Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7094 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út prosinec 14 2021, 19:38 Předmět:
Za ty prachy by měl dvě baterky a ještě by mu zbylo na benzín. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31918 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 14 2021, 19:50 Předmět:
Ty kondy jsou výborný v tom, že dokážou dát vysokej náběhovej proud do startéru - ve srovnání s promrzlou baterkou je to jako nebe a dudy, navíc když se mezi baterku a kondy dá měnič, kterej je nabije na plný napětí potřebný pro start i z baterky, která vlivem vysokýho vnitřního odporu už má třeba i jen 10,5V, to v podstatě žádná jiná metoda neumí - i když to nabíjení pro start trvá doslova minuty až i víc než 10 minut, tak pokud je zbytek motoru OK, doslova to do těch kondů "nakyblíčkuje" takovej náboj, že to zajistí skutečně spolehlivý naskočení motoru bez trápení typu "hou-hou-hoouuu-hoouuuu-hoo...(vno).". Ale mají problém v tom, že v sobě neudržej dostatečně vysokej náboj dlouhodobě, takže napájet nějakou zabezpečovací nebo datazáchovnou elektroniku v odstaveným autě z nich dlouhodobě nejde. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5023 Bydliště: Brno
Zaslal: út prosinec 14 2021, 22:38 Předmět:
Žádný měnič není nutný. Byl by zbytečný. V návodu píšou, že kondenzátor se nabije z akumulátoru v autě. Třeba jen na 10V. Kdybys ho nabil na 12V a připojil k baterce o 10V, stejně se za řádově vteřinu vybije na napětí baterie. 100F je na kondenzátor obrovská kapacita. Ale proti akumulátoru je to málo.
Odběr 100A po dobu 1s vybije kondenzátor 100F o 1V.
Odběr 400A ho vybije za 1s o 4V. Třeba na 6V z 10V. Při kolika V se ještě startér použitelně točí? Kolik bere takový startér motoru 1,6D, co se montoval do Oktávek.
Ono to funguje, pokud je motor schopen naskočit zhruba do jedné vteřiny. Pak už to jde s napětím z kopce.
Taky si myslím, že za ty peníze je jednodušší udržovat baterku v pořádku běžnou a levnou nabíječkou a jednou za čas si koupit novou. A když už nastane akutní problém, dá se sehnat někdo s kabely a druhým autem. Ale jako kutil to neodsuzuju. Jen mi to připadá moc drahé.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st prosinec 15 2021, 0:06 Předmět:
PavelFF napsal(a):
Žádný měnič není nutný. Byl by zbytečný. V návodu píšou, že kondenzátor se nabije z akumulátoru v autě. Třeba jen na 10V. Kdybys ho nabil na 12V a připojil k baterce o 10V, stejně se za řádově vteřinu vybije na napětí baterie.
Není zbytečný, naopak velmi užitečný. Je totiž třeba počítat jak s tím, že se bude nabíjet z vyčichlé baterky s velkým vnitřním odporem (a když se pak na ni připojí nabitý, tak se rozhodně nevybije během pár sekund), tak i z naprosto perfektní nabité zdravé baterky, u které by pokus o připojení vybitých kondů vyvolal pyrotechnické efekty.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 976 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: čt prosinec 16 2021, 14:28 Předmět:
Tyhle příruční "startovadla" si pamatuju ze Švýcarských autobazarů - když sis chtěl nastartovat nějaký auto, který tam už stálo nějaký ten týden, přišel Ahmed s tímhle, připojil to na baterku a "keine problem". Pro normálního smrtelníka je to asi k nepotřebě, ale třeba právě ty bazarníci a podobní "skladovatelé" aut tohle příruční řešení určitě ocení.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt prosinec 16 2021, 16:56 Předmět:
houmr napsal(a):
Pro normálního smrtelníka je to asi k nepotřebě…
Věci mají tendenci zastávkovat ve chvíli, kdy se to nejmíň hodí. Jednou jsem takhle potřeboval o půlnoci odvézt na letiště. Skončilo to taxíkem, který mě stál tolik, co by stála nová baterka.
Takže s sebou od jisté doby vozím v kufru Autowit SuperCap 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.