Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dobíjení akumulátoru v autě
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 13:37    Předmět: Dobíjení akumulátoru v autě Citovat

Jelikož nechci vytahovat akumulátor z auta (hrozí ztráta kodu radia a jiné...), mohu bez obav připojit dobíječku na autobaterii bez jejího odpojení ?
Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 967
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 13:40    Předmět: Citovat

v niektorom aute áno, v niektorom nie ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 14:11    Předmět: Citovat

V akom nie?
Pozri si len manual kam pripojit nabijacku, ja musim pripajat minus na kostru nie priamo na baterku...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 15:22    Předmět: Citovat

To bude asi snímání proudu na úbytku kabelu. Moc inteligentní auto.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 967
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 15:53    Předmět: Citovat

keďže nevieme či autor myslel elektromobil, či žiguliaka alebo najnovšie BMW, pokiaľ autor nedoplní o aké auto ide, nič múdre nevymyslíme ani neporadíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 17:17    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
To bude asi snímání proudu na úbytku kabelu. Moc inteligentní auto.
Ne nezbytně. Já mám baterku pod podlahou kufru, a vývody pro nabíječku příp. startovací kabely u motoru. A bez battery managementu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 18:52    Předmět: Citovat

Ivan_01 napsal(a):
keďže nevieme či autor myslel elektromobil, či žiguliaka alebo najnovšie BMW, pokiaľ autor nedoplní o aké auto ide, nič múdre nevymyslíme ani neporadíme


Jedná se o klasické auto Mitsubishi ASX 1.6 v benzinu.
Co jsem si stačil vyguglit, takv v 90-ti % panuje názor, že by to nemělo ničemu škodit. Akumulátor funguje prý jako veliký kondenzátor, který případné impulsy z nabíječky vyhladí. Navíc řídící jednotky a další jsou prý stavěny na napětí až 20V. Rovněž jsem zaznamenal názor ohledně připojení minusu na kostru, ne přímo na záporný pol akumulátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 19:13    Předmět: Citovat

Slusna nabijacka nema na vystupe ani 15V, taku tam mozes bez obav pripojit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 967
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 19:16    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Akumulátor funguje prý jako veliký kondenzátor...

to je síce pravda, ale len pokiaľ je ten akumulátor dobrý. A dobrý akumulátor nieje za normálnych okolností pokiaľ sa s autom jazdí, potrebné nabíjať. Však to zapoj a uvidíš. A dosť je aj rozdiel, že aká je to nabíjačka. Ak nejaký domáci bastl nebodaj s tyristorovou reguláciou na primáre trafa, to by som neriskoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31849
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 20:01    Předmět: Citovat

Důvod, proč je potřeba dobít i jinak dobrou baterku může bejt vícero, třeba závada v autě, která ji vybije, nebo nedbalost majitele, kterej baterku vycucá připojeným nějakým přídavným zařízením, měničem a podobně. Pokud chce mít baterii OK, dobije ji klidně přímo v autě, ale jen při dodržení určitejch podmínek. Já bych určitě s přímým připojením k autu váhal u nabíječky s maximálním výstupním napětím vyšším než 14,5V. V autě alternátor taky nenabíjí na víc, je to tak nastavený kvůli zamezení vzniku plynování a z něj plynoucího rozstřiku kyselinovýho elektrolytu do okolí baterky. Vzpomínám si, kolik šoférů v jistý době doslova ztratilo baterku na silnici - vždycky šlo o majitele škodivek počínaje stovkama a konče stotřicítkama, který měly baterku v plechovým pixlíku za levým zadním sedadlem. A když někdo nabíjel baterku v autě a neměl opatření proti vlivu kyseliny na tu pixlu, za rok za dva mu kyselina sežrala plech a baterka zůstala doslova vlát pod autem na přívodech ... Dneska je moderní baterka u motoru, kde ten aerosol taky může nehezky požrat plech a příslušenství motoru, u baterky v kufru je to nebezpečí sežranýho plechu stejný jako u starejch škodivek. Prostě pokud nabíjet olovo přímo v autě, pak jedině nabijákem s omezením výstupního napětí na maximálně 14,5V.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1457
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2022, 20:39    Předmět: Citovat

Dneska je moderní baterka u motoru, kde ten aerosol taky může nehezky požrat plech a příslušenství motoru...,
Mám od výroby v baterce (i nové a jeden výstup zaslepený) zapíchnutou na boku baterky hadičku, která jde pod auto. Jinak dobíjím trvale na vývodech z UPS a ukazuje to 13,7V. Funguje to bez problémů.

_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yenyk



Založen: May 29, 2022
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: so červen 18 2022, 9:32    Předmět: Citovat

Od 14,4V výše dochází k "plynování". Dnešní baterky jsou všechny gelovky a tam je nabíjecí napětí max 13,8V. Proud omezit klasicky na 1/10 kapacity baterie (např. pokud má 40Ah, pak max. nabíjecí proud = 4A).
To by měla zvládat každá nabíječka. A lze zapojit na baterii v autě.
Něco jiného jsou ovšem různé opravné režimy u některých nabíječek. Zde bych odpojení baterie od auta raději doporučil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so červen 18 2022, 9:56    Předmět: Citovat

Yenyk napsal(a):
Dnešní baterky jsou všechny gelovky

Nie. Pokial nie je na baterii oznacenie AGM, tak je tam klasicky tekuty elektrolyt. AGM baterie su podstatne drahsie a typicky sa pouzivaju v autach so start/stop nezmyslom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so červen 18 2022, 10:13    Předmět: Citovat

Yenyk napsal(a):
Dnešní baterky jsou všechny gelovky
Do aut se gelovky nedávají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yenyk



Založen: May 29, 2022
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: so červen 18 2022, 10:19    Předmět: Citovat

Sorry, máte pravdu - chtěl jsem napsat bezúdržbové, tedy nelze odšroubovat uzávěry elektrolytu... A proto by neměly plynovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund