy zapnutém topení ?


Úplně stejná otázka vyvstává v létě, když pouštíš klimu. Kolegyně využívá nějakou kurýrní firmu s elektroauty a ty řidiči na to strašně nadávají. Papírově mají na nabití najezdit 250 km, jenže nesmí topit ani chladit, pak prý jde 20-30 procent dolu.
Zácpy naopak nevadí, pokud tedy netopíš a nechladíš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund