Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

kontrolka dobíjení felda

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Olchor



Založen: Nov 18, 2009
Příspěvky: 1635
Bydliště: Blansko

PříspěvekZaslal: út duben 23 2019, 6:44    Předmět: kontrolka dobíjení felda Citovat

Moje stařičká Felda přestala dobíjet, kontrolka trvale svítila. Test regulátoru - OK. Takže rozborka alternátoru ( Magneton 55A), výměna diody, už to zas funguje. Altík je 3fáz, 6 výkonových diod , 3 menší pomocné diody napájí buzení přes regulátor. Ven vede jen - kostra, silové + a tenký kablík, na něm je napětí z pomocných diod , stejné jak na regler. Takže mi vrtá hlavou - jak je zapojena kontrolka dobíjení? Je někde ještě odvod, který hlídá napětí a rozsvěcí ji? Zkoušel jsem najít schema elektroinstalace, ale je to hrozně nepřehledné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1738
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: út duben 23 2019, 6:54    Předmět: Citovat

z tohto by ti to malo byť jasné..


schema.jpg
 Komentář:
 Velikost:  32.2 kB
 Zobrazeno:  103 krát

schema.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Olchor



Založen: Nov 18, 2009
Příspěvky: 1635
Bydliště: Blansko

PříspěvekZaslal: út duben 23 2019, 7:23    Předmět: Citovat

No dobře, ale když nepůjde buzení ( odejde regler nebo uhlíky) tak nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1738
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: út duben 23 2019, 7:37    Předmět: Citovat

Cool signalizácia nefunguje len pri vypálenej žiarovke - vtedy ani dobíjanie nefunguje. Prvotné nabudenie je cez žiarovku - kontrolku a musí byť 12V /2W.
Zapneš kľúčik - kontrolka sa nerozsvieti - vypálená žiarovka, alebo urvaný kábel = závada v okruhu signalizácie.
Žiarovka po natočení motora nezhasne = závada v alternátore, alebo regleri.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: út duben 23 2019, 19:17    Předmět: Citovat

Nevím přesně jak to mají řešené jiná vozidla.

U Š Felicia je paralelně k žárovce odpor, takže když se přeruší vlákno v žárovce, nabudí se to přes ten odpor a nabíjí to, jen nefunguje kontrolka.

Blbé je to, co se stalo mě, kontrolka nesvítila, myslel jsem, že to je žárovičkou a neřešil jsem to hned, ale on "uhnil" přívod právě toho budicího napětí na alternátor, takže za jízdy se vypnulo autorádio a než jsem našel místo k zastavení, abych zjistil co se děje, auto se zastavilo, startér se ani nepohnul... Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 23 2019, 19:24    Předmět: Citovat

Pravda, felda měla jako první auto paralelně k žárovečce odpor (fanouš ho ještě neměl) - a zároveň byla i poslední takovýho provedení. Následující typ z Bolky = novodobá oktávie už má dobíjení řešený jinak, altík je buzenej z centrální řídící jednotky a kontrolka se rozsvěcí na jiným principu než průchodem budicího proudu regleru. Všecky pozdější auta už mají kontrolku realizovanou LEDkou ...

Akorát nechápu, jak se mohla filcka zastavit kvůli vybitý baterce, když má "samobudicí" altík = měl by se nabudit vlastním remanentním magnetismem po překročení zhruba 2500RPM a i samotnej regler je napájenej přes pomocnou diodu z hlavního výstupu (+). Takže pokud pojedeš a aspoň jednou překročíš ty otáčky nabuzení, regler "sepne" a budicí proud si bude odebírat z hlavního výstupu alternátoru = pojedeš jako kdysi dávno "jen na dynamo". A pokud nespadneš s otáčkama pod volnoběh, neměl by se altík sám od sebe odbudit. To bys musel jezdit jen jako důchodce do 2000RPM a celou dobu šťavit výkonný spotřebiče = výhřev okna, světla jak na kamiónu, opravdu výkonný hi-fi ... Jinak si myslím, že i tak bys musel výpadek dobíjení okamžitě zaregistrovat - minimálně podle pohasínání kontrolek a podsvícení atd. Takže uhnilej byl nejspíš výstupní kabel z alťasu a ne budicí přívod, regler napájenej z výstupu hlavního usměrňovače tak držel 14,5V na výstupu, ze kterýho se ale dál odebíral jen budicí příkon do altíku a zbytek auta jel jen na baterku - a když ta došla, kchár kaput ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: pá duben 26 2019, 2:10    Předmět: Citovat

Když jste se tady zmínili o elektrovýbavě Feldy:
Ty krátké typy, které měly v příplatkové výbavě tzv. "přípravu pro rádio" - tedy už z výroby aktivní anténu, dva reproduktory vpředu a co je podstatný - v reproduktorovým euroštekru byly už čtyři páry drátů. Tedy i dozadu, ale vzadu repráky nebyly.
Kde končily konektory drátů pro zadní repráky? V kufru to určitě nebylo, po stranách,ve svazcích k zadním lampám taky ne.
Kde ty dráty vlastně končily? Pod zadními sedáky? Někde za bočním tapecírunkem kufru?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá duben 26 2019, 13:18    Předmět: Citovat

Dole u podlahy pod krycím plastem u "B" sloupku. Původní záměr totiž byl mít i vzadu repra ve dveřích, příprava proto končila u jejich sloupku s pantama.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2019, 12:31    Předmět: Citovat

Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund