Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hluboke vybiti oloveneho akumulatoru (přesunuto, LOCK)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> WAR zone
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá leden 11 2019, 20:36    Předmět: Citovat

Komerčně se to nevyrábí, musí se to ubastlit - je to o experimentování s nastavením. To komerční je prostě jen využití polovičky toho skutečnýho efektu - a oblbuje to lidi, protože "desulfátor" jen s vybíjecíma pulsama skutečně nebude fungovat. Aby ten proces probíhal, je potřeba obojí polarita těch impulsů. Celý je to popsaný v patentový literatuře firmy Varta. Tu skoro nikdo nečte, jenže ono to funguje - jen to potřebuje určitou "zbytkovou kvalitu a zásobu životnosti" akumulátoru, aby to vůbec mělo v čem proběhnout. A to ty dnešní ojebaný konstrukce moc nezajišťujou ... Ale určitě stojí za to to zkusit, ne jako NĚKDO šmahem odsoudit - protože jemu to kazí kšefty ...
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Oct 11, 2008
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá leden 11 2019, 21:42    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... oba dva ty tebou nalinkovaný udělátory jenom zatěžujou baterku krátkýma intenzívníma impulsama VYBÍJECÍHO proudu - takže když je k baterce připojíš a zapneš, postupně ji vybijou do mrtě...
Co jsem tak měl příležitost si hrát s podobnými udělátory, tak dělaly NABÍJECÍ pulsy a energii na to si braly z baterky, čili ji až do nějakých cca 12,5 V pomalu vybíjely - pak se to zastavilo. Čili dávalo to smysl jen ve spojení s jakoukoli udržovací nabíječkou, případně v autě za jízdy (pozor na velikost přepěťových pulsů).
Co jsem se tak díval škopkem, co to dělá, tak bych řekl, že to může při trvalé instalaci zastavit či mírně zvrátit sulfataci (žádné zázračné léčení se nekonalo), ale pro léčení zasulfatované baterky bych zvolil spíš tu klasickou metodu nabíjecích/vybíjecích pulsů 50 Hz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zed_007
Nováček
Nováček



Založen: Jun 01, 2017
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 8:01    Předmět: Citovat

O.k. Ekkare, tak to jste mne moc nepotěšil.
Dobrá tedy, seženu bastlíře a "zrobíme bazdmeg" Very Happy .
Mohu Vás tedy vyptat o schema?
Děkuji pěkně!

Jinak m.j. nabíječka Ctek by třeba nepomohla? Resp. nemá funkci která toto umí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 10:33    Předmět: Citovat

Neznám nabíječku Ctek => nemůžu odpovědět.

Schéma desulfátoru se síťovým napájením bylo ve vlákně, který díky sprostosti a hlouposti proti desulfatizaci zaujatýho PeteBurnse nejmenovanej horlivej moderátor místo trestu pro sprosťáka nejdřív celý rozkouskoval a pak postupně pozamykal ... Základní zapojení s komentářem najdeš tady v tom vlákně.

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
weed_smoker
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Dec 02, 2011
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 11:10    Předmět: Citovat

V tom PeteBurns'FLAME vláknu jsem psal i o tom,že s nabíječkou od Budinskýho z AR A9/92 se to povedlo u baterky 55Ah,která měla 4.5V.Trvalo to 2 dny,ale povedlo se a baterka drží dodnes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Mar 30, 2012
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 14:36    Předmět: Citovat

Samostatné desulfátory se neprodávají, protože to není potřeba a nikdo by je nekupoval. Desulfátor je prostě jen slabá nabíječka. Takže desulfovat baterii můžeš libovolnou nabíječkou, která umí dodat malý nabíjecí proud. Pokud máš nějakou úplně jednoduchou, která to neumí, stačí připojit baterii přes vhodnou žárovku. Nejde to s chytrýma nabíječkama, které by to vyhodnotily jako vadnou baterku a vyply by se.
Pokud si tam někdo přidá i vybíjecí pulsy, je to jenom pro pocit, že má něco extra, ale funguje to prakticky stejně.

_________________
Pravda je černobílá, šedivá. Když něco vypadá moc barevně, je to jen pohádka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zed_007
Nováček
Nováček



Založen: Jun 01, 2017
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 18:22    Předmět: Citovat

Zajímavý názor, přečetl jsem celou diskuzi a nevychází to až tak špatně.. Wink
Nicméně desulfátor vyzkouším, neb mám 4ks baterií 12V 125A, které jsou na cca 60% kapacity (měrno zátěžovými testry).
Jinak CTEK zde: https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/ctek-mxs-5_0/specifikace/#section
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001
Team member
Team member



Založen: Apr 01, 2004
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 18:31    Předmět: Citovat

Několikrát se nám stalo, že jsme museli rozchodit baterii vybitou na "nulu".
(IBG 8 EPzV440)
Nabíječky, co k tomu máme se z hluboce vybitou baterií nehodlají bavit a vyhodí chybu - Baterie má mít 24V (v podstatě něco kolem 27V) a má třeba 12V, nebo je tak vytřískaná, že nehne ani z rafikou voltmetru.
Baterii napřed proberem obyčejnou starou regulovatelnou nabíječkou - nastaví se tam cca 30V a čeká se, až si začne baterie brát "ampéry" - ze začátku se tváří jako kdyby tam nebyla připojená. Po nějaké době se tahle nabíječka zkusí vypnout a změří se, kolik na baterii "zůstalo" - jde o to, aby se chytla ta "inteligentní nabíječka", která se tam následně připojí. Pak proud ještě nějakou dobu roste, až se ustálí na hodnotě, na kterou je nastavený software ty nabíječky (Fronius Selectiva+). Jak moc se ta baterie zvrávorá nedokážu říct, kapacitní zkoušky neděláme - jen měříme napětí na článcích kvůli nalezení potencionálně vadného článku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw
Team boss
Team boss



Založen: Mar 21, 2006
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 18:58    Předmět: Citovat

Minuly tyzden som mal dve UPS s vadnym nabijanim. Jedna bateria mala 5,7V, druha 5,9V (Panasonic 12V/7,2Ah, -jedna z roku 2015, druha 2017). Po oprave nabijania som to nechal nabijat celu noc. Na druhy den mali obe vydrz ako nove (jedna 39 minut, druha 40).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Oct 11, 2008
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 19:14    Předmět: Citovat

Zed_007 napsal(a):
Jinak CTEK zde: https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/ctek-mxs-5_0/specifikace/#section
Tenhle model od CTEKu si uživatelé celkem pochvalují, ale odchází jim to tlačítko a jsou dost předražené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 20:30    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
Samostatné desulfátory se neprodávají, protože to není potřeba a nikdo by je nekupoval. Desulfátor je prostě jen slabá nabíječka. Takže desulfovat baterii můžeš libovolnou nabíječkou, která umí dodat malý nabíjecí proud. Pokud máš nějakou úplně jednoduchou, která to neumí, stačí připojit baterii přes vhodnou žárovku. Nejde to s chytrýma nabíječkama, které by to vyhodnotily jako vadnou baterku a vyply by se.
Pokud si tam někdo přidá i vybíjecí pulsy, je to jenom pro pocit, že má něco extra, ale funguje to prakticky stejně.
Píšeš blbosti. Naopak by si je koupil každej, kdo by měl možnost takovej přístrojek používat. Ale desulfatace jen malým nabíjecím proudem má mizivej účinek - obzvlášť na už silně zasulfátovaný baterky vůbec nezabírá. To je totiž právě ten způsob, kterým ty nejrůznější procesorem řízený nabíječky UDRŽUJOU BATERKY V NABITÝM STAVU. Pleteš prostě dohromady udržovací = kondiční dobíječ, kterej má za úkol udržovat baterku trvale ve stavu tak vysokýho stupně nabití a zároveň ji nepřebíjet, aby se zabránilo vzniku právě tý nerozpustný formy krystalickýho sulfátu olova, která nejvíc vadí, s desulfátorem, rozpouštějícím pomocí střídavýho proudu s nesymetrickou střídou tvrdej krystalickej sulfát.

Sulfát totiž je v baterkách naprosto nezbytnej, ale jen ve svojí gelovitý a tím pádem rozpustný formě - na jeho vytváření a opětovným rozpouštění vzájemnou chemickou interakcí olova v deskách a kyseliny sírový v elektrolytu během nabíjení a vybíjení je založenej celej elektrochemickej akumulační proces. Tvrdá krystalická forma PbSO₄ vzniká na povrchu desek buď při ponechání baterky dlouhodobě ve vybitým stavu, anebo při trvalým přebíjení nadměrně vysokým proudem. Problém takhle vzniklý vrstvy je v její minimální rozpustnosti a tím i ve ztrátě schopnosti kombinace deska-elektrolyt si vzájemně vyměňovat síranovej aniont a tím i při nabíjení akumulovat náboj a při vybíjení ho znovu uvolňovat - aniont =(SO₄) je v tvrdě krystalizující formě vázanej vazbou s větší vazebnou energií a nedá se už běžným nabíjecím procesem uvolnit a tak z desek "vytáhnout" do elektrolytu. Projevem je tak klesající skutečná kapacita odebratelná z akumulátoru, jevícího známky plnýho nabití spolu s trvale klesající nejvyšší dosažitelnou hustotou elektrolytu.

Představ si palivovou nádrž, kterou když necháš dlouhodobě prázdnou, nebo když do ní budeš cpát delší dobu palivo pod tlakem i když už je plná, začne pomalu od dna zaplňovat nějaká pevná usazenina vysrážená z toho paliva. Využitelnej objem nádrže se tak začne zmenšovat, i když celkovej objem bude furt zachovanej - ale uvnitř narůstají usazeniny a nejdřív budeš mít z 50litrový nádrže 48litrovou, když ale ten proces necháš probíhat dost dlouho (obdoba nechání baterky několik měsíců bez nabíjení nebo naopak ji necháš dlouhodobě přebíjet), nakonec v takový nádrži zbyde třeba jen 10 litrů volnýho prostoru. Takovou nádrž bys asi v autě nechtěl - respektive by ses určitě snažil se postarat o ni tak, aby v ní pokud možno k žádnýmu usazování nedocházelo, ale o olověnej akumulátor i když je v principu přesně stejnej jako ta samovolně "zarůstající nádrž" se skoro nikdo takhle nestará ...

Na ztvrdlej síran platí jen ta střídavina, která má depolarizační efekt na mezní verstvu elektrolyt-deska a zabraňuje vytváření bublin plynu, který brání elektrolytu v přístupu k povrchu desek. Všecko je popsaný v příslušný literatuře - stačí si to najít a přelouskat. Bohužel, samotnej princip desulfatace vyžaduje mechanicky pevný a nezničený desky - což znamená, že u baterek mechanicky poničenejch nadměrným zatěžováním a s deskama vysypanýma do článků vinou ojebaný konstrukce se už nějakej elektrochemickej regenerační proces dost dobře neuplatní - je to jako snaha přelakovat auto, který má kastli děravou od rzi - a plechy vyměnit nejdou, protože se o to výrobce postaral. Dřív nebo pozdějc se lakýra rukou opře o kastli (třeba při broušení) a udělá tak díru, kterou už nejde opravit a auto pude via šrotiště chcačky nechcačky - moderní baterky jsou na tom zrovna tak. Kdo se o baterku nestará prakticky hned od začátku, pozdějc už prakticky ztrácí možnost se postarat nějakým významnějším způsobem.

No a proč se desulfátory neprodávají komerčně - protože prostě kšeft. Kdyby se každej měl možnost za pár desetikorun nebo stokorun o svouji baterku postarat takovým způsobem, že by mu v autě vydržela 10 a víc let a v roli záložní baterky k solárům nebo větrníku 20 a víc let, výrobci baterek by se mohli jít popásat na louku. I proto se do aut podle nařízení Brusele montujou takový kurvítka, jako je STOP-START systém nebo "menedžment rekuperačního nabíjení", který baterky jen víc zatěžujou a nutí ji pracovat v naprosto likvidačních podmínkách - což samozřejmě nevydrží a odporoučí se během pár let. Však on to zákoš, kterej potřebuje jezdit, stejně vždycky a rád zacáluje ...

Zed_007 napsal(a):
Zajímavý názor, přečetl jsem celou diskuzi a nevychází to až tak špatně.. Wink
Nicméně desulfátor vyzkouším, neb mám 4ks baterií 12V 125A, které jsou na cca 60% kapacity (měrno zátěžovými testry).
Jinak CTEK zde: https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heureka.cz/ctek-mxs-5_0/specifikace/#section
Já ti odpovím pár citacema z toho popisu na Heuréce, kterej jsi nalinkoval a ke každý dám komentář:
Heuréka napsal(a):
Nabíječka MXS 5.0 new (vylepšená verze staršího modelu MXS 5.0) řeší širokou škálu problémů spojených s akumulátory... Mezi její funkce patří: diagnóza stavu akumulátoru (zda může přijímat a udržet nabití), funkce desulfatace a speciální regenerace (oživení a obnovení silně vybitých akumulátorů a těch se stratifikovaným elektrolytem).
Regenerační program RECOND
Nerovnoměrné rozvrstvení elektrolytu ničí baterie, které jsou často vybíjeny nebo jsou po delší dobu mimo provoz. Stratifikace elektrolytu znamená ztrátu veliké části kapacity a snížení životnosti. Tento program zajišťuje rovnoměrnost hustoty elektrolytu a CTEK jej doporučuje spustit alespoň jednou za rok pro optimální stav baterií.
Pozor: Nepouštějte program více než 1 x ročně, neboť u baterií gel nebo AGM může dojít k jejich poškození! Pouze u baterií s volným rozvrstvením elektrolytu můžete využít režim vícekrát. V Recond regeneraci je vždy nutné odpojit baterii od vozidla.
Neexistuje nic jako "stratifikovanej elektrolyt" - to je buzzword rádoby vědeckýho tvaru, nahrazující popis baterky zasulfátovaný právě vinou ponechání dlouhodobě bez nabíjení. A asi to nebude žádnej extra bezpečnej proces, protože výrobce velí při jeho aktivaci odpojit baterku z auta. Rovnoměrnost hustoty elektrolytu je eufemismus k jeho promíchání velkým nabíjecím proudem, při kterým začne baterka silně plynovat.
Heuréka dál napsal(a):
Hlavní výhody nabíječek CTEK

Bezpečnost (neohrožují uživatele, citlivou elektroniku ani baterii. Ochrana proti jiskření, přepólování a zkratu. Nepodporují vývoj třaskavých plynů a jsou schváleny pro venkovní používání.), jednoduchost (Snadné připojení a obsluha - mějte stálou kontrolu o průběhu nabíjení a sami si volte nabíjecí módy.), flexibilita a užitná hodnota (vhodné pro všechny typy olovných akumulátorů. ... Nabíjí dokonce i při poklesu napětí v síti až do 170 V.).
Jo - leda velký houby s voctem - popis dělá z běžnýho dodržování technickejch ustanovení a bezpečnostních předpisů pro elektrický zařízení obsluhovaný osobama bez elektrotechnickýho vzdělání nějaký zázračný výhody a klady. Ve skutečnosti to není nic než dodržení zákonem stanovenejch požadavků na zařízení volně prodávaný v obchodech.

Heuréka dál napsal(a):
Vyhlazením nabíjecího proudu a důmyslným nabíjecím profilem jsou schopné oživit hluboce vybité a částečně sulfatované akumulátory a prodloužit tak jejich životnost. ... Užijte si výhodu velmi malého zpětného proudu (tedy toho, který protéká připojenou nabíječkou, když je odpojena od napájení a vybíjí baterii.) a nízké zvlnění proudu (vysoké způsobuje zahřívání akumulátoru a urychluje stárnutí kladných elektrod. Také může rušit jiná zařízení připojená k akumulátoru. Nabíječky CTEK dodávají napětí a proud vysoké kvality s nízkým činitelem zvlnění.).
Další naprostej nesmysl - buď nabíječka při nabíjení pulsuje, pak je zvlnění proudu až 100%, anebo drží vyfiltrovanej proud - což je létama dokázaný, že baterkám spíš škodí, než aby jim to prospívalo. Vychvalovat nabíjení vyhlazeným proudem je vyslovená lež a klamání spotřebitele (vychvaluje se ve skutečnosti negativní vlastnost).

Z toho všeho vidíš, že žádná procesorem řízená nabíječka "pro vobyčejný lidi" ve skutečnosti není to, za co se vydává - u průmyslovejch typů to je jinak, tam jsou mezi obsluhama odborníci, který by s takovým výrobcem rychle vyběhli. Proto průmyslový nabíječky baterek pro trakční a staniční účely (ještěrky a vozejky, přenosný ruční nářadí, zálohování komunikačních a zabezpečovacích zařízení) skutečně baterky udržujou v co nejlepší kondici - jednou oklamanej zákazník v podnikový sféře znamená ztrátu obchodní pověsti i u ostatních. Malej človíček, co si koupí "chytrou" nabíječku za 500,- v Lídlu si v podstatě kupuje jen další kurvítko na svou draze zaplacenou baterku ....

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Oct 11, 2008
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 22:41    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A asi to nebude žádnej extra bezpečnej proces, protože výrobce velí při jeho aktivaci odpojit baterku z auta.
Je to proces, při kterém nechají tu baterku chvíli plynovat, aby se bublinkami promíchal elektrolyt (nechme stranou, jestli a kdy může dojít k tomu, že se hustší elektrolyt drží dole a řidší nahoře). Pochopitelně při tom do baterky rvou větší napětí (manuál říká že 15,8 V a max. 1,5 A) tak se sichrují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Oct 08, 2007

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 1:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
No a proč se desulfátory neprodávají komerčně - protože prostě kšeft. Kdyby se každej měl možnost za pár desetikorun nebo stokorun o svouji baterku postarat takovým způsobem, že by mu v autě vydržela 10 a víc let a v roli záložní baterky k solárům nebo větrníku 20 a víc let, výrobci baterek by se mohli jít popásat na louku...

Nema zmysel stracat cas s ostatnymi bludmi, ale tento nezmysel, popierajuci akukolvek logiku, si zasluzi pozornost Laughing Takze oni sa nevyrabaju nie preto, lebo dokazatelne funguju a ich vyrobcovia by mali slusny zisk, ale preto, aby vyrobcom bateriek neusiel kseft Laughing Takze ani vlastne nikto nevyraba LiFePO4 baterky s dokazatelnou zivotnostou 20 a viac rokov, lebo by si podla tejto "logiky" kopali sami sebe hrob Laughing Takze na zaver len tolko, ze podla tychto mozgovych pochodov si kazdy moze urobit obraz toho, ake "hodnotne" rady moze ocakavat Twisted Evil
A k tej weed_smokerovej ozivenej baterke len tolko, ze to urcite nebolo vdaka tej zazracnej nabijacke, akokolvek tomu moze niekto verit Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 1:54    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
EKKAR napsal(a):
A asi to nebude žádnej extra bezpečnej proces, protože výrobce velí při jeho aktivaci odpojit baterku z auta.
Je to proces, při kterém nechají tu baterku chvíli plynovat, aby se bublinkami promíchal elektrolyt (nechme stranou, jestli a kdy může dojít k tomu, že se hustší elektrolyt drží dole a řidší nahoře). Pochopitelně při tom do baterky rvou větší napětí (manuál říká že 15,8 V a max. 1,5 A) tak se sichrují.
Ale dyť jsem to samý napsal hned na následujícím řádku - že to je jenom jinak pojmenovaný promíchání silným plynováním od velkýho nabíjecího proudu. Nevím proč to řešíš. A s tím maximálním napětím to asi nebude tak jak sami píšou - napětí 15,8V musí automotive elektronika v pohodě vydržet, norma říká maximum při provozu ve špičce 18V, ve stavu uspání resp. naprázdno bez zátěže až 28V - takže tam asi budou "pjekný špice" o hodně vyšší než tyhle normama určený maxima, který musí každá autoelektronika pro homologaci splnit ...

Výpady Burnse bezmozka řešit nebudu zase já - kdyby ty LiFePO₄ baterky byly tak úžasňácký VČETNĚ BEZPEČNOSTI, CENY A JEDNODUCHOSTI VÝROBY, dávno by je už instalovala do svejch výrobků drtivá většina výrobců aut - ale zatím se všecky na pozici startovacího zdroje dál držej "obyčejnýho olova", posledních cca 10-15 let legovanýho stříbrem a vápníkem ke zvýšení vodivosti a snížení samovybíjení. Pokud chceš propagovat svoje oblíbený líthiovky protože ti kšefty s nima vynášejí, založ si na to téma svoje vlastní vlákno a nevotravuj tady, kde se bavíme o olovu a jeho údržbě a nějaký líthium nám je ukradený. Jestli ti dočasnej BAN za provokace nestačil, stačí říct - můžeš si vykoledovat další.

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Mar 30, 2012
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 4:17    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Ale desulfatace jen malým nabíjecím proudem má mizivej účinek

EKKAR napsal(a):
anebo drží vyfiltrovanej proud - což je létama dokázaný, že baterkám spíš škodí, než aby jim to prospívalo.

Rolling Eyes K tomu není co dodat Laughing

_________________
Pravda je černobílá, šedivá. Když něco vypadá moc barevně, je to jen pohádka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> WAR zone Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund