Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 11:26    Předmět: Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne? Citovat

Zdravím,

Passat B6 2,0 CR CFFB
Na aute mi nefunguje dobíjanie a zaujímavé je, že sa kontrolka dobíjania rozsvieti, až ak klesne napetie baterie pod cca 10,2V - to už prestávajú fungovať systémy v aute. Otestované s plne nabitou bateriou, prejdených cca 150Km a sledovanie napetia cez OBD doagnostiku.

Ta signalizacia nefunkčnosti dobijania asi v poriadku nie je - alebo sa mýlim ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 11:36    Předmět: Citovat

myslim ze casy ked bola kontrolka dobijania zavisla od budenia alternatora su nenavratne prec. Kontrolku si kontroluje riadiaca jednotka ktora aj auplne vypina dobijanie v urcitych jazdnych rezimoch. Otazne je preco nejde dobijaniem, ak ho len vypla riadiaca jednotka z nejakeho dovodu tak ked ho vypla , nebude ti svietit kontrolka. Svieti az na zaklade podmienky ze napetie aku je priliz nizke.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12457

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 11:39    Předmět: Citovat

Pak se ovšem nejedná o kontrolku dobíjení, ale signalizaci vybité baterie. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1730
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 13:57    Předmět: Citovat

masar napsal(a):
Pak se ovšem nejedná o kontrolku dobíjení, ale signalizaci vybité baterie. Wink


Jo, čím novější, tím blbější(myslím auto). K čemu je mi signalizace poklesu napětí baterie když netuším že nefunguje dobíjení. Idioti výrobci....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 14:36    Předmět: Citovat

No přesně tak. I na té blbé Felině je kontrolka přímo "spřažená" s tím, zda alternátor dává to, co má dávat. Je to funkčně naprosto jednoduché, průkazné a plně funkční i při poruše buzení.
Ve starších stodvácách to ale bylo nahovno. Tam když odešla žárovka, tak se často alternátor nenabudil - to taky musel vymyslet idiot, jako všecky ty "moderní" systémy.
Pokud se to v "obyčejným autě", myslím tím třeba v Ladě Niva, nebo ve Felině stane na cestě, že odejde regulátor /celkem častá závada od doby, co regy dělá rejže/, tak se tomu můžu na zbytek cesty přizpůsobit, vypnout žrouty a nepotřebnosti. Moderní auta v 80% scípnou, elektronika bojkotuje jakékoli snahy a nutná odtahovka. To mi nepřijde úplně luxusní v době skoro neomezených možností v tomto směru.
Stalo se mi to naposled 2018 za Vyškovem, prsknul původní regulátor PAL, po tolika letech už měl právo se odporoučet. Odpojil jsem probitý regulátor tím drátem od + a v pohodě, na kapacitu 55Ah aku, jsem dovalil až před barák a ještě zbylo na dvoje startování.
V době vodou chlazených 200A alternátorů s buzením, řízeným z ECU, kdy nemůžu nic ovlivnit, je to dost naprdlajs, takový systémy. Kór při tom, kolik všecky ty serva, asistenty a elektronika žerou.
Pokud Vám ten krám vůbec dovolí pokračovat v cestě, daleko asi nedojedete, kór s turbobenzínem fplný palbě Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 14:52    Předmět: Citovat

bohužel dneska je kontrolka dobíjení zřejmě už jen na okrasu Sad Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 15:17    Předmět: Citovat

Ja som isiel domov z DE a som mal statsie ze sa mi to stalo pri BA uz na SVK. Kamarat mi doniesol dve baterie a na nich som tych 250km dosiel domov. Ale ak by ma system upozornil ,ze dobijanie nefunguje, tak sa stiahnem z dialnice - pokial by som zastal na dialnici v AT, alebo DE s nepojazdnym autom, tak za odtah zaplatim nemale peniaze.

Pokial je taketo spravanie sa normalne, tak musim skonstatovat, ze je to dobra pixovina.Hlavne ze je ten alternator na zbernici LIN(BUS) Rolling Eyes ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 15:21    Předmět: Citovat

Nechce sa mi verit, ze by to sudruzi z VW tak posrali, aby to bola vlastnost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 15:23    Předmět: Citovat

Jj tahle fičura už mě dokázala pěkně vytrestat. Po nastartování kontrolka nabíjení vždy úspěšně zhasínala. VW Passat B7. Až jednoho dne, samozřejmě nejlépe 400km od domácího krbu, po otočení klíčku pohaslo všechno a bylo vymalováno. Naprosto bez varování prázdná AGM baterka. Pořešil jsem jiné aku a do štekru pro zapalovač pořídil USB nabíječku s displejem. Teď mám pod kontrolou zda RJ něco milostivě posílá do akumulátoru. Nějaký čas to ukazuje 14,7V, pak se napětí ustálí na 13,2V. Pokud zapnu světla, napětí se zvedne na 14,4V. USB nabíječka z PRC za pár kaček, ale klid k nezaplacení... jo a aku mám Vartu normální olovo. Žádné gely, AGM, EFB, Start/Stop mě vypíná automaticky jednoduché udělátko po nastartování.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 17:29    Předmět: Citovat

Pro zrušní stopstartu stačí odpojit u mínus pólu baterie jeden drát a je to. Má to tak drtivá většina aut.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 17:39    Předmět: Citovat

Da sa odpojit aj LIN zbernica od alternatora a START/STOP prestane fungovat. Akurat display v aute otravuje s hlaskou o nefunkcnom SART/STOP systeme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 17:41    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Pro zrušní stopstartu stačí odpojit ...


Jo to znám, ovšem na dálnici ve STAU si Start/Stop kdykoli zapnu. A nesbírá náhodou tím kablíkem RJ informaci kolik se z baterky vycuclo nebo dodalo?? Řekl bych že ano, pak to není až tak dobrý nápad... Sad

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 17:57    Předmět: Citovat

A co za jednoduche udelatko to mas ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 17:59    Předmět: Citovat

odpojenie drotu sa riesilo tu zrusi ti ŠS aj "inteligentne" dobijanie , mozno aj v tomto pripade by pomohlo aby to zacalo dobijat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 18:44    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
... mozno aj v tomto pripade by pomohlo aby to zacalo dobijat

No nepomohlo, naopak se totálně rozhodí celý systém power menegmentu. Baterku je nutné nabít mimo auto a poté diagnostikou znovu nakódovat. Surprised

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund