Po 40letech jsem byl nucen rozebírat benzinovou pila, zdechla. Tak,že pár zkušeností a nějaký dotaz. Vyrobil jsem si stahovák na magneto z hlavy starého topenářského 3/8 kohoutu (závit M22x1,5?pasuje naprosto přesně) případně mohu dát foto. Dále přípravek na nasazení segmentů odstředivé spojky, která se rozpadla. Vezmi prkénko 10x10cm, do středu vyvrtej díru 7,5mm a do té natoč šroub M8 s celým závitem. Upni za hlavu šroubu do svěráku. Nasaď 3 segmenty na pero. Spoj asi 1cm od kraje, ne na středu segmentu(to jde zatím dobře). Polož na přípravek, nasaď do polohy „ trojpacku“ dej podložku 8 na šroub ,matku M8 a rukou přitáhni. Roztahuj šoubovákem segmenty a vlož podložku 8 do každé mezery. Trojpacku neustále musíš ladit do figury a rukou přitahovat M8. Vlož další 3 podložky. Trojpacka snadno vklouzne na místo a nic se ti nerozletí. Přitáhni M8 a vytáhni všechny podložky ze segmentů. Pero to secvakne a můžeš to vyndat z tohoto jednoduchého přípravku. Nyní dotaz. Jak se sundavá oběžné kolo olejového čerpadla. Možná budu muset měnit Gufera. Pod magnetem je 24x15x7,5. Víko olej-čerpadla vypadá na 23x15x5 ?? pod oběžné kolo čerpadla není zatím vidět. Membrána v karburátoru je nějaká scvrklá (tak,že asi novou), vše vyčištěno profouknuto. Nic v karburátoru není vyběhané. Sání benzinu bez odporu, odvzdušnění trochu teče při naklonění. Svíčka nová. Jiskra jako bejk.Pila naskočí, musím cukat plynem, nechce do otáček, najednou se chytí a jde normálně. Pak to chcípne a nejde to natočit. Tak dokola. Máte někdo radu, kde hledat.
Luboš
Založen: Jun 15, 2004 Příspěvky: 174 Bydliště: tade na Hané (JN89OK)
Zaslal: ne srpen 23 2020, 8:00 Předmět:
Sítko v nádrži je čistý? To vypadá na moc bohatou směs, za studena to chytne a jede, za tepla už ne. Musí to schládnout a po pár minutách to chytne? Pokud se nám to v práci stalo na křoviňáku tak na vině byla většinou membrána v karbecu. Nebo chyba v zapalování.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne srpen 23 2020, 8:29 Předmět:
Karbec jsem měl venku, tak jsem při tom profukoval hadičku sání. žádný odpor, až jsem se nachlastal. Ale ta membrána, ta vypadá zdeformovaná. Začnu shánět, je to 40let staré. Trochu mi uniká system odvzušnění nádržky na benzin. (plná nádrž při naklonění teče přes odzduš.)Má to vývod na sání a vidím nějaký plast. závit dírky pro odvzdušnění. Vypadá to, že by to mělo jít vyšroubovat (oba vývody najednou). Bojím se za to vzít. Nádrž tady u 114 není jeden plast. odlitek. Tak jestli to někdo už rozebíral.(očekával bych zpětný ventil sání) To ale nebude příčina chcípání, spíš to teče ale podtlak v nádržce to nevytvoří.
Luboš
Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: ne srpen 23 2020, 14:59 Předmět:
Mám otázku ohladne motorovej píly Husqvarna, všetko ide, štartuje + - ako má za studena trocha protestuje, ale do pol minuty už vrní, za tepla na prvý brnk, aj retaz maže v pohode, ale problem je, že ked ju odložím tak cca na 2 -3 den je pod nou mlačka oleja na retaze, ale netuším prečo a kade to tečie, zrejme cez mazací kanálik kade priteká za behu olej na mazanie retaze, ale prečo tečie olej aj ked sa nič netočí, žeby prdnute tesnenie na ceste od nadržky na olej po výtok na mazanie retaze?
PS: Nikdy som nemal rozobratu žiadnu pílu tak neviem ako je to riešené, može mi niekto osvetlit ako to funguje? Ďakujem.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17764 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po srpen 24 2020, 0:20 Předmět:
Loužičku dělá od začátku i moje pilka Hecht. Má natočíno asi 20 hodin a je to furt stejný. Řežu s ní jen občas a tak kvůli srážení benzínu a loužičkování olej a benzín při předpokladu odložení na dýl než měsíc vyleju a karbec vyjedu do sucha. Ty žlutý šupiny se strašně blbě čistí a pokud zaschnou ve Walbru ty tři piditrysky volnoběhu, tak je karbec na GO v ultrazvuku. Jsou ale lidi, co tvrdí že membrány bez benzínu tvrdnou. Mě se stalo, že se benzín odpařil a membrány se zbytkem oleje přilepily. Pak aby se člověk uškubal.
http://www.lmkbabice.cz/?p=216 _________________ Jirka
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 5
Zaslal: pá září 11 2020, 16:55 Předmět:
Vážení přátelé info.
Karbec jsem znova rozebral na prvočinitele. Vyšrouboval trysky, všechny kanálky prošťouchal ocelovým drátkem, dosedací plochy zabrousil šmirglem na skle. Složil v nastavení 1čtvrt ot tryska L i H. Pila naskočila, Tryskou L jsem našel místo kdy jde za plynem, Tryskou H jsem našel největší výkon při řezu do tvrdého dřeva. Volnoběhem aby se zastavil řetěz nebo to nechcípalo. Nastavení několikrát dokola.(reaguje dost ostře) Membrána zdeformovaná, nezdeformovaná pila jede jak Dolmar Sachs. Je jí teprve kolem 40let. Memránu stejně seženu. Vyřešeno.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.