Zaslal: po srpen 12 2019, 9:34 Předmět: zkušenosti s vozy BMW
Měl/máte někdo Bmw?, uvítal bych nějaké obecné zkušenosti s provozem servisem apod. Syn si chce totiž koupit BMW 318i (E46, verze kombi) a přesto že jsem se mu koupi Bmw obecně snažil rozmluvit zatím to vypadá že si ho koupí.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8975 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po srpen 12 2019, 9:49 Předmět:
Starej bavorák je z nějakýho důvodu první volba spousty mladých začínajících řidičů. Znám i takový, kterým to pak stojí u domu a nemají ani na benzín, ani na nový obutí.
Na druhou stranu mám kámoše, kterej je vyloženě fanda, rozdělá to do šroubku a umí s tím i jezdit. Je z Bořetic, můžu dát kontakt.
jj, kluk už sice 4 roky jezdí normálním autem a najeto má docela dost, ale taky to na něj teď přišlo, Mě osobně by nejvíc děsila pověst drahého servisu.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19499 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po srpen 12 2019, 12:34 Předmět:
Je jiná doba, my, co jsme přešli od jednoválcového fichtla přes dvouválec v Trabantu a tříválec ve Swiftu a v důchodu konečně čtyřválec...
Jestli to ale není tím, že jsme nepotřebovali kočkolap, symbol, stačilo, že nás to někam dovezlo, nepršelo na nás... a aspoň jsme věděli, že baba s námi není kvůli vozidlu, ale kvůli nám.
A pak: v Trabantu šla aspoň sklopit opěradla, koberec byl nalepený na stropě, aby nohy nezábly... v Japoncích s tím už byl trochu problém, ale postupně se stává menším a menším...
Ale souhlasím: ať si každý koupí, co libo, jestli utáhne paliva a servis, jeho věc.
Zvlastni ale je, ze hned prvni, co lidi bezne napadne, kdyz nekdo projevi zajem o neco jinyho, nez skodovku ci podobnou konfekci, ze se s tim dotycny chce nekde chlubit, hned se mluvi o nejakym statutu - napadlo nekoho treba, ze se mu to proste jen libi?
nehlede na tom, ze E46 je pomerne kvalitne postaveny a dokonce i trosku zabavny auto. Servis nebude o nic drazsi nez Octavia, i30 apod. s tim rozdilem, ze E46 je celkem prijemne opravitelna. Cena servisu i v autorizaku bude kolem 500kc/h (vetsinou maji na starsi auta dost slevy)...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8975 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po srpen 12 2019, 13:44 Předmět:
Mě se taky bavoráky líbí víc, jak Škodovky a většina konkurence. Jen jsem narážel na to, že když se mlaďoch rozhoduje mezi starou Fábií/Oktávkou, nebo ještě starším bavorákem, kterej má na rozdíl od těch předchozích i motor, tak sáhne po bavoráku. Cena stejná, ale status mezi kámošema daleko vyšší. Prostě je to pro ně důležitější, jak užitná hodnota. Druhá věc je, že silný auto svádí k přeceňování řidičskýho umění. Zvlášť mladý a nevyježděný. Někteří sáhnou po Golfu třeba, to byla jednu dobu taky spíš diagnóza, než auto.
Neodsuzuju to, taky jsem koupil auto proto, že se mi líbilo. Ale umím si už spočítat, jestli budu mít na provoz a nehodlám s tím někde machrovat a příležitostně se omotat kolem stromu.
Bud rad, ze je rozumny a vybral prakticke auto (kombik a 4-valec), so 6-valcom je viac problemov aj nakladov Presne to vystihol Nakadah, na V6 motore s automatom sa pri troche smoly nedoplati
No tak jasne, to samozrejme beru, i to riziko, ze s tim bude delat kraviny a nekde to zahodi do lesa.... Me slo jen o tu automatickou asociaci, kterou prave vidam dost casto...
Ale zrovna 318 touring me neprijde jako "machostroj" na machrovani...
S tim golfem souhlas, zvlast tech 15 let zpatky, v dobe tuzingu to bylo strasny peklo
Jasne, ze staci Fabka s trivalcem na dojeti z A do B, ale pak stejne tak staci mobil a youtube na poslech hudby, a k jidlu si muzu dat salat a rohlik...
nehlede na tom, ze E46 je pomerne kvalitne postaveny a dokonce i trosku zabavny auto. Servis nebude o nic drazsi nez Octavia, i30 apod. s tim rozdilem, ze E46 je celkem prijemne opravitelna
aspoň toto rád slyším, máš s tím nějaké praktické zkušenosti? já BMW vůbec neznám, znamená to že běžné opravy je schopen provést i průměrný neautorizovaný servis?
dva znami jsou celkem zapaleni BMW fanousci (coz zaroven dava trochu zkresleny dojem) - problemy typicky pumpa serva rizeni a vodni pumpa, jinak pry dost neprustrelny.
Samozrejme u tak staryho auta se budou objevovat ruzny drobnosti uz jen kvuli stari gumovych casti apod...
Vyhoda je spousta nahr. dilu vsude (jak pouzitych, tak novych i aftermarket), vyrobilo se toho fakt hodne.
Servis nebude o nic drazsi nez Octavia, i30 apod.....Cena servisu i v autorizaku bude kolem 500kc/h (vetsinou maji na starsi auta dost slevy)...
Tak zrovna servis i30 je kvůli drahým dílům, kterým často chybí alternetiva, podle mě peklo na zemi. S Octavií se to vůbec nedá srovnat. Jinak značkové BMW pětikilo na hodinu? Za tuhle cenu Škodovka snad neopraví ani favorita, ne?
Myslím, že servis je ale tak trochu bezpředmětná věc - maximálně nějaká běžná údržba. Vesměs jsou to všechno stará olítaná auta po x-tém majiteli, velmi často jen na dojetí. Při větší poruše to zpravidla nemá smysl opravovat.
jj, obecne H ma dost drahy cokoliv. Renocar v Brne ma 50% slevu na hodinovou sazbu u aut starsich tusim 5 nebo 7 let. VW (Porsche Brno) podobne (platim u nich cca 650kc/h)...
Co jsem chtel primarne, ze to fakt neni zadna tragedie provozovat...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.