Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

El.zapalování pro VELOREX typ 601-oprava.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá srpen 09 2019, 3:36    Předmět: Citovat

Ale ne ti s motorem z typů 634 a pozdějších - právě proto, že tam už nebylo dynamo, ale alternátor, kterej tak jednoduše na startér přepojit nejde. A navíc spousta těch nejstarších původně dvěpade hadráků byla samodomo přestavěná na třipade výměnou motoru - a protože u těch původních kejvačkovejch motorů dynamostartér nebyl, používali je majitelé s původní mechanickou "nakopávačkou" zapojenou dokonce u některejch na ruční táhlo (viděl jsem na vlastní bulvy, měl to maník, co přišel o nohu pod kolenem a hadráka měl jako skutečnej invalida). Myslím že kdyby se daly dohromady všecky úpravy, který kdo na hadráku sobě i jinýmu udělal, asi by se lidi divili, kolik verzí by to dalo ... Viděls třeba hadráka s valníkovou nástavbou nad motorem? Ten maník ji měl dokonce manuálně sklopnou ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7808
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 09 2019, 9:01    Předmět: Citovat

Velorex 16/350 byl od začátku s 12 V instalací - 12 V dynamostartér, 12 V, 35 Ah akumulátor (původně), 12 V, 150 W regulátor dobíjení, 12 V indukční svíčky apod.
Hřídel pro pohon nuceného chlazení je vyvedena z levé strany, přímo od klikovky. Na pravé straně je rotor, tam by toho moc připojit nešlo.
Autorádia a CB jsem viděl ve spoustě hadráků, jak jsem už psal, typ 16/350 měl od začátku výroby 12 V výzbroj.
Předělávky 16/250 na 16/350 jsem nějak nezaznamenal.
A žádný Velorex se nedělal s motorem z Jawy 633 nebo pozdějším- tyto motory byly vyvinuty až po ukončení výroby Velorexů.

S Mojmírem Stránským jsem několikrát osobně hovořil, nikdy nějak nežehral na ty "tuzéry", kteří si to upravují různými vyfikundacemi. On sám do vysokého věku hýřil různými nápady.

S posledním odstavcem veskrze souhlasím. Zlepšením zapalování se zlepší chod motoru, který paradoxně nedostává tak zabrat, líp využije palivo, životnost zůstane stejná.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: so srpen 10 2019, 15:50    Předmět: Citovat

Trochu se vrátím k původnímu dotazu na začátku vlákna. Na 99,9% ten odkouřenej IO bude CD4093 To odbrušování názvu IO je asi okoukané od jiných výrobců ?
Mám tu schema,kde je také použit,jen je to pro jedno válec. Velká škoda,že se neuvádí návrh dps.
Jinač se to hezky čte. Co kde kdo viděl či neviděl Laughing



tr.zapalování - schema - učeň..JPG
 Komentář:
 Velikost:  29.78 kB
 Zobrazeno:  111 krát

tr.zapalování - schema - učeň..JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund